مشکل کارت ملی شهدای فاطمیون را حل می‌کنیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: همه شهدا از جمله شهدای فاطمیون نور چشم ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش وکیلی در آستانه روز بزرگداشت شهدا در نشست خبری که امروز (یکشنبه) به همین مناسبت برگزارشده بود، اظهار کرد: همه خدماتی که به دیگر خانواده‌های شهدا می‌دهیم، با محدودیت‌هایی به خانواده‌های شهدای فاطمیون هم می‌دهیم که این محدودیت، ناشی از مسئله کارت ملی آن‌ها است و در تلاشیم با همکاری وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی، این مسئله را حل کنیم.

وی بیان کرد: روز ۲۲ اسفندماه، روزی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن را روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری کرده و امیدواریم عظمت و شجاعت شهدا را در این روزها برجسته کنیم.

وکیلی ادامه داد: امیدواریم همه ما به شهدا اقتدا کنیم، چراکه فرهنگ آن‌ها نشئت‌گرفته از زندگانی حضرت پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است، پس لازم است این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. از سوی دیگر از آنجایی‌که شهدا می‌توانند ۷۲ نفر را شفاعت کنند، امیدواریم ما را در راستای رسالتمان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاری کنند، چراکه هر چه داریم از آن‌ها است.

وی افزود: بنیاد شهید بر اساس فرمان ۱۰ ماده‌ای امام (ره) در ۲۲ اسفندماه سال ۵۸ تأسیس شد و دو رسالت اصلی دارد که یکی از آن‌ها، خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری است.

وکیلی، دیگر وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و ادامه داد: بنیاد شهید، متولی خدمات‌رسانی به ایثارگران به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها است.

 وی گفت: رضایتمندی جامعه ایثارگری از سیاست‌هایی است که در راستای اهدافمان داریم و خواهشمندیم همه دستگاه‌ها آن را برجسته کنند تا بتوانیم خدمتگزار خوبی باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، اشتغال ایثارگران و فرزندان آن‌ها را از حساس‌ترین مسائل بیان کرد و افزود: اکنون ۶۲۹۲ نفر از ایثارگران و فرزندانشان شغل ندارند که امیدواریم همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا ما بتوانیم این مسئله را به سرانجام برسانیم.

وکیلی، اولویت دوم را درمان جامعه ایثارگری بیان کرد و گفت: تاکنون در راستای درمان ایثارگران، گام‌های مثبتی با برقرار کردن بیمه تکمیلی برای آن‌ها برداشته‌شده، اما بیش از چهار هزار ایثارگر صعب‌العلاج ‌داریم که برای حل مشکل آن‌ها، قدم‌های مثبتی برداشته‌شده است.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ایثارگران، مسکن است که با واگذاری زمین و وام مسکن با همکاری دولت و مجلس سعی کرده‌ایم آن را حل کنیم تا به ایثارگرانی که مسکن ندارند، کمک شود، در این راستا، فاز اول مسکن ایثارگران در شهر بهارستان آغازشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: اکنون 14 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران، در مقاطع گوناگون دانشجو هستند، حدود ۷۰۰ ایثارگر و فرزندانشان ‌هم جزء نخبگاناند که شامل پزشکان، مهندسان و اساتید هستند.

وکیلی درباره فعالیت‌هایی که به مناسبت بزرگداشت شهدا در سال جاری انجام‌شده، بیان کرد: فرهنگ اعلام شهدا را چاپ کرده‌ایم که در آن، همه مشخصات شهدا آورده شده، افزون بر آن، کتاب فرهنگ‌نامه ۴۰۰ سردار شهید در شرف چاپ است و امیدواریم سوم خردادماه ۹۷ هر ۴ جلد آن چاپ شود.

