صادرات ۸۰۴ هزار تن محصولات لبنی به ۳۰ کشور جهان

گلپایگان- معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ۸۰۴ هزار تن محصولات لبنی به ۳۰ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسن رکنی عصر امروز (شنبه)  در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی گلپایگان، اظهار کرد: برای توسعه زراعت، باید پرورش زنبور عسل در کنار کار کشاورزی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زنبورداری حرفه‌ای است که ۹۰ درصد سود آن وابسته به محصولات باغی در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تولید ژل، شاهد تحولات خوبی در زمینه پرورش زنبور عسل بوده‌ایم که ارزش بالایی در تجارت جهانی داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عسل‌ با کیفیت شهرستان خوانسار در بازار تهران به فروش می‌رسد.

رکنی همچنین با بیان اینکه به دلیل محدودیت آب سبک سنتی، جوابگوی  پرورش دام نیست و الگوی رایج در این بخش نیازمند بازنگری است، گفت: در روش کاشت صیفی‌جات به روش غرقابی به ازای هر یک کیلو محصول، ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود، بنابراین باید برای تولیدات محصول کشاورزی از روش آبیاری نوین استفاده شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصولات لبنی در کشور، اظهار کرد: در ۱۵ سال  گذشته، ایران از جمله کشورهای وارد کننده محصولات لبنی بوده است، اما امروزه  بخش زیادی از محصولات لبنی تولید شده در کشور، صادر می‌شود.

رکنی گفت: امسال ۸۰۴ هزار تن محصولات لبنی به ۳۰ کشور جهان صادر شده است که دستاورد خوبی در این عرصه محسوب می‌شود، به همین دلیل ضروری است که  با برطرف کردن مشکلات کشاورزان از زحمات آنان در این بخش قدردانی شود.

کد خبر 339199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.