دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت معنویت نیاز دارد

استاندار اصفهان گفت: وجود ادیان مختلف و همزیستی مثبت آنها در کنار هم از ویژگی‌های ایران و انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده امروز (پنجشنبه) در همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و خوشامد به پیروان ادیان الهی اظهار کرد: در نامگذاری این همایش حسن سلیقه‌ای به چشم می‌خورد که موضوع ارزشمند ادیان، نقش دین و جوانان را در زندگی انسان مورد نظر قرار داده‌اند و اینکه دین مشخصی هم در نظر نداشته‌اند و به تمام ادیان مورد نظر بوده ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دنیای امروز بیش از هر وقت دیگری به معنویت نیاز دارد، افزود: دنیای امروز که مراحل مختلف صنعتی شدن مدرنیسم و پست مدرنیسم را پشت سر گذاشته بیش از هر زمان دیگری به تقویت معنویت نیاز دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: انسان به دلیل ابعاد معنوی و مادی وجود خود وقتی در یک زمان طولانی و چند قرن به ورطه رشد مادی می‌افتد و از بخش معنویات روحی و جسمی خالی می‌شود نیاز است که به ابعاد روحی خود بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه همه ادیان الهی معتقد به دمیده شدن روح الهی در انسانها هستند، خاطرنشان کرد: دمیدن روح باعث حیات انسانها شده و روح معنویت انسان نیازمند رشد و بالندگی است و ادیان الهی به نوعی همگی این بالندگی را در خود دارند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه سازندگان آینده، جوانان هستند، گفت: به همین خاطر بیش از بیش گرایشات دینی برای جوانان مهم خواهد بود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه ادیان توحیدی به وحدانیت خداوند متعال اعتقاد دارند و این نقطه اشتراک در همسویی همه آحاد دنیا در مسیر بالندگی است، تصریح کرد: خوشبختانه در ایران و اصفهان، همه ادیان، اقوام و تفکرات مختلف با صلح و آرامش و مراعات در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و وجود ادیان مختلف در کنار هم و همزیستی مثبت آنها از ویژگی‌های مثبت ایران و انقلاب اسلامی بوده است.

وی در پایان با تشکر از برگزار کنندگان این همایش اظهار امیدواری کرد راهکارهای عملیاتی و اجرایی شیوه‌های بالندگی برای آینده کشور و اصفهان که قطعا به دست جوانان خواهد بود در اینگونه همایش‌ها ارائه شود.

کد خبر 339070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.