بررسی وضعیت جاده های شهرستان های استان اصفهان

نمایندگان شوراهای شهرستانی در چهارمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان به بیان نظرات و انتقادات از وضعیت شهرستان‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پاکروان، نماینده نایین در شورای اسلامی استان اصفهان در چهارمین اجلاس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان به عنوان شاه‌راه اصلی راه‌های مواصلاتی جنوب به تهران، اصفهان و طریق‌الرضاست، اظهار کرد: متاسفانه در ورودی و خروجی‌های این شهرستان کیفیت آسفالت جاده‌ها بسیار پایین است و با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و تردد مسافران، خطرآفرین بودن جاده‌ها، تابلوگذاری و خط‌کشی‌ها نیازمند بررسی و مساعدت اداره راه‌ و شهرسازی است.

حسن باقری حسن‌آبادی، نماینده اردستان در شورای اسلامی استان اصفهان نیز با بیان اینکه دو بانده شدن جاده زواره به اردستان چندین سال است نیمه تمام رها شده است، گفت: آسفالت جاده‌های روستایی در منطقه اردستان نیازمند بهسازی است، در شهر مهاباد سه شهرک حدود ۱۵ سال است که منتظر واگذاری اسناد است که نیاز به حمایت اداره راه و شهرسازی استان دارد.

اسدالله قراخانی، نماینده شهرستان مبارکه نیز در این جلسه گفت: بخش "گرکن جنوبی" متشکل از ۱۶ روستا با تراکم جمعیت بالا است که بهبود کیفیت جاده‌های ارتباطی روستاهای گرکن جنوبی از تقاضاهای مردم منطقه است.

واگذاری زمین رایگان به خیران شهرها

عباس قرقانی، نماینده شهرضا در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در جلسات گذشته‌ قرار شد در صورت وجود خیران برای احداث مدرسه یا مسجد زمین رایگان از طرف اداره راه و شهرسازی تامین شود، گفت: دو خیر در حال حاضر برای احداث این مکان‌ها در منطقه آمادگی خود را اعلام کردند که برای تامین زمین نیازمند همکاری اداره شهرسازی هستیم همچنین آغاز تملک زمین در فاز دوم شهرک شیخ بهایی نیازمند دستورات لازم این اداره است.

حسین میرزاییان، نماینده نطنز نیز با تاکید بر اینکه ۱۸ کیلومتر جاده بادرود به کاشان آسفالت شده است، گفت: این جاده هنوز از طرف وزارت راه و شهرسازی به اداره کل استان اصفهان تحویل داده نشده که مرمت این جاده و جاده بادرود_ نطنز در سال ۹۷ از خواسته‌های مردم منطقه است.

احداث شهرک خودرو در شهر گز باید در انحصار همین شهر بماند

علی‌اکبر زندی، نماینده شورای اسلامی گلپایگان نیز با انتقاد از اینکه راه احداثی از سمت موته که کمتر از ۱۰ کیلومتر آن آسفالت شده بلا استفاده است، افزود: از بخش خوانسار به گلپایگان بخشی از دو بانده شدن جاده، باقیمانده که اعتباری هم برای آن در نظر گرفته نشده همچنین در مسیر گلپایگان به گوگد برای احداث زیرگذر و میدان با وجود کلنگ‌زنی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

مجتبی نیرومند، نماینده شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه احداث شهرک خودرو در شهر گز باید صرفا در انحصار همین شهر بماند و دیگر شهرها به افتتاح چنین مکانی اقدام نکنند، تصریح کرد: تعریض گذر پل ورودی شاهین شهر به شهر گز همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار خلیج فارس به سمت کارخانجات آجر، واگذاری زمین‌های ورودی وزوان و میمه از درخواست‌های شهرداری این منطقه است.

ایرج منصورزاده، نماینده سمیرم در شورای استان نیز با تاکید بر اینکه جاده‌های سمیرم وضعیت مناسبی ندارند، اظهار کرد: چهاربانده کردن محور مواصلاتی یاسوج به سمیرم، تعریض محور دو شهر حنا و کومه و ۳۶ روستای پایین دست، تعلق ۴۰۰ تن قیر یارانه‌ای در سال ۹۷ درخواست شهرداری این شهرستان است.

احداث راه‌آهن ازنا به اصفهان از مطالبات مردم داران

عباس محمدصالحی، نماینده شهرستان فریدن در شورای استان با انتقاد از وضعیت احداث راه‌آهن ازنا به اصفهان گفت: با این حال که این طرح اعتبار ملی دارد و یک راه مواصلاتی به خوزستان است اما اقدامات جدی برای احداث آن تا به حال صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کمربندی داران از طرح‌های مهر ماندگار بوده که بلاتکلیف رها شده، تصریح کرد: احداث کمربند جنوبی شهر داران می‌تواند امنیت از دست رفته منطقه و نابودی زیرساخت‌های شهر که توسط تردد خودروهای سنگین صورت گرفته را کاهش دهد.

