"داوری‌های مضحک" قهرمانی را از فوتبال بانوان سپاهان گرفت

سرپرست تیم فوتبال بانوان سپاهان معتقد است که سوت‌های اشتباه داوران در این فصل عامل اصلی قهرمان نشدن بانوان طلایی‌پوش بوده است.

هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان تحت تاثیر اتفاقات داوری بازی دو تیم راه‌یاب ملل سنندج و فولاد مبارکه سپاهان قرار گرفت و اعتراض اصفهانی ها به قضاوت داور مسابقه و بیرون کشیدن تیم از زمین بازی در نهایت منجر به صدور حکم باخت ۳ برصفر برای سپاهان شد تا این تیم در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات جایگاه سومی را با مقام چهارمی جدول لیگ عوض کند.

این اتفاق در حالی برای سپاهانی‌ها افتاد که در این چند هفته اخیر نماینده فوتبال اصفهان قربانی اصلی اشتباهات داوری بوده و سوت‌های اشتباهی که در این چند بازی گذشته سپاهانی‌ها زده شد شانس قهرمانی در لیگ را هم از این تیم گرفت. در این بین شهلا عمادی، سرپرست تیم فوتبال بانوان سپاهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا به مواردی اشاره می‌کند که در این فصل منجر به دوری سپاهان از عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان شد.

سپاهان باز هم با قضاوت داوران مشکل پیدا کرد، فکر می‌کنید چرا این اتفاق به صورت مداوم تکرار می‌شود؟

حمایت صورت گرفته از ورزش بانوان به خاطر شرایط خاصی که دارد بسیار کم است ولی متاسفانه جدای از مسئولان تصمیم گیر، خود بانوان هم  هوای همدیگر را نداریم. دختران فوتبالیست با کمبود امکانات و در این شرایط سخت کار می‌کنند و این رفتارها فقط باعث کاهش انگیزه بازیگنان فوتبالیست می‌شود.

مشکلات قضاوت بازی سپاهان و شهرداری سیرجان که نبرد نایب قهرمانی بود توسط شما پیگیری شد که این هفته دوباره شاهد سوت اشتباه علیه سپاهان بودیم؟

در بازی مقابل شهرداری سیرجان بلافاصله بعد از سوت پایان بازی نسبت به  عملکرد داور اعتراض کردیم  و جالب اینجاست که خود داور هم اعتراف کرد که حق با تیم ما بوده است. ناظر داوری هم پذیرفت که پنالتی ما درست بوده است. دروازه‌بان حتی داور را تهدید به آتش سوزی کرد. ما بازی را باختیم ولی اخلاق را نباختیم و با وجود این همه بی انصافی رفتار غیر ورزشی انجام ندادیم.

از طریق باشگاه چه پیگیری‌هایی صورت گرفت؟

نامه اعتراض خودمان را به همراه فیلم بازی به فدراسیون ارسال کردیم و اقای تابش به عنوان مسئول باشگاه به صورت تلفنی با خانم ناظمی، مسئول کمیته بانوان فدراسیون فوتبال صحبت کردند و همه این مسئله را پذیرفتند که حق با سپاهان بوده است و عذرخواهی کردند و حتی گفتند که داور محروم خواهد شد اما افسوس و اظهار پشیمانی سودی به حال ما ندارد چون همه زحمات بازیکنان بر باد رفت. حتی خانم ناظمی گفتند که پارسال هم داوری‌ها جهت دار بوده و سوال ما اینجاست که چرا امسال جلوی این موضوع گرفته نشد؟

فکر می‌کنید دلیل این قضاوت اشتباه چه بود ؟

به نظر من داوری از پیش تعیین شده بود و اعتراض شدید تیم سیرجان به قضاوت داور باعث شد داور مجبور شود با کمک داور مشورت کند و  پنالتی ما با کرنر عوض شود. جالب اینجاست که خود داور وسط هم نسبت به تغییر نظر خودش معترض بود.

ولی این اولین موردی نبود که داوران به ضرر سپاهان سوت زدند و شما قبل از این هم متضرر شده بودید؟

بله بازی سپاهان با نماینده ایلام هم داور وسط شبانه عوض شد  در حالیکه برای قضاوت بازی‌های حساس باید بهترین داور خودشان را انتخاب کنند و متاسفانه قضاوت‌های اشتباه قهرمانی و نایب قهرمانی را از سپاهان گرفت.

با وجود این همه صحبت در بازی هفته گذشته هم که باز درگیر مشکلات داوری شدید؟

در صحبت با خانم ناظمی از او خواستم تا در بازی مقابل نماینده سنندج حداقل از داوری استفاده کند که بتواند از پس قضاوت این بازی حساس بر بیاید اما به نظر خودم اراده در فدراسیون فوتبال این بود که تیم‌های کرمانی در لیگ امسال قهرمان و نایب قهرمان شوند چون برای این اشتباهات هیچ توجیه قانع‌کننده ای وجود ندارد.

با مسعود تابش در مورد این موضوعات صحبتی داشتید؟

ایشان به عنوان سرپرست باشگاه اعلام کردند ما این همه هزینه در فوتبال بانوان انجام ندادیم که داوری‌های مضحک قهرمانی را از تیم ما بگیرد و با این شرایط شاید سپاهان سال آینده اصلا در لیگ برتر شرکت نکند. باشگاه سپاهان در بحث بانوان به همه تعهداتش عمل کرد و متاسفانه با باندبازی زحمات کل فصل یک تیم به هدر رفت.

 از آخرین وضعیت فروغ موری مهاجم مصدومتان خبری دارید؟

فروغ موری هفته گذشته عمل بسیار خوبی انجام داد و فعلا دوران نقاهت را طی می‌کند و امیدواریم فصل بعد با قدرت به میادین بازگردد.

در این بین بازیکنان هم حمایت زیادی از هم‌بازی خودشان انجام دادند. زمان بازگشتشان مشخص نشده است؟

عمل عالی بوده و اگر روند درمان هم درست طی شود بین ۶ تا ۸ ماده آینده می‌توانیم از فروغ موری استفاده کنیم و امیدوارم که هر چه زودتر فروغ به تیم اضافه شود.

کد خبر 339172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.