هدیه شهردار اصفهان به مسافران نوروزی

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان گفت: برای ایام نوروز امسال ۷۰ برنامه فرهنگی و ۵۰۰ رویداد برنامه‌ریزی شده است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا جنس پذیرایی اصفهان از میهمانان نوروزی را فرهنگی، تفریحی خواند و اظهار کرد: لیست برنامه‌های فرهنگی شهر اصفهان در قالب بسته فرهنگی و هدیه‌ای از سوی شهردار اصفهان تقدیم مسافران و گردشگران می شود و توزیع این بسته‌ها به گونه‌ای خواهد بود که تمام مسافران را در بر بگیرد.

وی افزود: برنامه‌ها به صورت لیست فرهنگی در بدو ورود گردشگران در چهار نقطه ورودی شهر، فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن اصفهان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا متناسب با سلیقه خودشان از این بستر مهیا شده استفاده کنند.

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در بدو ورود مسافران، مؤلفه‌های فرهنگی شهر پیام‌رسان خوبی از حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر هستند، تلاش کردیم برنامه‌ها در سه بخش فرهنگی هنری، ورزشی، تفریحی و آیینی دسته‌بندی شود.

وی با تاکید بر اینکه کانال‌های مختلف اطلاع‌رسانی در این راستا برای آگاهی بخشی مسافران و گردشگران وجود دارد، گفت: سعی داریم برنامه‌های ویژه ایام نوروز را به صورت مویرگی در بستر شهری و در کلونی‌های جمعیتی برگزار کنیم تا بخش بیشتری از گردشگران را از برنامه‌های شهرداری مطلع کنیم.

رشیدی اظهارکرد: ویژه برنامه‌های نوروزی شامل جنگ های شادی و مراسم‌های آیینی از دوم تا ۱۲ فروردین در محور چهارباغ، میدان نقش‌جهان، مجموعه ناژوان، باغ فدک، پارک کوهستانی صفه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در باغ فدک نیز علاوه بر ویژه برنامه آیین تحویل سال، هر شب جشن خانوادگی در آیتم‌های مختلف، آکروبات، موسیقی زنده و برنامه‌های شاد و مفرح برگزار خواهد شد، تاکید کرد: شهرداری اصفهان درصدد میهمان‌نوازی تمام عیار از مسافران نوروزی است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای ایام نوروز امسال ۷۰ برنامه و ۵۰۰ رویداد برنامه‌ریزی شده و در واقع روزانه ۵۰ آیتم برنامه در گوشه گوشه شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه ها علاوه بر منطقه سبز ناژوان، شش منطقه شهری شهرداری اصفهان را نیز در بر خواهد گرفت، گفت: سعی شده برنامه‌ها به صورت عادلانه در بخش‌های مختلف جمعیتی شهر توزیع شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: از تاریخ دوم تا ۱۲ فروردین هر شب در میدان خواجو طی دو سانس ۲۰:۳۰ و ۲۱:۳۰ ویژه برنامه‌های آیینی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه ناژوان در دو بخش صبح و عصر برای برپایی جنگ‌های خانوادگی و ویژه برنامه‌های شاد و مفرح برنامه‌ریزی‌های انجام داده است، اظهارکرد: برنامه‌ریزی شده در شب میلاد حضرت علی(ع) برنامه‌ها به اوج خود برسد تا میزبان خوبی برای مسافران باشیم.

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته کمیته فرهنگی تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان به همت همکاران در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری مقام نخست خدمت‌رسانی به گردشگران شهر اصفهان را به خود اختصاص داده بود، امسال نیز سعی داریم برنامه‌ها متفاوت تر از سال گذشته و متناسب با سلیقه مردم تعریف شود و نسل جوان محور برنامه‌ها قرار گیرد.

کد خبر 339484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.