سمیه محمودی: تبعیض بین نمایندگان زن و مرد هم وجود دارد

نماینده مردم شهرضا و دهاقان گفت: مجلس شورای اسلامی در حوزه بیمه بین نمایندگان زن و مرد تبعیض قائل می شود، در صورتی که همه ما نماینده‌ مردم و از جایگاه برابری برخوردار هستیم.

سمیه محمودی در رابطه با جایگاه زنان در جامعه ایرانی به خبرنگار ایمنا گفت: زنان در ایران همواره مظلوم بوده و هستند و ما به عنوان نمایندگان مجلس تلاش می کنیم تا آنها از این مظلومیت بیرون بیایند. 

وی شعارهایی مبنی بر اینکه فرصت های زیادی به زنان داده شده است را درست ندانست و افزود: البته خود من در مجلس در حوزه عملکردی محدودیتی نداشتم و شرایط برای ما زنان به گونه ای فراهم است که می توانیم هم راستا با مردان فعالیت کنیم و حتی نتایج بهتری هم نسبت به عملکرد برخی از نمایندگان مرد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با این وجود، حتی نابرابری هایی بین نمایندگان زن و مرد در  مجلس شورای اسلامی که نهاد قانون گذاری کشور است نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی در حوزه بیمه بین نمایندگان زن و مرد تبیعض قائل می شود، در صورتی که همه ما نماینده‌ مردم و از جایگاه برابری برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس برای نمایندگان مرد یک سری بیمه تکمیلی در نظر گرفته که به خانم ها اختصاص داده نشده است، گفت: نمایندگان زن مجلس بارها از این تبعیض گلایه  و برای رفع آن تلاش کرده اند، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند.

محمودی تاکید کرد: با این حال از نظر عملکرد کاری نمایندگان زن مشکل خاصی ندارند و حتی با وجود اینکه خانم ها مسوولیت های چندگانه ای همچون همسر داری و بچه داری را هم دارند، اما هیچ گاه اجازه نداده اند که این مسوولیت های متفاوت خللی در یکدیگر ایجاد کرده ومانع کار آن شود. اگر فرصت های مناسب برای خانم ها ایجاد شود آن ها می توانند خیلی بهتر از آقایان کارهای کشور را پیش ببرند و بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کنند.

 به دنبال حق زنان نخبه هستیم

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در رابطه با جایگاه زنان در مناصب و پست های سیاسی  گفت: دید و نگرش خاصی که نسبت به خانم ها وجود دارد و برخی از محدودیت ها و فشارهایی که شنیده ام وجود دارد، اما آن‌ها را تایید نمی کنم باعث شده که زنان نتوانند به جایگاه مناسب خود در پست های سیاسی و رده بالا دست یابند.

وی افزود: البته مشکل دیگری که وجود دارد این است که حتی در پست های میانی هم فرصتی که لازم بوده به خانم ها داده نشده است؛ چرا که زنان قبل از دستیابی به پست های رده بالا باید در رده های میانی عملکردی از خود نشان دهند.

نماینده مردم در شهرضا تصریح کرد: این درحالی است که خانم ها بیشتر در سطوح کارشناسی نگه داشته می شوند. البته فراکسیون مجلس شورای اسلامی تلاش هایی انجام داده تا تغییراتی در این وضعیت ایجاد کند و در حال حاضر اوضاع اندکی بهتر شده و در بخش های مختلف شاهد حضور معاونان زن هستیم.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف حضور همه جانبه زنان در مسایل سیاسی و اجتماعی را پیگیری می کنیم، افزود: ما دیدگاه فمینیستی نداریم که بگوییم فقط زنان باید انتصاب شوند بلکه می گوییم از نخبگان زن نیز باید در مناصب رده بالا استفاده شود.

کد خبر 339062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.