بیش از ۲ هزار لنجانی در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کرده‌اند

معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: سهم ثبت سامانه رصد اشتغال لنجان در سال جاری دو هزار و ۸۰۰ نفر است که تاکنون دو هزار و ۵۸۴ در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و قطعا با تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرستان تا پایان سال جاری این رقم به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی خواهد شد.

خدامراد صالحی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: چندین سال است که جامعه ما از بیکاری جوانان رنج می برد در حالی که کارآفرینان می توانند موتور محرک توسعه اقتصاد کشور باشند و قطعا با ترویج فرهنگ کارآفرینی، نداشتن رویکرد اشتغال دولتی، ترویج فرهنگ خود کارفرمایی و خود اشتغالی می توان گام های موثری در جهت رفع معضلات اقشار بیکار جامعه برداشت.

معاون فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: معظم‌له با اشاره به اهمیت کار و کارآفرینی از دیدگاه اسلام، ایجاد اشتغال را علاوه بر جنبه مهم ثروت آفرینی، نوعی زمینه سازی برای به کارگیری گنجینه استعدادهای انسانی دانستند و تاکید کردند: «ایران، امروز به کارگاه بزرگ تلاش و ابتکار و نوآوری تبدیل شده، اما این واقعیت، تنها گام اول از روند پیشرفت و سرافرازی کشور است.»

وی ادامه داد: باید توجه داشت در توسعه پایدار و همه جانبه، محور توسعه انسان و کلید آن آموزش فنی و حرفه‌ای است و قطعا در کنار آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی می‌توان به تربیت نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز جامعه پرداخت بر همین اساس امروز طرح کارورزی ارایه شده تا این مهم به خوبی محقق شود.

صالحی عنوان کرد: طرح کارورزی، یکی از طرح‌هایی دولت بوده که با هدف آشنایی کارآموز با محیط واقعی کار و شناسایی نیروی کار مستعد و توانمند با بهره‌مندی از ظرفیت استادکارهای با تجربه اصناف و صنایع اجرایی شده است و سهم شهرستان لنجان در این حوزه ۲۲۲ نفر است.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد کسب و کارهای خانگی یکی دیگر از مهمترین بخش های کسب و کار هستند که در سال‌ های اخیر مورد توجه و حمایت مراجع سیاست گذاری و مسئولان کشور قرار گرفته، چراکه این نوع کسب و کارها نقش قابل توجهی در توسعه اشتغال و کارآفرینی ایفا می ‌کنند، بنابراین باید توجه ویژه ای به این مهم شود.

معاون فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: گستره مشاغل خانگی شامل صنایع دستی، فرش دستباف، کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع غذایی، نساجی، فناوری اطلاعات و فعالیت های فرهنگی و هنری است از این رو توسعه مشاغل خانگی اهدافی چون کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری، ارتقای مدیریت کسب و کار و افزایش تولید داخلی را دنبال می کند و اجرای صحیح آن تاثیر شگرفی را درپی خواهد داشت.

وی متذکر: امسال شاهد افزایش پنج برابری اعتبارات اختصاص داده ‌شده به حوزه اشتغال مشاغل خانگی در شهرستان لنجان بودیم که این اعتبارات بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

صالحی در پایان با اشاره به اهمیت ثبت سامانه رصد گفت: مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف باید توجه داشته باشند که طبق اعلام وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها باید مشاغل خانگی در سامانه رصد ثبت کنند.

وی افزود: سهم ثبت سامانه رصد اشتغال لنجان در سال جاری دو هزار و ۸۰۰ نفر است که تاکنون دو هزار و ۵۸۴ در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و قطعا با تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرستان تا پایان سال جاری این رقم به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی خواهد شد.

معاون فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد پیشرفت کارگروه اشتغال شهرستان لنجان در گرو عملکرد بانک های عامل است، تاکید کرد: با تعامل و همکاری بانک‌ها و نهادهای مرتبط  می‌توان با حل بخشی از مشکل اشتغال، در برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور سهیم بود، چرا که وامی که در جهت کارآفرینی و اشتغال زایی پرداخت می شود، موجب افزایش تولیدات داخلی خواهد شد و این امر در عرصه تولید کشور تاثیر مثبت دارد و قطعا با ورود به چرخه مصرف، موجب سود دهی بانک‌ها می‌شود.

کد خبر 339116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.