نوروز اصفهان به تماشای چوگان بنشینید

دبیر هیأت چوگان استان اصفهان از برگزاری مسابقات چوگان جام نوروز به مدت پنج روز در میدان نقش‌جهان خبر داد.

منصور زیرک در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق روال چند سال گذشته، امسال هم در ایام عید نوروز مسابقات چوگان جام نوروز در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کلی این مسابقات انجام شده است، افزود: این مسابقات از دوم تا ششم فروردین ماه ساعت ۱۱ صبح توسط هیأت چوگان استان اصفهان در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.

زیرک به برگزاری برنامه‌های جنبی از جمله موسیقی چوگان، رژه چوگان‌بازان و شاهنامه‌خوانی در حاشیه این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: بازی چوگان به صورت استاندارد در زمینی با ابعاد ۲۷۴ متر در ۱۴۷ متر برگزار می‌شود و ما مجبوریم این مسابقات را در ابعاد کوچکتر و با نفرات کمتری برگزار کنیم، اما تمام قوانین و مقررات بازی چوگان در آن رعایت می‌شود.

دبیر هیأت چوگان استان اصفهان در مورد اینکه آیا تمام چوگان‌بازان شرکت‌کننده از استان اصفهان هستند یا از سایر استان‌ها نیز دعوت به عمل آمده است، گفت: این موضوع هنوز مشخص نیست، اما به احتمال زیاد جام نوروز را هم مانند مسابقات هفته دفاع مقدس و دهه فجر با حضور چوگان‌بازان استان اصفهان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به ثبت جهانی چوگان به نام کشورمان در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو اظهار کرد: بیشتر مسئولان شهری، استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان میراث فرهنگی از تماشای این مسابقات در سال‌های گذشته استقبال کرده‌اند و استاندار اصفهان نیز از دوستداران این رشته است و در زمان ریاست وی در سازمان تربیت بدنی، چوگان از رشته سوارکاری جدا شد و به صورت یک فدراسیون مستقل درآمد و این یک امتیاز بسیار خوب برای استان اصفهان است و امیدواریم امسال هم مسابقات جام نوروز را با پرتاب گوی چوگان توسط استاندار اصفهان آغاز کنیم.

کد خبر 338770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.