سهم زنان از پست‌های مدیریتی باید به ۵۰ درصد برسد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنان نه تنها باید به سهم ۳۰ درصدی مدیریت، بلکه به سهم ۵۰ درصدی پست‌های مدیریتی در جامعه دست یابند چرا که ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) با تبریک روز زن اظهار کرد: با توجه به انتخاب شورای ۱۳ نفره لیست امید، در این دوره حمایت‌های کافی در بخش زنان صورت گرفته است تا جایی که برای اولین بار شهردار یکی از مناطق اصفهان، رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، معاون فاوا و سردبیر ایمنا از میان زنان توانمند انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان زنان توانمند از لحاظ دانش و توانایی کم نیست، افزود: بزرگترین نقطه ضعف زنان، عدم اعتماد به نفس است و باید توجه داشت که جامعه نیز زمینه ایجاد اعتماد به نفس در زنان را فراهم نکرده است. 

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زنان همانطور که یک خانواده را اداره می‌کنند، می‌توانند دستگاه‌ها و جامعه را هم به خوبی اداره کنند، افزود: زمانی که در دستگاه‌ها خواستار انجام دقیق یک فعالیت هستند، مدیران مرد به زنان روی می‌آورند چرا که می‌دانند زنان مسئولیت‌پذیر هستند و تمام امور را با موفقیت انجام می‌دهند.

وی با انتقاد کمرنگ بودن حضور زنان در پست‌های مدیریتی اصفهان، اظهار کرد: ایجاد هم افزایی در حوزه زنان امری ضروری است و این قشر باید به اندازه مردان جامعه از حقوق خود بهره مند باشند.

لزوم دستیابی زنان به سهم ۵۰ درصدی پست‌های مدیریتی

روشن با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد مخاطبان در مجموعه‌های فرهنگی استان، زنان هستند، گفت: زنان نه تنها باید به سهم ۳۰ درصدی مدیریت، بلکه به سهم ۵۰ درصدی پست‌های مدیریتی در جامعه دست یابند چرا که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند.

روشن در خصوص بودجه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تنها هفت درصد از بودجه شهرداری به بخش فرهنگی اختصاص دارد که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان می‌شود و  ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبار، بودجه برنامه‌ای این کمیسیون است.

وی با اشاره به اینکه باید برای آگاه‌سازی قشر جوان تلاش کرد، اظهار کرد: متاسفانه امروز مادران جامعه نگران فرزندان خود هستند و نداشتن برنامه برای جوانان از سوی دستگاه‌ها می تواند به نوعی آنان را به سمت آسیب‌های اجتماعی سوق دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر با انتقاد از عدم فرهنگ‌سازی و تدوین برنامه‌های نشاط‌آور برای نوجوانان، خاطرنشان کرد: باید شور و نشاط را با تدوین برنامه‌های مفید به دنیای جوانان وارد کرد تا این قشر به سمت آسیب‌های اجتماعی روی نیاورند.

روشن با ابراز امیدواری از حضور و پیشرفت زنان در عرصه‌های اجتماعی یادآور شد: بانوان منتخب در شورای شهر اصفهان همراه و در کنار دیگر زنان جامعه هستند و برای شنیدن هرگونه مباحث مرتبط با مسائل شهری و زنان آماده‌اند.

کد خبر 338841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.