۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
خاطره‌بازی «چارتار» در اصفهان

گروه موسیقی «چارتار»، شب گذشته در دو سئانس در تالار رودکی برای اصفهانی‌ها روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گروه موسیقی چارتار برای دومین ‌بار بود که مهمان اصفهانی‌ها می‌شد و در یک‌شب خاطره‌انگیز، هم آهنگ‌های جدیدش را خواند و هم با طرفدارانش با آهنگ‌های قدیمی‌تر این گروه، خاطره‌بازی کرد. این گروه در این کنسرت خود، 19 قطعه اجرا کرد که شامل آهنگ‌هایی همچون «بنویس»، «برگرد»، «دریا کجاست»، «دور»، «آغوش»، «باران تویی»، «آشوبم»، «ببر»، «خلق»، «هجرت» و «آسمان هم زمین می‌خورد» بود.

آرمان گرشاسبی، خواننده این گروه در میان اجرای خود گفت: بعد از تهران، تور کنسرت امسالمان را با اصفهان شروع کردیم و بسیار هم از این بابت خوشحالیم. این شهر با هیچ شهر دیگری قابل‌مقایسه نیست و می‌توان بگویم آرزوی هر خواننده‌ای است که در اصفهان اجرا کند.

او همچنین بابیان یک خاطره از تولید آهنگ «برگرد» نیز گفت: این آهنگ، جزء سه قطعه‌ای بود که طی سفری به شهر رامسر ساختیم. «دور»، «خلق» و «برگرد» در این مسافرت ساخته شدند.

گروه چارتار امشب نیز در تالار رودکی اجرا دارد تا دومین کنسرت خود در اصفهان را به پایان برساند.

به گزارش ایمنا، گروه موسیقی چارتار از سال 1390 توسط چهار نفر یعنی آرمان گرشاسبی، خواننده گروه، آرش فتحی، آهنگساز، احسان حائری، شاعر و آیین احمدی‌فر، تنظیم‌کننده، کارش را شروع کرد و اعضای آن، هنوز هم با همین ترکیب، کار می‌کنند.

آرمان گرشاسبی در گفتگویی درباره شکل‌گیری گروه گفته است: «من و آرش، یک دوستی قدیمی‌ داشتیم و همین‌طور من و احسان. از طرفی آرش هم با آیین دوست بود، آرش ساز می‌زد و من هم آواز کار می‌کردم، ولی آرش از این موضوع بی‌خبر بود. یک روز خیلی اتفاقی آرش ساز زد و من هم خواندم. آرش که از تمرین‌های من بی‌خبر بود، گفت تو چقدر خوب می‌خوانی، صبر کن به تو خبر می‌دهم. نمی‌دانستم چه تصمیمی دارد. بعد هم آرش یک ملودی سنتی ساخت و آیین هم آن را الکترونیک تنظیم کرد.»

او ادامه داده است: «بعد آرش یک روز با من تماس گرفت و قرار گذاشتیم و موسیقی را برای من پخش کرد و گفت برای تکمیل کار به یک شاعر نیاز داریم، کسی را سراغ نداری؟ من هم احسان را معرفی کردم، احسان پذیرفت و روی ملودی، ترانه‌ای نوشت و وقتی هر چهار نفر روی شعر توافق کردیم، من آن قطعه را خواندم. آنجا بود که دیدیم پکیج خوبی ازکاردرآمده و بدون این‌که حرفی بزنیم، کار روی قطعه دوم را شروع کردیم.»

گروه چارتار تاکنون سه آلبوم به نام‌های «باران تویی»، «جاده می‌رقصد» و «دریا کجاست» را منتشر کرده است. این گروه با سبک موسیقی تلفیقی آواز ایرانی و موسیقی الکتریک توانسته مخاطبین زیادی را جذب کند، چراکه این گروه، جزء نخستین گروه‌هایی بود که این تلفیق را با خلاقیت انجام داد.

کد خبر 339448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.