صالحی با تاکید بر اینکه دیوان عدالت اداری ۲۱ مورد از عوارضات شهرداری‌ها را ابطال کرده است، گفت: این امر باعث کاهش ۳۰ درصدی درآمد شهرداری‌ها شده همچنین کمک دولت به شهرداریها ۴۰ درصد کاهش یافته و اداره راه و شهرسازی در خصوص ۱۰ درصد واگذاری زمین به شهرداری‌ها سخت‌گیری‌های بسیاری دارد.

جاده‌های خاکی مصر به جندق نابودگر صنعت توریسم

واحدی، نماینده خوروبیابانک نیز در این شورا با انتقاد از خاکی بودن ۳۵ کیلومتر از جاده مصر به جندق، گفت: این منطقه به جز صنعت توریسم درآمد دیگری ندارد که متاسفانه وجود جاده‌های خاکی با توجه به حضور گردشگران خارجی و داخلی به شدت موجب نارضایتی مردم منطقه شده است که باید اداره محترم راه و شهرسازی تمهیدات خاصی برای آن بیندیشد.

توحیدی، نماینده آران و بیدگل در شورای استان با بیان اینکه در سال ۹۴، ۱۳۰۰ تن قیر به شهرستان تعلق گرفت، افزود: برای سال ۹۷ هم تقاضای اختصاص قیر یارانه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه جاده سفیدشهر به کاشان که سال ۹۳ کلنگ‌زنی شد با وجود حادثه‌خیز بودن آن هنوز به اتمام نرسیده که همکاری اداره راه و شهرسازی برای اتمام این پروژه امری حیاتی است.

فریدونشهر جاده کمربندی ندارد

سعید اصلانی، نماینده شهرستان فریدونشهر در شورای استان در خصوص وضعیت این شهرستان گفت:حضور اداره راه و شهرسازی در شهرستان فریدونشهر در سال ۵۸ مصادف شد با اقدام غیرقانونی و غیرشرعی موات اعلام کردن زمین‌های مردم آن منطقه و به یغما بردن دارایی و تعرض به مالکیت مردم و متاسفانه هنوز هم تعرض به اراضی نَسَق‌دار کشاورزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نظام کالبدی شهری با طرح‌های جامع ناصحیح و خلاف قانون منتج به تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی بر خلاف قانون شده است، افزود: این امر به اخذ قدرالسهم‌های بالای ۷۰ درصد که خلاف نص صریح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها شده که به نوعی اجحاف در حق مالکیت شهروندان است.

اصلانی با تاکید بر اینکه این امر باعث خشکی قنات‌ها و چشمه‌ها شده، تصریح کرد: نابودی زمین‌های شهری به نوعی مصداق بارز تن‌فروشی کالبدی شهری است که این امر تنها مختص فریدونشهر نیست.

نماینده شهرستان فریدونشهر در شورای استان در خصوص مشکلات جانمایی شهری اظهار کرد: جانمایی پارکها و مدارس و مراکز آموزشی در این شهرستان نامناسب است همچنین نبود جاده کمربندی در شهرستان به عدم امنیت شهروندان منجر شده است.

وی با تاکید بر اینکه جاده منتهی به پیست اسکی شهرستان تنها جاده دسترسی روستاهای غرب با مرکز شهرستان است، گفت: طی کردن مسیر ۸ کیلومتری این جاده در هنگام تردد توریست‌ها با ترافیک شدیدی روبرو است همچنین در پروژه مسکن مهر به حدود ۳۰ خانواده که از ابتدای طرح ثبت نام کرده بودند تا به حال مسکنی تعلق نگرفته است که هردو این موارد نیازمند تمهیدات خاص استان است.

خوانسار با کمبود زمین مسکونی مواجه است

رسول ابراهیمی، نماینده شهرستان خوانسار در استان با اشاره به مهاجرت معکوس به خوانسار گفت: با کمبود زمین مسکونی در شهرستان روبرو هستیم و لازم است که زمین‌های غیرحاصلخیز به این امر اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه جاده دوبانده خوانسار گلپایگان و جاده بهشت فاطمه بسیار حادثه‌آفرین است، گفت: جاده‌های شهرستان به دلیل تردد خودروهای سنگین نیازمند بهسازی است و عمده بهره‌برداری از تونل خوانسار نارضایتی مردم را درپی داشته است.

رسول بابایی، نماینده برخوار در شورای استان با اشاره به اینکه روکش آسفالت مسیر حبیب‌آباد به اصفهان نیازمند بهسازی است، افزود: پل هوایی خورزوق در اتوبان معلم مشکلات کارشناسی دارد همچنین تابلوهای تبلیغاتی شهر باید برای معرفی شهرها اختصاص یابد و اگر قطار سریع‌السیر به قسمت‌های شمالی شهر منتقل شود منفعت بسیاری برای شهر خواهد داشت.

کد خبر 338985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.