وی بابیان این‌که بولتن حضرت زهرا (س) رونمایی شده و بولتن‌های خاصی از وصایای شهدا هم در حال استخراج و ارائه است، گفت: از ۵۰ کتاب در حوزه ایثار و شهادت که در نیمه دوم سال ۹۶ چاپ‌شده، رونمایی کرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از در قید حیات بودن تنها 16 هزار نفر از والدین شهدا خبر داد و گفت: تاکنون فیلم‌های مستندی در رابطه با خاطرات ۲۰ شهید، از زبان والدین و دوستان آن‌ها ساخته‌شده است.

وکیلی افزود: ۱۲۰۰ جانباز ۷۰ درصد نخاعی داریم و امیدواریم به سبک زندگی آن‌ها که برگرفته از زندگی حضرت ابوالفضل است، اهمیت داده و این فرهنگ به نسل آینده منتقل شود.

وی افزود: اکنون هزار قاری برتر قرآن در سطح استان از جامعه ایثارگری هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بابیان این‌که 800 هزار برگ از آثار شهدا جمع‌آوری و به فرمت دیجیتال درآمده است، افزود: آثار دیجیتال و خام، شامل خاطرات شهدا است که در مرکز اسناد ایثارگران نگهداری می‌شوند.

وی بابیان این‌که بیانیه‌ای برای روز بزرگداشت شهدا در سخنرانی پیش از خطبه‌ها خوانده شد، افزود: دو روز پیش برای ۱۰۰ نفر از جانبازان، مسابقه رالی برگزار کردیم و در طی این مسابقه، نهال و درخت‌هایی به یاد شهدا کاشته شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از رونمایی از کتابی در حوزه ایثار و شهادت در سالن شهدا خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید، اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره قرآنی، تجلیل از برگزیدگان سرود شهدا، رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهدای سادات و دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه است.

وکیلی ادامه داد: گلستان شهدا هنوز ساماندهی نشده، علاوه بر آن، دستور ساخت مرکز جامعه توان‌بخشی جانبازان را داده‌ایم. برای ساخت این مرکز، زمینی در منطقه شهید کشوری اختصاص داده‌شده و دولت‌های پیشین، دستور ساخت آن را داده‌اند اما هنوز کلنگ ساخت آن به زمین زده نشده است. البته امام‌جمعه، استاندار و شهردار اصفهان، تاکنون کمک‌های بسیاری در این زمینه کرده‌اند.

وی گفت: قانون در رابطه با ایثارگران به‌اندازه کافی داریم، اما مجری این قانون‌ها به تعداد لازم نیستند. یکی از قوانین کمسیون ماده ۱۶ هم این است که جانبازان زیر ۶۰ سال که مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند و بازنشسته شده‌اند، می‌توانند به کار برگردند.

وکیلی در رابطه با مسائلی همچون توهین به خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سوی برخی هنرمندان در فضای مجازی گفت: اگرچه این مسائل، حقوقی پیگیری می‌شود، اما بگذریم از این‌که کسی در جایی ترقه‌ای بر زمین می‌زند، چراکه این مسائل، نمی‌تواند جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کند.

وی ادامه داد: البته نظام جمهوری اسلامی، پیگیر این مسائل است، چراکه همه شهدا تلاش کردند داعش را از خاک سوریه بیرون برانند و اکنون باید تلاش کنیم خانواده آن‌ها در مشقت نباشند.

وی در رابطه با گرامیداشت شهدای مدافع حرم ازجمله شهدای فاطمیون نیز اظهار کرد: در روزهای ابتدایی شهادت، رزمندگان گروه فاطمیون، تشییع باشکوهی برای آن‌ها برگزار نشد که دلیل آن‌هم مسائل امنیتی و محدودیت‌های موجود برای خانواده‌های آن‌ها بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: تشییع هیچ‌کدام از شهدا برای ما فرقی ندارد و همه خدماتی که به دیگر خانواده‌های شهدا می‌دهیم، با محدودیت‌هایی به خانواده‌های شهدای فاطمیون هم ارائه می‌شود که این محدودیت، ناشی از مسئله کارت ملی آن‌ها است. البته تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی، مسئله کارت ملی آن‌ها را حل کنیم.

کد خبر 339254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.