طباطبایی نژاد: کاشت و حفظ درخت باید بین شهروندان نهادینه شود

امام جمعه اصفهان گفت: کاشت و حفظ درخت و فضاهای سبز شهر باید بین کودکان و شهروندان نهادینه شود، حتی بهتر است مردم برای شادی و نشاط در منازل خود نهالی بکارند تا فرهنگ سازی را از کانون خانواده‌ها آغاز کرده باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا سید یوسف طباطبایی نژاد در آیین روز درختکاری در مدرسه علمیه صدر اظهار کرد: بی شک درخت و درختکاری و طبیعت سرسبز از نگاه قرآن و سخنان اهل بیت از جایگاه ممتازی برخوردار است. در قرآن کریم، حیات مجدد طبیعت بعد از مرگ ظاهری از نعمت های الهی و نشانه های خداوند برای اهل ایمان شمرده شده و یا به عنوان مثالی برای برپایی قیامت و معاد از آن یاد شده است.

وی با بیان اینکه در روایت‌ها آمده است، یکی از مسایلی که پرونده انسان‌ها را بعد از مرگ باز نگه می دارد، درختکاری است، افزود: کاشت یک درخت عملی نیکو و ماندگار است که سال ها استفاده از آن در پرونده اعمال ثواب درختکار می ماند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: کاشت و حفظ درخت و فضاهای سبز شهر باید بین کودکان و شهروندان نهادینه شود، حتی بهتر است مردم نیز برای شادی و نشاط، در منازل خود نهالی بکارند تا برای همیشه باقی بماند و فرهنگ سازی را از کانون خانواده‌ها آغاز کرده باشیم.

وی با بیان اینکه گیاهان علاوه بر غذاسازی و تولید غذای انسان ها و جانواران نقش بسیار مهم دیگری نیز در چرخه حیات دارند و آن تولید اکسیژن است، گفت: اگر درختی بر روی کره زمین وجود نداشت، هوای زمین بیشتر از هشت روز برای بشر و موجودات زنده کفایت نمی کرد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه فضای سبز، جنگل و درختان از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال است که به انسان عطا کرده، گفت: فضای سبز، اکسیژن همه موجودات زنده را تامین می کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یک استان کم آب است و در این راستا باید درختان مقاوم کاشته شود، گفت: در برخی از کشورها بر روی بام خانه‌ها از چمن مصنوعی استفاده شده است و این می‌تواند ایده خوبی برای کشور ما باشد، زیرا ایران با معضل خشکسالی روبه رو است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه چمن آب زیادی مصرف می کند، گفت: باید از چمن مصنوعی استفاده کنیم و آب مصرفی آن را برای درختان استفاده کنیم، زیرا هر انسانی به فضای سبز نیاز دارد.

وی با بیان اینکه فضای سبز مدارس توسط شهرداری حفظ و نگهداری می شود، اظهار کرد: خوشبختانه در مدرسه علمیه صدر درخت به اندازه کافی کاشته شده، البته سعی ما بر حفظ درختان این مدرسه است تا بتوانیم محیطی زیبا و پرنشاطی را برای طلاب فراهم کنیم.

کد خبر 338910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.