خبرنگاران از شهردار اصفهان چه پرسیدند؟

شهردار اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش ایمنا، دومین نشست خبری قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان امروز (چهارشنبه) با حضور ۱۰۰ نفر از اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، خبرنگاران به تشریح سوالات خود در حوزه های مختلف درآمدی، پروژه های عمرانی از جمله مترو، مرکز همایش‌های بین المللی، جهان‌نما، میدان امام علی(ع)، تکدی‌گری، گردشگری، مسائل زیست محیطی، معلولان و ... پرداختند.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز به پاسخگویی به سوالات مطرح شده پرداخت که اهم سوالات در این جلسه به شرح ذیل است:

صاحب نیوز: میزان تحقق بودجه در سال جاری چقدر بوده و چه تدبیری برای سال آتی دارید تا با کسری و کاهش بودجه مواجه نشوید؟

خبرگزاری فارس: قرار بود ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با موافقت وزیر سابق اقتصاد و آقای نوبخت برای تکمیل سالن همایش های امام خامنه ای و مترو اختصاص یابد، آیا این اعتبار ارایه شده است؟

دیده بان آنلاین: تعداد مشاوران شما چند نفرند و باتوجه به کوچک شدن حجم سازمان ها این تعداد مشاور را چطور ارزیابی می کنید؟

مفتاح نیوز: طبق مصوبه مجلس قرار بود نیم درصد درآمدهای شهرداری ها به نهاد کتابخانه ها اختصاص یابد و قرار شد ۴۳ میلیارد به آنها داده شود که ۲۷ میلیارد آن مطالبه شده اما هنوز پرداخت نشده است؟

خبرگزاری ایمنا"شهرداری محل سلطه گری نیست، شهرداری محل خدمت به مردم است به همه احترام می گذاریم و دوست داشته شدن را دوست داریم" آنچه خوانده شد صحبت های شما در جلسه معارفه تان بود می خواستم بدانم شهردار یک کلان شهر چطور باید با شهروندان در ارتباط باشد و در عین حال از کارهای پوپولیستی که در دوره های قبل شاهد بودیم دوری کند؟

نگاه کویر و باخبرباش: چرا شهرداری اقدام به ساخت مجتمع های تجاری می کند که معمولا بلا استفاده می ماند؟ آیا مشکلات فنی وجود دارد و یا پولهایی به زور از مردم گرفته می شود و حق الناسی صورت گرفته است؟

روزنامه نسل فردا: در دوره های قبل مطرح شده بود که در مسیر رودخانه آب هرچند اندک جاری باشد که محقق نشد چه تدبیری برای آن دارید؟

روزنامه دنیای اقتصاد: چه ریسکی را برای رسیدن به اقتصاد پایدار می پذیرید، آیا از مقام اجرایی به تصمیم سازی ارتقا پیدا می کنید؟

خبرگزاری برنا: وقت آن نرسیده در بخش های عمرانی و مالی اداری هم به جوانان اعتماد کنید تا شاهد تودیع یک فرد مسن در یک بخش و معارفه آن در بخش دیگری نباشیم؟

حوزه نیوز: سیاست شهرداری برای مناسبت های مذهبی در شهرداری و توریست مذهبی چیست؟ این در حالی است در برخی مناسبت های مذهبی بین تصمیمات شورا و اقدامات شهرداریها تناقص وجود دارد از این رو امام جمعه اصفهان به برخی از تبلیغات شهری گلایه داشتند.

روزنامه اصفهان زیبا: حدود دو میلیون مسافر بر اساس پیش بینی ها به اصفهان سفر می کنند، اما زیرساخت های شهر آماده نیست چطور می توانید زمینه های گردشگری را برای رونق اقتصاد شهری فراهم کنید؟

خبرگزاری ایسنا: در صحبت های خود اشاره کرده بودید در ۴ ماه به اندازه ۴ سال برای مترو کار شده آیا می توانید جزییات این کارها را بگویید؟ برای جلوگیری از نابودی فضای سبز کارخانه بافت ناز چه برنامه ای دارید؟

روزنامه مردم سالاری: با توجه به اینکه طول عمر ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار زیاد بوده و فرسوده شده است چه برنامه ای برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی و کاهش آلودگی هوا دارید؟

روزنامه زاینده رود: متکدیان در سطح شهر و یا محله ها حضور دارند مخصوصا کودکان و به نظر می رسد کسی آنان را هدایت می کند، اینها می توانند در آینده به باندی تبدیل شوند در این مورد شهرداری چه تصمیمی گرفته است؟

روزنامه شرق: آیا در انتصابات آتی شاهد تغییر رویه ای خواهیم بود یا نه؟ دو کلید واژه انضباط مالی و بودجه برنامه ریزی عملکردی را تشریح کنید.

آسانا نیوز: برنامه شهرداری برای مناسب سازی تردد توانخواهان چیست؟ بسیاری از توانخواهان نخبه هستند و نبود مسیر مناسب برای تردد مانعی برای پیشرفت آنان است. قرار بود تا انتهای سال ۹۵ اراضی نظامی به شهر متصل شوند، چرا این مهم محقق نشده است.

کد خبر 339538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.