استفاده از زنان در توسعه پایدار امری ضروری است

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر دولت بخواهد نقش تعیین کننده‌ای در توسعه پایدار داشته باشد تنها راه آن استفاده از زنان خردمند و فرهیخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عفت شریعتی عصر امروز (چهارشنبه) در دومین همایش ملی جایگاه زنان در کار آفرینی و توسعه پایدار ضمن تبریک ولادت باحضرت فاطمه (س) و روز زن با تاکید بر اینکه زهرای مرضیه (س) مادر دستاوردهای رسالت پدر است، اظهار کرد: اگر وجود ذیجود این بهانه خلقت آنهم در قرن اول هجری نبود آثاری از اسلام باقی نمی‌ماند.

مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بزرگوار نمی‌شمارند زنان را مگر بزرگواران و پست نمی‌دارند زنان را مگر افراد پست و فرومایه افزود: حضرت خدیجه بانویی با توانمندی و درایت در عرصه اقتصادی بود ‌و زمانی تولید و اقتصاد را در دست داشت که عصر جاهلیتی عمیق بود.

وی با بیان اینکه ثروت و اعتبار اسلام ناب محمدی از یک زن بازرگان بود، تصریح کرد: زن در عرصه اقتصادی توانگر و توانمند است و نقش زنان در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست.

شریعتی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد جامعه، زنان هستند، گفت: اگر مسئولین تراز اول جامعه به این سهم زنان توجه نکنند بار این ۵۰ درصد به دوش قسمت دیگر خواهد بود که این امر مشکل آفرین است.

استاد تاریخ و تمدن ملل با تاکید بر اینکه مسئولان کشور باید تقویت کننده زنان توانمند ایرانی باشند، تصریح کرد: اگر طرح و لایحه‌ای در کشور تنظیم شود باید پشتوانه نگاه و نظرات زنان را درپی داشته باشد و اگر دولت بخواهد نقش تعیین کننده‌ای در توسعه پایدار داشته باشد تنها راه آن استفاده از زنان خردمند و فرهیخته است.

وی با بیان اینکه هنر و ذوق و استعداد زنان اصفهانی در هیچ جای ایران نیست، افزود: چه کسی می‌تواند هنر و ذوق زنان اصفهانی را تکذیب کند بلکه هنر این زنان است که حافظ هنر و اعتبار اصفهان بوده است.

مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه زنان نباید تربیت فرزند و مدیریت خانه و خانواده را نادیده بگیرند، اظهار کرد: امروز نباید جایگاه زنان خانه دار را نادیده گرفت چرا که نقش این زنان در تربیت نسل آینده چشمگیر و بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اصفهان این ظرفیت را دارد که بتواند طلایه دار اقتصاد مقاومتی باشد، گفت : باید زنان ایرانی و اصفهانی گام‌های بلندی در اقتصاد مصرفی خانواده بردارند.

کد خبر 339035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.