نخستین اجلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور برگزار ‌می‌شود

نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۹۶، با تجلیل از ۱۵ چهره برتر، در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم شکری زاده در نشست خبری نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۱۳۹۶، با بیان اینکه یکی از مبانی مهم اقتصاد مقاومتی، بحث اشتغال است، اظهار کرد: به طور قطع اشتغال از طریق بنگاه های دانش بنیان و ارتباط  و همکاری با مردم محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی ضرورت نخست کشور است که معضلات نبود آن، دامنگیر کشور می شود، گفت: در این راستا همایش چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی، ۱۵ اسفند ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۹۶ با اشاره به اهداف این اجلاس، گفت: انتقال تجربه بزرگان کارآفرینی به نسل جوان، باز شدن فضا و ذهنیت مدیران دستگاه ها در ارتباط با مقوله کارآفرینی و تقدیر از افرادی که تجربیات بالایی در حوزه کارآفرینی دارند، از جمله اهداف این همایش است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری سرخط اقتصاد مقاومتی را اعلام کرده اند و باید مدیران و دستگاه ها این مهم را اجرا کنند، تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه کارآفرینی، مباحث حقوقی است.

شکری زاده با بیان اینکه چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی با تشکیل تیم تخصصی و با استفاده از پارامترهای مشخص، شناسایی شده اند، گفت: در این اجلاس از ۱۵ نفر چهره ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور تجلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: پیش از این، حدود ۱۵۰ رزومه از کل کشور برای این همایش دریافت کردیم که بیشتر آنها از مربوط به کارآفرینان تهران و مناطق آزاد بود.

مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۹۶ با تاکید بر اینکه تنها ۱۰ درصد این اجلاس مربوط به تقدیر از چهره های ماندگار است، تصریح کرد: هدف این همایش انتقال دانش و الگو دادن و الگوپذیری در حوزه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از استان های فعال در حوزه کارآفرینی است و صنایع مادر در آن واقع شده است، گفت: با توجه به پتانسیل های این استان باید در حوزه کارآفرینی پیشرو باشیم.

اشتغال مساوی کارآفرینی نیست

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: باید توجه داشت که کارآفرینی مساوی با اشتغال نیست و حتی ممکن است کارآفرینی با توجه به اینکه از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کند، منجر به کاهش اشتغال شود، بنابراین اشتغال و کارآفرینی با یکدیگر ارتباط مستقیم ندارند.

ایرج سلطانی تصریح کرد: کارآفرینی به معنای خلق فرصت و شکار لحظه ها است و به طور قطع از یک سمینار یک روزه نمی توان انتظار کمک کردن به حل مساله اشتغال را داشت.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرین نیازمند همت و فکر است، گفت: یکی از بحران های موجود در کشور تنبلی دانشجویان و جوانان است، از این رو نباید تنها منتظر راهکاری از سوی دولت ها باشیم.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور با بیان اینکه در کارآفرینی عوامل نرم افزاری و سخت افزاری دخیل است، اظهار کرد: در این اجلاس به دنبال زیرساخت های سخت افزاری نیستیم و بیشتر در پی عوامل نرم افزاری شامل فکر کردن، خلاقیت، همت و تلاش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در این اجلاس تجربیات کارآفرینی سخنرانان به شرکت کنندگان انتقال خواهد یافت، افزود: کنفرانس دنبال آسیب شناسی های سخت افزاری نیست زیرا در کشور این اقدامات انجام شده است.

سلطانی با بیان اینکه در این اجلاس حدود ۷۰۰ نفر شرکت خواهند کرد، گفت: این همایش در راستای اهداف سند چشم انداز توسعه و تحقق کارآفرینی و اشتغال برگزار می شود.

کد خبر 338757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.