حوالی حوض رهنان

جشن روز درختکاری در بوستان شاهد رهنان با حضور و استقبال بی نظیر شهروندان و اهالی منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان برگزار شد که با حاشیه‌های خواندنی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دومین روز از هفته درختکاری، بوستان شاهد منطقه رهنان میزبان کاشت درخت بود، همه از شهروندان، دانش‌آموزان، کسبه منطقه و ... آمده بودند تا برای حفاظت از شهرشان قدمی بردارند.

در ورودی بوستان، دیوار سبز با گلدان‌های زینتی خودنمایی می‌کرد و گوشه گوشه بوستان با تابلوهای ترویج فرهنگ درختکاری تزیین شده بود. تن‌پوش‌های عروسکی درخت هم در بین جمعیت حرکت می‌کردند و کودکان را در آغوش می‌گرفتند؛ با پرشدن صندلی‌های چیده شده حوالی حوض این بوستان، مراسم با آیاتی از قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.    

حجت الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان از میهمانان ویژه این جشن در کنار مردم مشغول به کاشت نهال بود. او در خصوص اهمیت درختکاری اظهار کرد: هفته درختکاری به همه انسان‌ها یادآوری می‌کند که باید از طبیعت و فضای سبز به عنوان الطاف الهی به خوبی نگهداری کنیم، زیرا در دین مبین اسلام نیز، مسئله درختکاری مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه رهنان ادامه داد: امروزه، همه مردم به خوبی حساسیت شرایط زیست محیطی را باور داشته و بحران‌های طبیعی را با وجود کمبود بارش‌ها و آلودگی‌های متعدد درک کرده و به دنبال بهبود موقعیت زندگی با کاشت درخت، برای خود و نسل‌های آینده هستند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: درختکاری می‌تواند نشاط و شادابی در محیط شهری را افزایش دهد به همین دلیل است که در روایات اسلامی حتی برای نگاه کردن به فضای سبز نیز، حسنه و پاداش در نظر گرفته‌اند.

حسین ملایی، یکی از شهروندان منطقه که با دقت خاصی مشغول کاشت نهال در بوستان شاهد بود، گفت: درختان تأثیر بسیار زیادی در تولید اکسیژن و ایجاد هوای پاک دارند، بنابراین باید برای برگزاری هرچه بهتر هفته درختکاری تلاش کنیم.

او که معلم کلاس پنجم ابتدایی است، بر آشنایی کودکان با درختان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه خشکسالی سال‌های اخیر و افزایش آلودگی‌ها باعث شده تا مردم دچار مشکلات متعددی در زندگی خود شوند، باید فرهنگ آشتی با طبیعت را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

مجتبی شاه محمدی، کارگر فضای سبز هم درختان را جزئی از خانواده خود دانست و گفت: شاید باورتان نشود که برای پرورش یک درخت، چقدر مراقبت و پیگیری لازم است؟ درست مثل مادری که با عشق و ذوق فراوان از جوانه زدن شاخه‌های درختان ذوق می‌کند، من هم مشتاقانه، بی‌تاب شکوفه دادن آنها هستم.

مرضیه سهرابی هم دست در دست فرزندش، امروز به این جشن آمده بود، گفت: همیشه به فرزوند خود می‌گویم، همانطور که من از شما مثل گل مراقبت می‌کنم شما هم هوای درختان و گل ها را داشته باشید.

وی ادامه داد: خیلی دوست دارم که در خانه خود، از درختان مراقبت می‌کردم، اما متأسفانه شرایط لازم را ندارم به همین دلیل، هر کجا ببینم که کسی به درختان و فضای سبز آسیب می‌رساند به او تذکر می‌دهم.  

دو ایستگاه گریم چهره کودکان و مزاج شناسی نیز در حاشیه، جشن درختکاری برگزار شده و با استقبال بی نظیر، دانش آموزان روبرو شده بود.

مائده سادات نیا، دانش آموز کلاس ششم دبستان فاطمیه در حالی که درختی را بر روی صورت خود رنگ آمیزی کرده بود، گفت: از سوی شهرداری اصفهان، نهال‌هایی از مدرسه به من اهدا شد که آن را در باغچه خانه‌مان کاشتم، اما به نظرم همه مردم باید هوای درختان را داشته باشند.  

اجرای نمایشی با موضوع درختکاری و هنرمندی سلیورمن‌ها و نمایشگاهی از آثار دانش‌آموزان هنرستان دستغیب با مواد دوریختی، از دیگر برنامه های جذاب جشن روز درختکاری در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان بود.

به گزارش ایمنا، امروزه گسترش فرهنگ درختکاری در شهر با توجه به شرایط نامساعد زیست محیطی به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده که همه شهروندان و مسئولان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 339000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.