جزئیات حادثه سقوط هواپیمای ترکیه

یک فروند جت شخصی متعلق به کشور ترکیه یک‌شنبه ساعت ۱۶:۵۹ به فضای کشور جمهوری اسلامی ایران وارد و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه شد و در نزدیکی شهرکرد سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این هواپیما یک جت شخصی متعلق به هولدینگ باشاران و از شارجه امارات متحده عربی به سمت استانبول در پرواز بوده است.

فرودگاه شهرکرد جزو فرودگاه هایی است که دارای رادار است و این هواپیما پیش از خارج شدن از صفحه رادار درخواست فرود اضطراری نداشته است.

براساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور، این خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو شد.

هواپیما در منطقه حفاظت شدۀ هلن در دره عشق شهرستان کیار سقوط کرده است که این دره یکی از مناطق مرتفع چهارمحال و بختیاری است.

سرعت بالای هواپیمای جت و برخورد با کوه و آتش گرفتن موجب فوت سرنشینان هواپیما شده است.

احتراق هواپیما با چشم غیرمسلح قابل رویت بود و امدادگران به دلیل صعب العبور بودن مسیر به صورت زمینی به لاشه هواپیما نزدیک شدند.

سرنشین های این پرواز ۱۱ نفر شامل سه خدمه پروازی و هشت سرنشین بوده اند.

مینا باشاران، زینب جُشکون، عایشه آند، بورجو گون دُآار اورفالی، آصلی ایزمیرلی، لیانا هانانل، جاسمین باروح و سینِم آکای، هشت سرنشینان این هواپیما بودند که همگی در حادثه سقوط این هواپیما کشته شدند.  

۱۰ تن از اجساد ۱۱ سرنشین هواپیمای ترکیه ای پیدا شدند که از این تعداد ۲ جسد قابل شناسایی نیست.

حرکت گروه های امدادی برای انتقال اجساد هواپیما آغاز شده است.

کد خبر 339306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.