ایستگاه‌های راه آهن به قطار شهری متصل می‌شود

مدیرکل راه‌ وشهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های راه‌آهن‌ به قطارهای شهری متصل می‌شود، گفت: باید توجه اشت که عدم انجام طرح مطالعاتی دقیق چنین مشکلاتی را به بار آورده است باید از این پس جلوی تکرار اینگونه اشتباهات گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در چهارمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با تبریک ایام فرخنده ولادت حضرت زهرا (س) با بیان اینکه تاکنون طرح تفصیلی ۹۹ شهر استان اصفهان تدوین شده است، اظهار کرد: طرح تفصیلی هشت شهر باقیمانده استان نیز طی سه ماه اول سال ۹۷ تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار نیست طرح‌هایی چون طرح تفصیلی را یک دستگاه به صورت یکطرفه تدوین کند، افزود: قراردادهای طرح‌های تفصیلی باید به صورت مشترک با شهرداری‌ها انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه به منظور تدوین طرح تفصیلی شهرهای استان اصفهان سعی بر آن شده تا از مشاوران باتجربه شهرداری‌ها برای تدوین این طرح استفاده شود، گفت: تدوین طرح‌های تفصیلی فرصت خوبی است برای اینکه هرآنچه در طرح‌های جامع دیده نشده و گذرهایی که امکان اجرا و تحقق‌پذیری آنها مقدور نبوده در این طرح در نظر گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد جدید در تدوین طرح‌های تفصیلی مانند گذشته نیست، افزود: نگاه جدید در طرح‌های تفصیلی نگاهی مسئله‌محور است که همه معضلات باید در شهرها مشخص شود و برای آنها در این سند راهکارهای دقیق و کارشناسی ارائه شود.

وی با بیان اینکه در تدوین طرح جدید توپوگرافی و جمعیت،  اصل برنامه‌ریزی نیست، اظهار کرد: باید به پتانسیل شهرها در تدوین این طرح پرداخت تا بتوان معضلات شهری را با برنامه‌ریزی دقیق برطرف کرد.

گردشگری ویژگی قالب همه شهرهای استان اصفهان است

غلامی با تاکید بر اینکه تمام نقاط استان از پتانسیل گردشگری و توریسم‌پذیری برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه اصفهان را با صنعتی کردن دچار مشکلات عدیده‌ای کرده‌ایم که هر روز هم این بحران‌ها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هر نقطه استان ویژگی‌های خاص خود را دارد اما گردشگری ویژگی قالب همه آنهاست، افزود: پتانسیل گردشگری در شهرستان‌های استان باعث ایجاد رونق اقتصادی استان می‌شود و باید در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در طرح‌های تفصیلی و جامع نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه باید مباحث راه را با شهرسازی پیوند دهیم، اظهار کرد: دو مقوله حرکت و سکون با هم در ارتباط هستند و باید در راه‌های ارتباطی شهرها راه‌ها و قطارهای شهری به یکدیگر پیوند بخورند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی درصدد برطرف کردن مشکلات ایستگاه‌های راه‌آهن است، افزود: تمام ایستگاه‌های راه‌آهن در خارج از شهرها هستند که این خود مشکلات بسیاری برای مردم داشته است.

ایستگاه‌های راه آهن به قطار شهری متصل می‌شود

غلامی با بیان اینکه مردم برای رسیدن به ایستگاه‌های راه‌آهن مجبور به انجام یک سفر درون شهری هستند، گفت: یک مسافرت با قطار سریع‌السیر و رسیدن به مقصد به مراتب وقت کمتری از رسیدن به ایستگاه راه‌آهن می‌طلبد که این خود باعث اتلاف وقت و هزینه بسیاری است.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های راه‌آهن‌ به قطارهای شهری متصل می‌شود، گفت: باید توجه اشت که عدم انجام طرح مطالعاتی دقیق چنین مشکلاتی را به بار آورده است  باید از این پس جلوی تکرار اینگونه اشتباهات گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان بین شهرداری های استان اصفهان توزیع شده است، افزود: این مبلغ عمدتاً در راستای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال کمک‌های خوبی به شهرداری‌ها در مباحث قیر یارانه‌ای، یارانه نقدی و پلاک معوض شده است، اظهار کرد: در این زمینه شهرداری‌ها بعضاً نصف بودجه سالیانه‌شان بودجه یارانه‌ای گرفته‌اند.

زمین رایگان برای اجرای طرح‌های خیریه‌ای اختصاص می‌یابد

غلامی با بیان اینکه برای سال ۹۷ یارانه نقدی مسکن مهر برای خدمات روبنایی اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: ۱۷ میلیارد تومان برای خدمات مسکن مهر در نظر گرفته شده است که بخش عمده‌ای از آن به شهرهای ضعیف و محروم تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص دریافت زمین رایگان برای اجرای طرح‌های خیرین در شهرهای استان نیز گفت: اداره راه و شهرسازی به طور رایگان زمین طرح‌های خیرین را تامین می‌کند اما زمین را به دستگاه مربوطه می‌دهد و خیران باید از دستگاه مربوطه دریافت کنند.

کد خبر 338922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.