اینترنت در سال ۹۷ گران نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: اینترنت در سال ۹۷ گران نمی‌شود، چرا که در دنیا قیمت‌های پهنای باند در حال ارزان شدن است.

به گزارش ایمنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شده در این وزارتخانه، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در لایه‌های مختلف وزارت ارتباطات تعریف شده است. یکی از لایه‌های مهم، توسعه فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه سایر بخش‌ها است.

وی افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای تأمین ارتباطات کشور را فراهم کنیم که در ۶ ماه گذشته موفق شدیم شهرهای باقی‌مانده را که در حدود ۵۰ درصد بودند، به نسل ۳ و ۴ شبکه تلفن همراه متصل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تکلیفی نیز در حوزه توسعه پهنای باند ثابت منازل داشتیم که در حال برنامه‌ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه در سال جاری نصب ۱۰۰ هزار پورت را انجام داده‌ایم، گفت: این رقم، رقم قابل قبولی نیست اما تلاش می‌کنیم در سال آینده جهش قابل توجهی را در این بخش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین بحث اقتصادی ما «کریدور فاوا» است که در مجموعه فرودگاه پیام، در حال پیگیری است. فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم با حضور ۸ شرکت که شامل دو شرکت بین‌المللی نیز می‌شود، آغاز شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: اینترنت در سال ۹۷ گران نمی‌شود، چرا که در دنیا قیمت‌های پهنای باند در حال ارزان شدن است.

منبع: مهر

کد خبر 338999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.