۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
فخر طبیعت بر قامتی استوار

سمیرم-، اگر به دنبال فرار از همهمه و شلوغی های روزانه و تجربه نوروزی متفاوت هستید با ما همراه باشید تا در گذر از چشمه ها و کوه های سر به فلک کشیده میهمان شهری شویم که میزبان هزاران هزار گردشگر از سراسر جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اینجا با جاذبه هایی که در کمتر جایی دیده می شود به وصف گردشگرانش بهشت گمشده زمین به دست مخلوق است و زیبایی هایش را به رخ همگان می کشد.

برای رسیدن به آن چشم را باید به روی تمام زیباهای موجود بست تا پایبندتان نکند زیرا آنچه در پیش روی دارید بسیار زیبا و فریبنده‌تر است.

میوه ای بهشتی دارد در آب و هوای بهشتی و مردمانی پر از مهربانی که هرچه در دل میهمان نوازشان بکارید جز مهر و صفا چیزی برداشت نخواهید کرد؛ مقصد ما جایی است که آن را به سیب جهانی اش می شناسند، میوه ای بهشتی که مرغوب ترینش فقط در همین سرزمین با عطر دل نشینش هوش از سرتان می برد.

به سمت جنوب که بنگری، دنا، کمربند سفید سمیرم، با قامتی استوار و پوشیده از برف خواهید دید، جلوه گری این کوه دل فریب است و طناز تا جایی که چشم را به تکاپو می اندازد برای دیدن و لذت بردن از آن استوار قامت همیشگی که در دامان سرد و پوشیده از برف خود روستاهای فراوانی با مردمان خون گرم و میهمان نواز پرورانیده است.

از سمیرم که به سمت کوهپایه های دنا حرکت کنیم پس از طی مسیری حدود ۸۰ کیلومتر به بهشتی می‌رسیم که نظیر آن را تا به حال نه دیده و نه خواهید دید؛ در مسیر این روستا باید از شهر حنا و تعدادی از روستاها بگذریم، اما حواستان باشد که لذت رسیدن به خفر، این بهشت گمشده لذت تفریح جاده های شمال گونه آن را از شما نرباید، اینجا طبیعت به میهمانانش فخر فروشی می کند، مسیری که در آن قدم گذاشته اید هر قدمش تفرجگاهی بی بدیل است، اما این کجا و خفر کجا...

نگارگری بی همتای خداوند متعال که با چشم اندازی دیدنی و شگفت انگیز همراه است و خاطره آن همواره در ذهن هر مسافر و رهگذری ماندگار می ماند تا همیشه قاب زیبایی از آن را ثبت  کند. برای رسیدن به این روستا باید در دل کوه پستی و بلندی فراوانی را تجربه کنید، کوهستان نیز دسترسی به این روستا را کمی مشکل کرده است تا تنها کسانی بتوانند به وصال بی مثال خفر برسند که ارزش بسیاری برای دیدن آن قائل هستند.

گاهی توصیف زیبایی های این منطقه آن قدر زیاد است که زبان و قلم ماهرترین نویسنده ها و گوینده ها از بیان آن قاصر است، پس بهتر آن  است که بیایید و ببینید این زیبایی های بی مثال را...

پنج قدم مانده به خفر، همان لحظه که حس آب بازی کودکانه تان را در ذهن به یاد می آورید، کافیست چشمهایتان را ببندید و عطر خوش ترکیب آب و خاک، گُل و گیاه را در اعماق وجود خود لمس کنید، این صدای خوش و دلنوازِ آبشار زیبای خفر است که شما را به میهمانی طبیعت می خواند؛ آبشاری به بلندای استوار کوه خفر که زیبایی بی بدیل فصل بهار آن چشمان هر بیننده ای را خیره می کند به آبشارش که رسیدید خود را به دستان مهربان باد بسپارید تا نوازش کند عطر گل های بهاری گونه هایتان را، همرنگ گل های زیبایش شوید تا پرندگان خوش الحان خفر با اجرایی زنده هنرنمایی کنند، اجرایی که تا ابد در گوشتان خاطره می شود.

بر بلندای خفر که رسیدی دیگر باید با چشم دل بنگری هنرمندی هنرمند بی رقیب جهان را.

اینجا خفر است، روستایی با چشمه ساران فراوان در کوهپایه دنا که به هر سو بنگری زیبایی خاصش را در اعماق کوه های جنگل گونه اش می بینید. خفر، میعادگاه خسته دلان است که نوروز و تابستان را به دامان طبیعت پناه آورده اند. هوای مطبوع و بی نظیرش سنگینی سختی راه را از یاد و خاطرتان پاک می کند تا نفسی تازه  و طعمی متفاوت از زندگی را در جمع گرم خانواده و دوستان تجربه کنید.

آبشار خفر، تنگه دناآسا، دو امامزاده، غار یخی، یخچال های قله های دنا، غار کیخسرو، چشمه سید محمد، رودخانه های پرآب که از دو سمت روستا همچون دستان بلندی به سمت پایین حرکت کرده و به رودخانه ماربُر می ریزند لذتی وصف ناپذیر را برای شما رقم خواهند زد که دل را در گرو خویش نگاه میدارد.

وارد روستا که می شویم خانه های کاه گلی قدیمی با ایوان هایی که با گل های شمعدانی و ... زینت داده شده حال و هوایی متفاوت تر را به شما هدیه می دهد تا با بوی کاه گل نم خورده سفری داشته باشید به دوران کودکی خود، حتی اگر تا به حال این احساس را تجربه نکرده اید خالی از لطف نخواهد بود برای شما که زندگی را از دریچه ای دیگر نظاره گر باشید.

زبان از بیان خون گرمی و میهمان نوازی مردم میهماندوست خفر قاصر است، نوشته ها فقط به زبان بیان است و دیده های ما که یک از هزار نعمت های موجود را برایتان به سیاهه قلم آوردیم اما نظاره گر باشیم این طبیعت بی کران خدا را که هرگز بهشتی نمی شوید مگر آن که به آن بروید.

گزارش از: سید محمد مهدی قائم مقامی، خبرنگار سرویس شهرستان

کد خبر 339105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.