سهم معلولان از حمل و نقل عمومی محقق می‌شود

مشاور مناسب‌سازی شهرداری اصفهان گفت: خرید اتوبوس‌هایی که قابلیت رمپ، فضای استقرار ویلچر، کاهش ارتفاع برای سهولت در سوار و پیاده شدن معلولان دارد، در اولویت قرار می‌گیرد تا معلولان بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

علیرضا ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به اهم موضوعات و دستورات چهل و دومین جلسه ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری اصفهان که در محل ستاد مناسب‌سازی واقع در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار شد، پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزش برای سلامت روح، روان، جسم، توانمندسازی و استقلال معلولان تاثیرگذار است، در این نشست مقرر شد بررسی‌های دقیق‌تری در خصوص اماکن ورزشی شهر انجام و برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی برای دسترسی هر چه بیشتر معلولان به فضاها و محیط‌های ورزشی فراهم شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برنامه‌های متعددی در قالب‌های مختلف همچون امکان استفاده آنها از مجموعه‌های ورزشی به عنوان ورزش‌کار یا حتی تماشاچی برای آنها فراهم شود،  همچنین برنامه‌ریزیهای ویژه برای دسترسی به ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در دستور کار قرار گرفت.

مشاور مناسب‌سازی شهرداری اصفهان ارایه گزارشی از وضعیت ناوگان اتوبوسرانی برای استفاده معلولان را از دیگر موارد مطرح شده در چهل و دومین جلسه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری اصفهان خواند و گفت: در این جلسه قرار شد خرید اتوبوس‌هایی که قابلیت رمپ، فضای استقرار ویلچر، کاهش ارتفاع برای سهولت در سوار و پیاده شدن معلولان دارد، در اولویت قرار گیرد تا معلولان بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، همچنین آموزش‌های لازم به رانندگان برای نحوه برخورد و کمک به معلولان در سوار و پیاده‌شدن آنها داده شود.

ابراهیمیان با بیان اینکه جلسات ستاد مناسب سازی فضاهای شهری اصفهان هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات بیانگر دغدغه مسئولان شهری برای رفع موانع تردد معلولان در شهر و استفاده از امکانات شهری برای این قشر است.

از برگزاری چهل و دومین جلسه ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری اصفهان خبر داد و گفت: برگزاری این جلسات که به ریاست معاون شهرسازی و معماری و دبیری مدیریت معماری و طراحی شهری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، بیانگر دغدغه مدیران شهری اصفهان برای مناسب شهر جهت رفاه معلولان است.

به گزارش ایمنا، چهل و دومین جلسه ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری اصفهان به ریاست معاون شهرسازی و معماری شهردار و دبیری مدیریت معماری و طراحی شهری شهرداری اصفهان برگزار شد.

کد خبر 339396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.