حیله امروز دشمن نابودی حجاب و عفاف زنان است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: امروز دشمن از ابزار فرهنگی برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می کند که در این راستا دشمنان در پی ایجاد ترویج بدحجابی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع مردم فولادشهر با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: بدون تردید وجود مقدس حضرت زهرا (س) و همچنین سیره، رفتار و گفتار آن حضرت برای عموم مسلمانان اسوه و الگو است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) جلوه‌ای کامل از تمام کمالاتی است که یک انسان به طور عام و یک زن به طور خاص در طول زندگی خود ممکن است به آن کمالات نایل شود.

امام جمعه فولادشهر حضرت زهرا(س) را الگوی کامل حجاب و عفاف دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا (س) درس‌های فراوانی به انسان‌ها اعم از زن و مرد آموخت و یکی از زیباترین درس‌هایی که به زنان و بانوان آموختند، حفظ عفت، عصمت و حجاب بود.

وی ادامه داد: در واقع حضرت زهرا(س) پاسدار حریم عفت و حیاء بود و باید گفت مسئله حجاب و عفاف تنها یک مسئله شخصی و سلیقه‌ای نیست که کسی بگوید من دوست دارم حجاب نداشته باشم و به کسی ارتباط ندارد، بلکه آنقدر این مسئله مهم است که سلامت و امنیت جامعه و افراد به آن بستگی دارد.

سرافراز اضافه کرد: باید توجه داشت اگر افرادی مراعات حجاب و عفاف را نکنند، امنیت و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را به خطر می‌اندازند، چرا که امنیت و سلامت اخلاقی جامعه در گرو حفظ حریم زنان و مردان نامحرم است.

وی عنوان کرد: زنان و دختران  باید به مسئله محرم و نامحرم و رعایت حجاب و عفاف با تمام وجود دقّت کنند، چون در صورت رعایت نکردن، فرجام ناشایست آن علاوه بر جامعه، دامن گیر خود آنها نیز خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه حجاب و عفاف فاطمه (س) باید الگو قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: حفظ ایمان، آرامش درونی، سلامت جسمانی، استحکام بنیان خانواده ها، عزّت و سربلندی جامعه و جلوگیری از بزهکاری‌ها و مفاسد متعدد اخلاقی از جمله نتایج حفظ حجاب و عفاف و رعایت حریم محرم و نامحرم است که متأسفانه در این دوران، شیاطین وسوسه گر و دشمنان اسلام و انقلاب، تلاش می کنند به هر وسیله و عنوانی، زنان و دختران مسلمان را از هویّت خود جدا کنند و به این وسیله آنها را از ارزش‌های والای انسانی دور کنند.

سرافراز گفت: باید توجه داشت عفت جنسی هم برای مرد است و هم برای زن، برای مردها این که نگاهشان را کنترل کنند، هوس باز نباشند، افراط جنسی نداشته باشند، پای فیلم‌ها و صحنه‌های حرام ننشینند.

وی با بیان اینکه بعضی از گناهان فردی نیست بلکه اجتماعی است، ادامه داد: درسی که از زندگی حضرت زهرا(س) می‌توان گرفت عفاف است، زنان جامعه ما باید به گونه ای باشند که در گرداب توطئه های دشمنان قرار نگیرند.

سرافراز خاطرنشان کرد: در اسلام جهاد از دوش زن‌ها برداشته شد، بعضی از زن‌ها پیش پیغمبر اسلام آمدند که ما هم می‌خواهیم از ثواب جهاد بهره‌مند شویم، حضرت فرمود: خوب همسرداری، برای زنها  ثواب جهاد دارد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های زندگانی فاطمه زهرا(س) مسئولیت خانه و خوب همسرداری ایشان است و این مسائل باید در خانواده‌ها تبیین شود.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه جنگ امروز جنگی تمام عیار علیه حجاب و عفاف زنان است، تاکید کرد: امروز خانواده ها باید نسبت به این اصول و مبانی اسلام بیشتر پایبندی و توجّه داشته باشند و این دستور خدای متعال است که می فرماید: خود و خانواده تان را از آتش دوزخ نگاه دارید.

کد خبر 339114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.