پیام کشاورزان اصفهان را به رییس مجلس منتقل کردیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان اصفهان با تجمع در مجلس از علی لاریجانی خواستند جلسه‌ای فوق العاده با حضور وزیر نیرو تشکیل دهد تا در آن به وضعیت آب زاینده رود و مشکلات کشاورزان اصفهان رسیدگی شود.

 حیدر علی عابدی در گفت و گو با خبر نگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه کشاورزان اصفهانی مشکلات زیادی در حوزه آبیاری و کشاورزی دارند و البته این مشکل فقط در شرق اصفهان نیست و در آینده نزدیک در غرب و جنوب اصفهان نیز با آن مشکل خواهیم داشت، نمایندگان اصفهان تصمیم گرفتند به صورت دسته جمعی پیام کشاورزان را به گوش رییس مجلس برسانند.

وی افزود: متاسفانه به مشکل کم آبی در اصفهان توجه نشده و به ویژه در بحث برنامه ریزی برای زاینده رود اقدامات لازم انجام نگرفته است؛ برنامه ریزی در این حوزه ابعاد مختلفی دارد که شامل مدیریت برداشت‌ ها از زاینده رود، مدیریت مصرف و تامین منابع آب است.

عابدی تصریح کرد: مثلا میزان آب آشامیدنی اصفهان درگذشته ۴۰ میلیون مترمکعب بوده و در حال حاضر به ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسیده ؛ یعنی ۱۰ برابر افزایش یافته است؛ با این وجود، منابع آب اصفهان افزایش نداشته است. همچنین ساماندهی رودخانه و طرح های مصوبی که می توانست مشکلات آب آشامیدنی را حل کند، جدی گرفته نشده و در نتیجه در حال حاضر کشاورزان اصفهان در شرق اصفهان با مشکل جدی کم آبی مواجه شده اند. 

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: از این رو نمایندگان اصفهان در جلسه علنی امروز از رییس مجلس خواستند جلسه ای فوق العاده با حضور وزیر نیرو تشکیل دهد تا در آن وزارت نیرو توضیح دهد که چه کارهایی در حوضه زاینده رود انجام شده است، البته نمایندگان اصفهان هم پیشنهاداتی دارند؛ به عنوان نمونه ساماندهی رودخانه و مشخص شدن منابع تأمین آب آشامیدنی استان از جمله این پیشنهادات است.

وی با بیان اینکه این درخواست با تجمع در مجلس و به صورت شفاهی با علی لاریجانی در میان گذاشته شد، افزود: در حال حاضر اصفهان نزدیک به یک ونیم تا ۲ میلیون مهاجر را در خود جای داده و باید مشخص شود برای تأمین آب آشامیدنی این مهاجران چه برنامه ای در نظر گرفته شده است. همچنین طرح مسکن مهر را داریم که اکثر مهاجران را در خود جای داده و به ویژه در فولادشهر در حال راه اندازی و تأسیس است و باید مشخص شود که آب آشامیدنی این شهرهای جدید قرار است چگونه تأمین شود.

عابدی در رابطه با نتیجه این حرکت جمعی نمایندگان اصفهان گفت: قرار شد هفته آینده جلسه ای با  رییس مجلس داشته باشیم و با حضور وزیر نیرو و سایر مسئولان مربوطه به وضعیت آب زاینده رود و مشکلات کشاورزان اصفهان رسیدگی شود.

کد خبر 339013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    1 0
    اشخاص فقط به آب آشامیدنی (یا بهتر: خانگی) که سرانه اش حدود 50 متر مکعب در سال است نیاز ندارند. بلکه هر شخص برای تأمین نیازهای کار و زندگی خود به مقدار بسیار بیشتری آب نیاز دارد (حداقل سرانه سالانه: 1700 متر مکعب).