رسیدگی به قبور شهدای همجوار با امامزاده‌ها نیازمند حمایت است

فرماندار اصفهان گفت: در زمینه رسیدگی به قبور شهدای همجوار با امامزاده‌ها تا ۵۰ درصد حمایت هایی صورت گرفته است و امیدواریم نیمه دیگر آن هم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسن عجمی صبح امروز _یکشنبه ۱۳ اسفندماه _ در مراسم شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از برگزارکنندگان یادواره شهدای شرق اصفهان گفت: یادواره‌هایی برای شهدا به خاطر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقاء روحیه شهادت طلبی و تکریم خانواده های شهدا در سطح استان برگزار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت امام علی (ع) با بیان اینکه یادواره‌هایی برای شهدا در شرق اصفهان داشته‌ایم، افزود: در سال ۹۵ در شهر اژیه و در سال ۹۶ در شهر هرند یادواره‌ شهدای دفاع مقدس برگزار شد، در کنار یادواره شهدا، مسابقات درسی و شب شعر برگزار و نمایشگاهی نظامی فرهنگی با ۹ موضوع برپا شد.

رسیدگی به قبور شهدای همجوار با امامزاده‌ها نیازمند حمایت است

همچنین احمد رضوانی، فرماندار اصفهان با بیان اینکه هرچه داریم از شهدا داریم، اظهار کرد: اصلی ترین و بالاترین وظیفه ما ادامه راه شهدا و تکریم ارزش‌هایی است که رزمندگان به خاطر آن به درجه شهادت رسیدند. یادواره و کنگره‌های بسیاری در کشور برای شهدا برگزار می‌شود، اما کنگره برای شهری که بیش از ۲۰۰۰ شهید داشته باشند برگزار می‌شود که در کشور ما تعداد کمی از شهرها هستند که کنگره برگزار می‌کنند و در دیگر شهرها یادواره برگزار می‌شود که همه به این خاطر است که از ارزش‌هایی که شهدا در نظر داشتند تکریم شود.

فرماندار اصفهان افزود: اکنون باید ببینیم آیا توانسته‌ایم حق مطلب را ادا و ارزش‌های شهدا را تکریم کنیم؟ در شرایطی فعلی که مسائل بسیاری در جامعه وجود دارد وظیفه ما چیست؟ در حالی که بسیاری از خانواده‌ها عزیزانشان را فدا کردند، کمترین وظیفه ما در قبال این خانواده‌ها چیست؟

رضوانی با تقدیر و تشکر از سپاه امام علی(ع) و سپاه شرق اصفهان که یادواره‌هایی را برای شهدا برگزار کردند، گفت: در شرایطی هستیم که مردم شرق اصفهان به خاطر خشکسالی در مضیقه هستند، در حالی که در جلسات گوناگون حق‌آبه آنها را مطرح کرده‌ایم و یادآوری شده که اگر آب نیست و نمی‌توان حق‌آبه آنها را داد، باید خسارت آن را به کشاورزان پرداخت کرد، چراکه مردم مستحق خدمت و حمایت بیشتری هستند و اکنون با پیگری مسئولان این امر در حال تحقق است تا دست کم گوشه‌ای از مشکلات این افراد برطرف شود.

وی در رابطه با رسیدگی به قبور شهدا گفت: در زمینه رسیدگی به قبور شهدای همجوار با امامزاده‌ها ۵۰ درصد کمک شده است و امیدواریم ۵۰ درصد دیگر هم انجام شود.

۲۳ هزار وقف نامه ماندگار در جامعه اطلاعت بانکی ثبت شود

همچنین مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: کلمه ایثار در لغت به معنای برگزیدن و عطا کردن و غرض دیگران را برغرض خود مقدم شمردن است، به این معنا که می‌رویم تا دیگران بمانند. کسانی که مجاهده می‌کنند هم به مال و هم به جانشان؛ برخی از مال می‌گذرند و برخی از جانشان و برخی هم از هر دو.

حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی افزود: ایثار اجتماعی ضامن همبستگی و بقای جامعه استئ و یکی از اثرات این یادواره این است که همبستگی میان جامعه به وجود می‌آورد؛ در قرآن کلمه ایثار و وقف و نام امیرالمومنین نیامده به این خاطر که مردم خود برای تحقیق اقدام کنند و این مسئله منزلت بالای ایثار را بیان می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه زمانی که از ایثار و فداکاری سخن به میان می‌آید، نخست کلمه شهادت به ذهن می‌رسد که بالاترین درجه ایثار است، بیان کرد: همانطور که در روایت آمده است هنگامی که می‌خواهی صدقه دهی، آن را به کودکت بده بپردازد تا یاد بگیرد، پس لازم است جوانان امروزی وقف و ایثار را یاد بگیرند.

وی با اشاره به مطالبه ثبت ۲۳ هزار وقف‌نامه ماندگار در اطلاعات بانکی گفت: قبور شهدای جرقویه علیا، سفلی و کوهپایه که در نزدیکی امامزاده هستند نیاز به رسیدگی و ساماندهی دارد، در حالی که باید آن محل مأمن و جایگاهی برای آرامش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی دلیل همجواری قبور شهدا با امامزاده را رسیدگی بهتر به قبور بیان کرد و افزود: پیشنهاد دیگر این است که همیشه نباید به اژیه، هرند و کوهپایه توجه کرد، چرا که دیگر مناطقی همچون جرقویه سفلی و علیا نیز هستند که به توجه نیاز دارند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه از برگزار کنندگان یادواره شهدای شرق اصفهان تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 338761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.