برخی هنوز باور ندارند محیط زیست مبحث سیاسی نیست

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: وضعیت امروز محیط زیست اصفهان حاصل عدم جامع‌نگری از سوی تصمیم سازان و تصمیم گیران در امر توسعه بوده که در برخی موارد این تفکر همچنان اصلاح نشده و عده‌ای هنوز به این باور نرسیده‌اند که موضوع محیط زیست مبحثی سیاسی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، سید رحمان دانیالی در هم اندیشی تخصصی چرا آب در زاینده رود جاری نشد؟ که با حضور اساتید فرهیخته دانشگاه، مدیران استان و و نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی در تالار فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد، اظهار کرد: وضعیت  امروز محیط زیست اصفهان حاصل عدم جامع‌نگری از سوی تصمیم سازان و تصمیم گیران در امر توسعه بوده که در برخی موارد این تفکر همچنان اصلاح نشده و عده‌ای هنوز به این باور نرسیده‌اند که موضوع محیط زیست مبحثی سیاسی نیست.

وی افزود: گستره دامنه اطلاع رسانی به ویژه با استفاده از فضای مجازی امروز به ما امکان جلب مشارکت گسترده طتر رامی‌دهد که بتوانیم با سرعت بیشتری به فرهنگ‌سازی در این زمینه برای جبران مافات بپردازیم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: ورود جدی اساتید دانشگاهی به مباحث محیط زیستی، مطالبات بحق زیست محیطی و استمرار منطقی آن، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از درامدهای سرشار گردشگری و طبیعت گردی ازجمله مناطق تالابی و همچنین جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از چاه‌های آب از مواردی است که می‌تواند در عمل به بهبود شرایط زیست محیطی موجود کمک کند.

همچنین در این در نشست مهدی بصیری، استاد دانشگاه و فعال زیست محیطی گفت : از نظر فرهنگی اجتماعی علل وضعیت فعلی زاینده رود بی توجهی به آیندگان، نگاه به اهداف کوتاه مدت و عدم دانایی محوری است.

وی اظهار کرد: از نظر اجرایی توسعه چمن کاری، ایجاد آب نما و فواره، ترویج آبیاری بارانی در نقاط نامناسب که به تشدید تبخیر انجامیده، گل کاری فصلی، برنجکاری در نقاط دور از رودخانه، توسعه کشاورزی ناپایدار منجر به خشک شدن رودخانه‌زاینده رود شده است.

کد خبر 338871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.