آنفولانزای فوق حاد پرندگان خسارت سنگینی به گلپایگان وارد کرد

گلپایگان- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در واحدهای صنعتی و ۲۳۰ هزار قطعه مرغ بومی در واحدهای سنتی شهرستان گلپایگان معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمد کشتکار در آیین افتتاح کشتارگاه دام گلپایگان، اظهار کرد: در استان اصفهان ۳۳ کشتارگاه دام  وجود دارد که از این تعداد ۱۰ کشتارگاه صنعتی و مدرن است.

وی با بیان اینکه کنترل بیماری‌ها و نظارت بر فرآورده‌های پروتئینی وظیفه سازمان دامپزشکی است، افزود: از یک هزار و ۷۰۹ بیماری ۹ درصد این بیماری‌ها مشترک هستند که از طریق دام و فرآورده‌های دامی به انسان منتقل می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه دام خوانسار ۱۵ فروردین ماه تعطیل می‌شود، افراد باید برای ذبح دام به کشتارگاه گلپایگان مراجعه کنند.

کشتکار تصریح کرد: مصرف فرآورده های پروتئینی ایام سال نوروز افزایش پیدا می‌کند و در زمینه سلامت مصرف کنندگان دامپزشکی وظیفه نظارت در این ایام را برعهده دارد.

وی افزود: طرح نظارت بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از پنجم اسفند تا ۱۵ فروردین ماه با حضور ۳۸ اکیپ بازرسی در سطح استان صورت می‌گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: آنفولانزای فوق حاد پرندگان باعث تلفات سنگین به صنعت مرغ تخم گذار شهرستان گلپایگان شد.

وی افزود: این بیماری از ۲۳ آذرماه بود و تاکنون شش واحد صنعتی در این منطقه درگیر بیماری شدند و در مجموع ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در واحدهای صنعتی و ۲۳۰ هزار قطعه مرغ بومی در واحدهای سنتی معدوم شدند.

کشتکار ادامه داد: با کمک مسئولان دامپزشکی و دستگاه‌های ذی ربط غرامت مرغداری‌های تخم گذار که دچار خسارت شده بودند، حدود یک میلیارد  و ۶۰۰ میلیون تومان بود که پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این غرامت به واحدهای مرغداری بومی شهرستان پرداخت شده است./

کد خبر 339212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.