از تبدیل اصفهان به قطب فیلمسازی تا مساعدت پالایشگاه برای تکمیل "استقلال"

بر اساس مصوبه بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، برنامه‌ریزی برای حمایت شهرداری از فیلم‌سازان اصفهانی برای تبدیل این شهر به یکی از قطب‌های فیلمسازی کشور از دو ماه آینده کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌اعضای شورای شهر اصفهان امروز در جریان بررسی طرح بازنگری شده بدنه‌سازی و کف‌سازی پروژه چهارباغ تاکید کردند که قبل از انجام هرگونه عملیاتی براساس طرح جامع فرهنگی و با توجه به پیاده راه بودن این محور، تجیهزات لازم مانند المان‌ها و... پیش بینی شده و به تصویب کمیته عالی سیاستگذاری و مدیریت چهارباغ برسد و انجام هرگونه هزینه در طرح بازنگری شده باید با تایید کمیسیون عمران شورا باشد.

حسین جعفری، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در ارتباط با این طرح گفت: ردیف بودجه هشت میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۷ برای اجرای این طرح اختصاص یافته و علاوه بر آن با توجه به اینکه آزاد سازی در بدنه شرقی طی امسال به طور کامل انجام نشده است این ردیف در بخش کف سازی هزینه و بودجه سال ۱۳۹۷ در قبال این پروژه در سال آینده به اتمام خواهد رسید بنابراین قرار شد از ۱۵ فروردین این طرح را شروع کرده و ظرف مدت شش ماه به اتمام برسانیم.

در نهایت این طرح با با ۱۱ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

مساعدت شرکت پالایش نفت اصفهان به ساخت ابرپروژه استقلال

پیشنهاد اخذ ۱۰۷ میلیارد ریال وجه نقد به عنوان هدیه از سوی شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور مساعدت در اجرای مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح استقلال نیز در شورای شهر اصفهان مطرح شد که با توجه به اینکه این شرکت در خارج از شهر قرار گرفته و نمی‌توان برای این منظور با شهرداری اصفهان قرار داد انعقاد کند، مصوبه شورای شهر برای دریافت این مبلغ به عنوان مساعدت با ۱۲ رأی موافق تایید شد.

بهای ارائه خدمات باغ فدک برای مسافران در سال ۹۷ ثابت ماند

همچنین، بهای خدمات  مورد ارائه شهرداری به مسافرین داخلی و خارجی در ایام نوروز سال ۹۷ در باغ فدک  به منظور اقامت گردشگر با همراه وسیله نقلیه یا عدم همراه داشتن وسیله نقلیه با توجه به قرار گرفتن در آستانه بهار مورد بررسی قرار گرفت.

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با این لایحه گفت: شماری از شهرهای دنیا، در ابتدای فعالیت خود برای جذب گردشگر، خدمات خود را به ارزان ترین قیمت ارائه می دهند به طور مثال در سال گذشته دبی یکی از ارزان ترین مقصد های سفرهای گردشگران ایرانی محسوب می شد، بنابراین باید پرسید با توجه به چه مکانیسم و برنامه ای، قیمت های باغ فدک برای استفاده از مسافران تعیین می شود؟

اصغربرشان، دیگر عضو شورا نیز  اظهار کرد: برخی از هتل ها و مهمان پذیرها در سال گذشته از عدم استقبال مسافران و خالی بودن هتل ها شاکی بودند که دراین خصوص باید تدابیر لازم صورت بگیرد.

احمد رضا مرادی، مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان در پاسخ به نظرات اعضای شورا با بیان اینکه از همکاری هتل‌ها و مهمان پذیرهای شهر برای استقبال و افزایش تعداد گردشگر در شهر استقبال می کنیم، گفت: در برخی از شب های نوروز سال گذشته نتوانستیم بیش از هزار و ۵۰۰ نفر مسافر پذیرش کنیم همین یک باغ را برای اسکان مسافران درنظر گرفته و ۱۵ هزار تومان از آنان به عنوان بهای خدمات دریافت می شود همین مبلغ کم نیز برای شهرداری درآمدزا بوده است.

پس از اتمام فرصت اظهارنظر مخالف و موافقان، این لایحه با هشت رأی موافق و چهار رأی مخالف اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب شد و بهای ارائه خدمات باغ فدک در ایام نوروز ۹۷ برابر با قیمت های سال گذشته خواهد بود.

اصفهان به یکی از قطب‌های فیلمسازی کشور تبدیل می شود

یکی دیگر از طرح های ارائه شده در شورا توسعه فیلم سازی در اصفهان با هدف تبدیل این شهر به یکی از قطب های فیلم سازی کشور و جذب سرمایه گذاران این بخش به تولید ژانرهای مختلف فیلم در اصفهان بود که توسط شش تن از اعضا، ارائه شده بود.

از آنجایی که صنعت فیلم در اصفهان می تواند به عنوان یکی از صنایع ثروت سازی در شهر مطرح باشد، توسعه این صنعت در اصفهان جالب توجه است.

مهدی مزورعی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال های گذشته نتوانسته به خوبی از صنعت فیلم استفاده کند، لزوم ایجاد مجموعه ای از شورای شهر، شهرداری اصفهان و نهاد صنفی مرتبط را در این زمینه ضروری دانست و گفت: با این کار می توان به تولیدکنندگان، تخفیف در تسهیلات را به شرط تولید آثار فاخر ارائه داد.

همچنین، فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وزارت ارشاد و بنیاد فارابی تسهیلات خوبی برای فیلم سازان ارائه می‌دهند و باید با بررسی این تسهیلات، شرایطی را مهیا کرد تا اقدامات شهرداری اصفهان به عنوان تسهیلات تکمیلی به فلیمسازان ارائه شود.

لازم به ذکر است این طرح با ده رأی موافق و یک مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و قرار شد تا ظرف دو ماه آینده اجرایی شود.

کد خبر 339233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.