حضور راهنمایان دوچرخه سوار در محور تاریخی اصفهان/ ۱۳۷ پاسخگوی شبانه‌روزی به گردشگران

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: در ایام نوروز علاوه بر استقرار بیش از ۳۰ کیوسک اطلاع رسانی به منظور اطلاع رسانی میدانی و محیطی، راهنمایان دوچرخه سوار نیز گردشگران را راهنمایی خواهند کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، ‌ایمان حجتی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای اطلاع رسانی بهینه به گردشگران نوروزی اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات این ایام با شعار و کلید واژه "بهار دلنشین" در دستور کار قرار گرفته است، درصددیم با هماهنگی‌های لازم، شهر را برای میزبانی از گردشگران مهیا ساخته و نیز فضاسازی لازم را برای شهروندان انجام دهیم.

وی ادامه داد:‌ در این زمینه، برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای هدایت و راهنمایی هر چه بهتر گردشگران نوروزی انجام شده است که توجه ویژه به بافت فرهنگی و تاریخی اصفهان، یکی از مهمترین آن‌ها است از این رو دوچرخه سواران آشنا به حوزه گردشگری، در طول محورهای تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان تردد خواهند داشت تا اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران قرار دهند.

وی تأکید کرد: طبیعی است که بخشی از گردشگران از طریق کیوسک‌های اطلاع رسانی و یا سایر راه‌های ارتباطی، سؤال‌ها و مسایل خود را جویا خواهند شد، اما حضور راهنمایان دوچرخه سوار باعث می‌شود، مسافران و گردشگران سریعتر راهنمایی شده و پاسخ سؤالات خود را بهتر دریافت کنند.

حجتی همچنین با بیان اینکه طراحی پویش مردمی "به اصفهان رو" نیز از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این ایام است، اظهار کرد: این پویش محدود به نوروز نخواهد بود و اصفهان را به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب در طول سال، معرفی خواهد کرد از طریق این پویش، شهروندان اصفهانی و گردشگران می‌توانند مقاصد گردشگری اصفهان به ویژه نقاط کمتر دیده شده را در شبکه‌های اجتماعی معرفی و اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: در ربات تلگرامی این پویش تلاش شده سوالات متداول گردشگران پاسخ داده شود و گردشگر بتواند به صورت آنلاین اطلاعات لازم در خصوص شهر اصفهان را به دست آورد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: شبکه اطلاع رسانی شهر با تمامی ظرفیت رسانه‌ای و اطلاع رسانی خود در این ایام فعال است و سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز در طول ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی گردشگران نوروزی خواهد بود، همچنین دو زبانه بودن این سامانه از دیگر ویژگی‌های آن در ایام نوروز است که می‌تواند راهنمای گردشگران برون مرزی نیز باشد.

حجتی اظهار امیدواری کرد: گردشگران نوروزی و همشهریان اصفهانی در این ایام لحظات شاد و همراه با آرامشی را در کنار خانواده خود و در شهر تاریخی اصفهان تجربه کنند.

کد خبر 339454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.