کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی تنها راه رفع مشکلات اشتغال است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: توجه به تولیدات داخلی و استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی یکی از محورها اصلی اقتصاد مقاومتی بوده و از سوی دیگر نیاز اصلی کشور کارآفرینی است، که این مهم باید در شهرستان لنجان نیز مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد تا بتوانیم در راستای رفع مشکل بیکاری حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آیین بهره‌برداری از کارگاه تولید لترون طرح دار، توجه به تولید داخلی را نیاز روز کشور دانست و اظهار کرد: یکی از مهم ترین معضلات کشورهای مختلف مسئله اشتغال و بیکاری است و ایران نیز با این مسئله مواجه است و باید گفت استان اصفهان و به مراتب شهرستان لنجان نیز با معضل بیکاری روبه‌رو است.

وی افزود: باید توجه داشت شهرستان لنجان در دل خود صنایع مادر و بزرگ کشور همچون کارخانه ذوب‌آهن، فولاد سبا و صنایع متعدد دیگر را جای داده که مجاورت این شهرستان با این قطب‌های صنعتی سبب شده لنجان به شهرستانی مهاجرپذیر و شهرستانی برای جویندگان کار مبدل شود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: این مسئله باعث شده است، امروز شرایط اشتغال در شهرستان لنجان از وضعیت مناسبی برخوردار نباشد و از سوی دیگر نباید فراموش کرد به دلایل زیست محیطی و کمبود آب توسعه صنایع بزرگ و کوچک نیز در این شهرستان از محدودیت برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال، برای رفع بیکاری، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال کمیته‌های راهبردی در این زمینه در شهرستان لنجان تشکیل شده و با فعالیت این کمیته‌ها چالش‌های پیش‌روی اشتغال و همچنین فرصت‌های موجود شناسایی و در کارگروه اشتغال مطرح می‌شود تا با نظرات کارشناسی درصدد رفع مشکلات و به منصه ظهور رساندن فرصت‌ها حرکت کنیم.

سجاد اضافه کرد: باید به این مهم نیز توجه داشت که حمایت از تولید داخل، ایجاد اشتغال و تحرک و رونق اقتصادی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است که مسئولان اجرایی در شهرستان لنجان در جهت عملیاتی کردن آن‌ها اقداماتی را انجام داده‌اند، اما در تلاش هستیم به بهترین شکل در راستای اجرایی شدن این مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد، رفتار کنیم چرا که یقین داریم راه برون رفت از مشکلات فعلی اقتصادی، تبیین چنین رویکردی است.

وی عنوان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند زمینه را برای حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و عدم اشتغال جوانان فراهم کند و یکی از رویکردهای مهم و اولویت‌های ما در شهرستان لنجان حمایت از تولید برای ایجاد اشتغال است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به ضرورت حرکت جامعه به سمت کارآفرینی، گفت: توجه به تولیدات داخلی و استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی یکی از محورها اصلی اقتصاد مقاومتی بوده و از سوی دیگر نیاز اصلی کشور کارآفرینی است که این مهم باید در شهرستان لنجان نیز مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد تا بتوانیم در راستای رفع مشکل بیکاری حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی قوانین دست و پا گیر باعث شده تولید کنندگان را تا مرز نابودی پیش ببرد و همواره شاهد هستیم یکی از مهمترین مسایل و مشکلاتی که کارآفرینان و تولیدکنندگان از آن صحبت به میان می‌آورند، دریافت تسهیلات است از این رو چنانچه مشکلاتی بر سر راه تولید کنندگان وجود داشته باشد این مسایل و مشکلات در کارگروه اشتغال شهرستان لنجان و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و در راستای رفع آنها پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

سجاد یادآور شد: ما در کارگروه اشتغال شهرستان لنجان از طرح‌هایی که زمینه تولید و ایجاد اشتغال را مهیا می‌کنند، حمایت جدی کرده و از همه ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن آنها استفاده خواهیم کرد و باید توجه داشت این کارگاه با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال سرمایهگذاری توانسته است، زمینه اشتغال حداقل ۱۲ نفر را به طور مستقیم  و بیش از ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم کند و بر همین اساس باید از اینگونه طرح‌های برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شد.

کد خبر 339326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.