نمی توان آزادی های مشروع مردم را به دلیل ایجاد امنیت محدود کرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان مرکز تعامل همه ادیان الهی است، گفت: این شهر با سابقه‌ای طولانی به صورت مسالمت‌آمیز میزبان ادیان توحیدی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز در همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی با تبریک ایام خجسته ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: اصفهان در تمام تاریخ گذشته مامن ادیان و شاهد حضور پیروان ادیان مختلف بوده و  همواره به عنوان یک پایگاه امن و محلی برای زندگی مسالمت‌آمیز آنان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام باتقواترین فرد گرامی‌تر است، افزود: اگر معیار ما برای ظلم ستیزی و پرهیز از هرگونه ستم ملاک سنجش افراد باشد شاهد این خواهیم بود که هر کس با هر دینی می‌تواند در کنار دیگر ادیان زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشد.

نوروزی با بیان اینکه دین اسلام آمده تا اخلاق را برقرار کند و حقوق دیگران را محترم بشمارد، تصریح کرد: کرامت انسانی و محترم شمردن حقوق افراد از جمله نکاتی است که هیچ کدام از ادیان منکر آن نبوده و نیستند و چه خوب است در چنین جلساتی نقاط مشترک ادیان را با گفتگو به جامعه بشناسانیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید برای کاهش نقاط اختلاف ادیان تلاش کنیم، گفت: یقینا صلح و امنیت با این کار در جهان برقرار می‌شود و نقاط مشترک ادیان بر همه آشکار خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه سخن از حقوق شهروندی همان سخن از حقوق انسانی است، افزود: حقوق بشر دارای نقاط مشترک بسیار زیادی است که اگر حقوق شهروندی در هر کشوری رعایت شود یقینا حقوق بشر هم در آنجا رعایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت نقاط مشترک ادیان به گرامیداشت کرامت انسانی و تحقق حقوق بشر می‌انجامد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ضریب امنیت کشور و آزادی مردم و استقلال را حفظ کنیم باید نقاط مشترک ادیان را تقویت کنیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه همه ادیان بر این باورند که نباید به بهانه آزادی امنیت کشور را به خطر انداخت، اظهار کرد: حتی به دلیل ایجاد امنیت هم نمی‌توان آزادی‌های مشروع مردم را محدود کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هیچ دینی نیامده تا آزادی را محدود کند و برخلاف اخلاق حرکت کند، اظهار کرد: اصفهان مرکز تعامل همه ادیان الهی با سابقه طولانی بوده و این ادیان به صورت مسالمت‌آمیز در کنار شیعیان و مسلمانان زندگی کرده‌اند و این امر می‌تواند در تمام جهان اتفاق بیفتد.

نوروزی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند برای احقاق خود حق دیگران را تضییع کند، افزود: همانطور که هیچ حکومتی نمی‌تواند تحت هیچ عنوانی امنیت و آزادی های مشروع را سلب کند هیچ دستگاهی هم نمی‌تواند آزادی را فرصتی برای اخلال در نظم کشور قرار دهد.

وی در خاتمه گقت: اگر سطح آگاهی‌های عمومی افزایش یابد اصفهان و کشور مامنی برای یک زیست اخلاق مدار خواهد بود.

کد خبر 339072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.