اصفهان بی زباله شعار نیست

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هویت شهر اصفهان به آب وابسته است، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی به برخی از مسائل زاینده رود اکنون مرده رود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاوه مدنی شامگاه شنبه در همایش "اصفهان بدون زباله" ظهار کرد: باید تلاش کنیم تا به جای بایدها از آنچه می‌توانیم برای جامعه انجام بدهیم سخن بگوییم، تشویق کنیم و در برابر این رفتارها واکنش نشان دهیم.

وی با بیان اینکه اصفهان بی زباله شعار نیست و  این مهم محقق شدنی است، افزود: اصفهان افتخارات تاریخی زیادی کسب کرده است و به طور حتم می تواند افتخارات دیگری نیز کسب کند، پس این شهر بزرگ می تواند محل آموزش باشد به گونه ای که توریست نتواند به خود اجازه بدهد تا به حریم محیط زیست تجاوز کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه همان طور که اعتقاد داریم در منازل خود نباید زباله ای ریخته شود ، بنابراین باید این اعتقاد را برای شهر نیز داشته باشیم، گفت: باید از استفاده از پلاستیک که دشمن محیط زیست است صرف نظر کنیم، طرح استفاده از پک‌های غیرپلاستیکی در بازارهای کوثر اجرا و خوشبختانه در کشور زبانزد شد پس اصفهان می‌تواند آموزش های لازم را در حوزه محیط زیست به کشور ارائه دهد.

وی عنوان کرد: هویت شهر اصفهان به آب وابسته است، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی به برخی از مسائل زاینده رود اکنون مرده رود است، هیچ فضای شهری به اندازه اصفهان بی آبی را درک نکرده است. چرا زاینده رود که اکنون مرده رود است  این شکلی شده، زیرا به فکر خیلی چیزها نبوده ایم؛ چرا جرأت نداریم این تغییرات را بدهیم، دلیلی که زباله را برای اولین موضوعات انتخاب کنیم این است که در مورد آب به هیچ عملی نرسیدیم اما پسماند از صبح تا شب افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مدنی با بیان اینکه برخی باور دارند که نباید به دلیل کم آبی سبزه کاشت کنند و به جای آن نیز باید درخت کاشته شود، گفت: اما این اعتقاد باعث تخریب یک سنت است و باید در نظر گرفته شود که

درخت بیشتر از سبزه آب مصرف می‌کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اگر افراد روزی یک زباله از روی زمین بردارند به طور حتم به خود و دیگران اجازه نمی دهند حتی کوچکترین زباله را در شهر بریزند، افزود: اصفهان بی زباله شعار نباشد، همان گونه که برخی از قوانین رانندگی مانند بستن کمربند خودرو در بین افراد نهادینه شد به طور حتم پاکیزگی محیط زیست و اصفهان بدون زباله در بین افراد نهادینه می شود.

کد خبر 339216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.