محمدحسینی: با کلید به دستان برخورد قانونی می شود

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: برای ایمنی و امنیت اسکان گردشگران با کلید به دستانی که به صورت غیر قانونی اقدام به اجازه منازل خود می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دنبال تشکیل جلسه‌ای با حضور اتحادیه مشاوران املاک برای اسکان گردشگران نوروزی، فرآیندی میان بخشی تعریف شد که در راستای آن برای آشنایی این افراد با مراکز اسکان اجاره‌ای، افرادی با لباس مشخص که از پیش تأیید صلاحیت و گزینش شده‌اند برای راهنمایی مسافران در محلات حضور دارند.

وی در رابطه با روند اجاره دادن منازل به گردشگران گفت: روند اجاره و تأیید منازل شخصی از چند ماه پیش طی شده است، به گونه‌ای که افرادی که مایل بودند خانه خود را در اختیار مسافران قرار دهند، خود را به اتحادیه مشاوران املاک و اداره اماکن معرفی کرده‌اند که در پی آن ادارات با شهرداری و اتحادیه هماهنگ شده و مراحل تأیید شرایط محل را طی می‌کنند.

محمدحسینی با بیان اینکه مأمورانی از سوی آتش‌نشانی و اداره اماکن از منزل افراد بازدید کرده و ایمنی و امنیت آن را برای گردشگر تأیید کرده‌اند، در رابطه با معیارهایی که منازل افراد را برای اسکان گردشگران مناسب می‌داند اظهار کرد: منازل افراد ازنظر دوری و نزدیکی محل به مرکز شهر، ایمنی ساختمان و مواردی همچون سیستم گرمایشی و سرمایشی و...، امنیت روانی و مسائل اخلاقی حاکم در خانه و دیگر شرایط محل بررسی شده است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت گردشگران از هر چیزی برای میزبان و کمیته قضایی مهم‌تر است، گفت: افزون بر آن که برای افراد مجرد و متأهل هرکدام شرایطی را برای اسکان در نظر گرفته‌ایم و بر ایمنی و امنیت منازل افراد نظارت داریم.

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: در همین راستا اداره‌های مربوطه همچون اداره اماکن و شهرداری بر کلید به دستان یعنی افرادی که به‌صورت غیرمجاز اقدام به اسکان گردشگران می‌کنند، نظارت ندارند و این افراد را برای اسکان دادن به گردشگران مورد تأیید نمی‌داند، چراکه کلید به دستان و مکان‌های پیشنهادی آن‌ها برای اسکان به لحاظ امنیتی، خطر دارد و مورد تأیید نیست.

محمدحسینی افزود: از آنجایی که به لحاظ ایمنی و امنیت بر اسکان گردشگران نظارت مستمر داریم و جوابگو هستیم، اگر افراد غیرمجاز اقدام به خدمت‌رسانی به گردشگران کردند ضمن آنکه با برخورد اداره اماکن و اتحادیه که متولی و پیشنهاد دهنده افراد هستند، روبرو می‌شوند، کمیته قضایی به آن‌ها تذکر داده و در صورت توجه نکردن برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 339559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.