مهرعلیزاده: فرمانداران جناحی انتخاب نمی‌شوند/باید به جوانان اعتماد کنیم

شهرضا – استاندار اصفهان گفت: در انتصاب مدیران جناح‌بندی سیاسی و چپ و راست بودن را در نظر نمی‌گیریم، ملاک گزینش، کارآمدی و خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن مهرعلی زاده ظهر امروز (دوشنبه) در آیین تکریم و معارفه فرمانداران شهرستان شهرضا، اظهار کرد: از بدو ورود به شهرضا، متوجه شدم که همه سخنانی که درباره فرهیختگی و عالم‌پروری و انقلابی بودن مردم این شهرستان می‌گفتند، درست بوده است.

وی افزود: فرهنگ شهرضا متکی به داشتن دانشمندان بزرگی همچون حکیم صهبا و حکیم الهی قمشه‌ای و بزرگ مردان دیگری چون شهید همت  از سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس است.

استاندار اصفهان با اشاره به ناآرامی‌های دی ماه امسال، تصریح کرد: این اتفاقات، آزمون خوبی برای مردم ایران بود که باتوجه به مشکلاتی که داشتند، اجازه ندادند دشمن از آن سوء استفاده کند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در هیچ کشوری مانند ایران، مسئولان با دلسوزی و تلاش شبانه روزی خدمت نمی‌کنند، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انواع دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها را از سوی دشمنان تجربه کرده است، اما همچنان آزاد و مقتدر به مسیر پیشرفت و توسعه ادامه می‌دهد.

وی گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی در مناسبات جهانی خود، نگران مواضع آمریکا هستند و تلاش می‌کنند، تا باعث ناراحتی رهبران این کشور نشوند، اما جمهوری اسلامی ایران این وضعیت را نمی‌پسندد تا رسم جوانمری و ایثار و مردانگی جاودانه بماند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید از مردم شهرضا و بسیاری از مناطق استان به واسطه عملکرد مناسب در ناآرامی‌های اخیر تقدیر کنیم، اظهار کرد: دشمنان قصد داشتند با استفاده از نقاط ضعف مردم را تحریک کنند، اما هوشمندی مردم مانع تحقق اهداف آن‌ها شد.

مهرعلیزاده تأکید کرد: به مدیران استان سفارش می‌کنم که با مردم مهربان باشید و برای حفظ وحدت تلاش کنید، البته این موارد لازمه حرکت در مسیر انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب است تا در نهایت بهترین خدمات به مردم ارایه شود.

وی با اشاره به وجود مشکل کم‌آبی در استان، گفت: کارهای ارزشمندی در حوضه زاینده رود انجام شده است، استفاده از پساب تصفیه شده می‌تواند مشکلات بسیاری را حل کند که در این زمینه هماهنگی لازم با مدیران استانی شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید فضای مناسبی برای فعالیت بخش خصوص فراهم کنیم، اظهار کرد: متأسفانه بروکراسی سنگین در برخی موارد استان را ناکارآمد کرده است، مدیران باید با لبخند اداری سرمایه‌گذاران را بپذیرند و از آنان استقبال کنند.

مهرعلیزاده گفت: کارکنان ادارات باید خادم مردم باشند، از رؤسای ادارات نیز توقع داریم که با بهترین شرایط از صاحبان سرمایه استقبال کنند و موانع حضور آنان را در بخش‌های مختلف برطرف کنند.

وی تصریح کرد: تا امروز تنها از یک سوم اعتبارات اشتغالزایی در استان استفاده شده است، به همین دلیل به بانک‌ها تکلیف شده است که همکاری بیشتری داشته باشند که تا سه ماه آینده همه تسهیلات این بخش جذب شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای حل معضل اشتغال مشکل اعتباری نداریم، گفت: مدیران باید پیگیر جذب این اعتبارات و آگاهی از راه‌های استفاده از آن‌ها باشند.

مهرعلیزاده با اشاره به انتصاب مدیران استان تأکید کرد: در انتصاب مدیران و فرمانداران جناح‌بندی سیاسی و چپ و راست بودن را در نظر نمی‌گیریم، ملاک گزینش، کارآمدی و خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم، تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد وقتی به جوانان اعتماد شد، افرادی مانند شهید همت توانستند یک جنگ هشت ساله را مدیریت کنند، این در حالی است که جوانان امروز بسیار تواناتر و مؤمن‌تر و با روحیات انقلابی بهتری هستند.

استاندار اصفهان با تأکید بر ضرورت استفاده بانوان در پست‌های مدیریتی، گفت: بانوان اگرچه نیمی از جمعیت جامعه هستند، اما از نظر مدیریت مؤثرتر بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات محسن گلابی در مدت ۲۸ ماه تصدی سمت فرمانداری شهرضا، قدردانی و علی‌اصغر رفیعی‌نژاد، به عنوان فرماندار جدید شهرضا منصوب شد.

کد خبر 339344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.