حجتی خبر داد: «به اصفهان رو» راهنمای جدید گردشگران

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: بات تلگرامی «به اصفهان رو» برای ارایه اطلاعاتی همچون آدرس محل‌های اقامتی، مسیریابی و... در ایام نوروز راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی در نشست آموزشی نیروهای اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: نخستین چیزی که گردشگر هنگام ورود به شهر به آن نیاز دارد، اطلاعات است، بنابراین در ستاد نوروزی باید در مواجهه با هر نوع روحیه و شخصیتی، بهترین راهنما باشیم، همانند فروشنده که سعی می‌کند مشتری خود را راضی نگه دارد با این تفاوت که دریافت وجهی نداریم.

وی افزود: آدرس‌دهی به گردشگر از چند نظر مهم است؛ ممکن است مسافر خسته باشد پس باید از مسیری که راحت‌تر و از لحاظ ترافیکی بهتر است او را راهنمایی کنیم، اما روش دیگر آدرس‌دهی الکترونیکی است که از راه گوگل مپ و اشتراک گذاری آن با افراد امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای گردشگری «به اصفهان رو» یک کمپین تبلیغاتی است، افزود: نقشه موجود در دفترچه راهنما ابعاد کوچکتری نسبت به ابعاد پیش دارد که راحت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته تعداد دفترچه‌ها از تعداد نقشه‌ها کمتر است که بنا به نیاز مسافر در اختیار او قرار می‌گیرد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شبکه اطلاع رسانی ارتباطی رو در رو از راه سفیران شهری با گردشگر دارد، گفت: راهنمایان گردشگران، نمایندگان شهر اصفهان هستند که باید با لبخند و راهنمایی صحیح میزبانی خوبی از گردشگران داشته باشند.

حجتی با اشاره به آدرس‌دهی الکترونیکی به گردشگران گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ ابزاری است در ایام نوروز اطلاعات شهر اصفهان را در اختیار گردشگر قرار می‌دهد.

وی بات تلگرامی «به اصفهان رو» را از امکانات جدید شهرداری برای گردشگران معرفی کرد و افزود: این بات تلگرامی شامل اطلاعاتی همچون آدرس محل‌های اقامتی، مسیریابی و... است، البته افراد برای کسب اطلاعات مورد نظر می‌توانند از راه سامانه‌های دیگر همچون خبرگزاری ایمنا، درگاه الکترونیکی یا همان پورتال اصفهان، رادیو شهر و سایر سامانه‌ها که در دفترچه راهنما به آنها اشاره شده است، استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است در ایام نوروز اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای همچون بارش‌ باران و یا مواردی همچون پرشدن ظرفیت هتل‌ها و پارکینگ‌ها و... مواجه شویم لازم است افرادی که راهنمای مسافران را بر عهده دارند آگاهی و آمادگی لازم را در شرایط گوناگون داشته باشند تا در صورت نیاز اطلاع‌رسانی سریع انجام گیرد.

حجتی با اشاره به ایستگاه‌های دوچرخه موجود در سطح شهر گفت: ایستگاه‌های دوچرخه یکی از وجه تمایزهای خدمات‌دهی شهرداری به گردشگران نسبت به سال گذشته است که در محورهای تاریخی و فرهنگی اصفهان فعالیت می‌کنند و امیدواریم در سال‌های آینده نیز از آن بهره ببریم.

وی با بیان اینکه برای اطلاع از ظرفیت پارکینگ‌ها و هتل‌ها و اطلاعات دیگر در بات تلگرامی نیازمند یکپارچه‌سازی هستیم افزود: سامانه‌ای مخصوص سفیران راهنما به صورت صفحه‌ای اینترنتی طراحی می‌کنیم تا افزون بر اینکه به اطلاعات، دسترسی بهتری داشته باشند در حوزه خدمات الکترونیک گام نخست را برداشته باشیم و در این راستا در سال آینده نقشه‌ای چاپ نکنیم تا در مصرف کاغذ صرفه جویی کرده باشیم، البته این کار نیازمند این است که بررسی کنیم گردشگر به کدام نوع از راه‌های آگاهی‌یابی علاقه بیشتری دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: اینترنت رایگان در چند نقطه شامل ورودی‌ها و مرکز شهر موجود است و در برخی مکان ها با کیوسک‌های اطلاع رسانی همپوشانی دارد.

حجتی در رابطه با برقراری ارتباط با گردشگران خارجی گفت: برای مکان‌هایی که امکان حضور گردشگر خارجی در آن بیشتر است، بروشورهای ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، البته به این خاطر که در سایر کیوسک‌ها این امکان وجود ندارد لازم است سامانه تلفنی ۱۳۷ معرفی شود تا گردشگران خارجی از امکانات چندزبانه آن استفاده کنند.

کد خبر 339556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.