نگران فریادهایی هستیم که از شرق اصفهان به گوش می رسد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز نگران کشاورزانی هستیم که در شرق اصفهان فریاد آنها بلند شده است، فریاد آنان از روی مخالفت با نظام و ساختار سیاسی آن نیست، این افراد عاشق نظام و رهبری هستند، اما آنها امروز گرسنه‌اند و باید صدای آنها شنیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  کوروش محمدی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بحران آب روز به روز جدی‌تر و به عنوان یک خطر حیاتی برای مردم اصفهان مطرح شده است.

وی افزود: این روزها خبری مبنی بر اینکه فولاد مبارکه اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث تونل سوم کوهرنگ اختصاص داده، در رسانه‌ها منتشر شده است که بسیاری از افراد از این خبر خوشحال شده‌اند، اما مشکل مردم و کشاورزان شرق اصفهان به هیچ عنوان با این تونل حل نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث تونل بهشت آباد بهترین راهکار رفع مشکلات مردم و کشاورزان شرق است، گفت: علی رغم مطالعات کارشناسی انجام شده بر روی این طرح و با وجود اینکه تونل بهشت آباد برای مردم چهار محال و بختیاری و مردم اصفهان مایه نعمت و ایجاد شرایط مناسب بهره برداری است، اما برخی خواسته یا ناخواسته، فضا را گل آلود کرده‌اند، امیدواریم این مسئله به همت دولت‌مردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و تشکل‌های مردمی محیط زیستی برطرف شود.

وی ادامه داد: بر اساس بند هفت تفاهم نامه ۹ ماده ای حق آبه حوضه زاینده رود که بین طرفین درگیر از جمله وزارت نیرو و صنایع درگیر و منتفع از زاینده رود منعقد شده، صندوق خسارت خشکسالی در حوضه آبریز زاینده رود باید تأسیس شود تا بر اساس این بند مصرف کنندگان بخش صنعت که در زمان خشکسالی بدون کاهش سهم خود، فعالیت می‌کنند، خسارات کمبود آب را به سایر مصرف‌کنندگان حوضه زاینده رود پرداخت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در شهر اصفهان کشاورزانی زندگی می‌کنند که براساس همین بند باید حمایت می‌شدند، اما متأسفانه امروز در فقر کامل به سر می‌برند و تمامی زمین‌های کشاورزی‌شان را گرفته اند در حالی که حتی یک لیتر از سهمیه صنایعی که در حوضه آبریز زاینده رود از آب آن استفاده کرده اند، کم نشده است.

محمدی تاکید کرد: صنایع و دولت متعهد شده‌اند به صورت نقدی خسارات ناشی از خشکسالی را به کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود به خصوص در شهر اصفهان پرداخت کنند.

وی افزود: نگران کسانی هستیم که امروز در شرق اصفهان فریاد آنها بلند شده است لذا از همه مسئولان استان اصفهان و مسئولان نظام درخواست می‌شود که صدای این افراد را بشنوند، زیرا فریاد آنها از روی مخالفت با نظام و ساختار سیاسی آن نیست، این افراد عاشق نظام و رهبری هستند و جان خود را فدای انقلاب کرده‌اند، اما امروز گرسنه هستند و باید صدای آنها شنیده شود.

محمدی با بیان اینکه صدای بلند کشاورزان به دلیل بی توجهی صورت گرفته نسبت به تکالیف دستگاه‌های مرتبط است، گفت: صنایعی که قرار بوده هزینه خسارات وارده به کشاورزان را پرداخت کنند و سهم خود را بدون هیچ کاهشی دریافت کرده‌اند، وظیفه دارند تکلیف خود را در قبال پرداخت خسارات انجام دهند؛ سیاست ها و بی تدبیری های کارگزاران در مدیریت حوضه زاینده رود در سالهای گذشته باعث شد ۹۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر از مقادیر تخصیص داده شده، برداشت شود.

وی اضافه کرد: خشکی زاینده رود در حال حاضر اندوه و غم را در ذهن‌ها تداعی می‌کند، زیرا این رود هم زاد نشاط، زندگی و حرکت در شهر اصفهان قلمداد شده و مردم این شهر با این رود عجین شده‌اند، بنابراین جا دارد با توجه به قرار گرفتن در آستانه بهار، تدبیری صورت گیرد که در ایام عید نوروز، زاینده رود را زنده ببینیم تا مردم اصفهان و همه کسانی که به این شهر سفر می‌کنند آن را به خوبی حس کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهر بیش از هرچیز به نشاط و امید احتیاج دارد، تصریح کرد: این شهر با مسائل مختلفی همچون ریزگردها، خشکی زاینده رود، رکود نسبی در وضعیت کسب و کار، رشد بیکاری و آمار آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، افسردگی، التهاب و اضطراب به مردم روبرو بوده که در پی آن آستانه تحمل مردم کاهش یافته است؛ توسعه حاشیه نشینی در اصفهان، نیاز شهر را به امید و نشاط نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های هنری در حوزه موسیقی و تولید نشاط با همکاری دانشگاه اصفهان و دیگر مراکز هنری برای بهار ۹۷ تشکر می‌کنم که البته امیدوارم این اقدامات به یک برنامه مستمر تبدیل شود.

کد خبر 338780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.