کاهش ۸۰ درصدی حجم ذخیره منابع آب شرب در شهر اصفهان

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان از کاهش ۸۰ درصدی حجم ذخیره منابع آب شرب در شهر اصفهان در آستانه فصل بهار خبر داد و گفت: متاسفانه برخی افراد هنوز بحران کم آبی را جدی نگرفته و بی محابا و بی رویه آب را مصرف می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت آب و فاضلاب اصفهان، هاشم امینی مردم را به مصرف صحیح آب در آستانه سال جدید فراخواند و اظهار کرد: مردم در آستانه فصل جدید برای به جا آوردن سنت نیکوی خانه تکانی بعضاً بدمصرف کردن آب را در پیش می‌گیرند در حالی که حجم ذخایر منابع آبی در اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حجم ذخیره منابع آب اصفهان حدود هشت و نیم مترمکعب بوده اما هم اکنون این رقم به زیر دو متر رسیده که بیانگر کاهش ۸۰ درصدی حجم ذخایر منابع آبی در اصفهان است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان افزود: در طول سال، دو مرتبه با افزایش پیک مصرف روبرو هستیم یکی در آستانه سال جدید، دیگری در فصل تابستان، بنابراین از مردم می‌خواهیم برای سازگاری با منابع آب موجود نهایت دقت را در روزهای پایانی سال مد نظر قرار دهند تا بتوانیم متناسب با منابع در اختیار، آب مورد نیاز آنها را در تمام روزهای سال تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز برخی افراد بحران کم آبی را جدی نگرفتند و بی محابا و بی رویه آب را مصرف می‌کنند، اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است که برخی از مردم در هنگام ترغیب آنها به مصرف صحیح آب می گویند؛ پول آب را می‌پردازیم در حالی که باید به این افراد گفت بهای بدمصرفی شما پول نیست که می‌پردازید؛ عدم دسترسی پایدار بسیاری از مردم به آب است.

امینی با اشاره به رفتار صحیح مصرفی، گفت: برخی از مردم تلاشی در جهت تغییر رفتار مصرفی ندارند و می‌خواهند هر چقدر آب مصرف کنند همچنان آب در اختیار داشته باشند در حالی که متوجه تغییر اقلیم نیستند و نمی‌خواهند رفتار خود را سازگار با شرایط، تطبیق دهند در صورتی که با وجود محدودیت منابع آبی شدید شرکت آبفا حدود هزار تومان برای هر مترمکعب آب هزینه و آن را با قیمت حدود ۳۸۰ تومان به مشترکین عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف آب از سوی مردم کاهش ۳۰ درصدی مصرف را رقم می زند، تصریح کرد: هم اکنون شرکت آبفا استان اصفهان آب شرب بیش از ۴ میلیون و ۷۰ هزار نفر را تأمین می‌کند و اگر این تعداد روزی یک لیتر در مصرف آب مانند وضو گرفتن، کاهش زمان استحمام و مواردی از این  قبیل صرفه جویی کنند، می‌توانیم بیش از ۴ هزار متر مکعب آب را ذخیره و این گونه رفتارها می‌تواند موجب غلبه بر چالش های ناشی از کمبود آب بشود.

کد خبر 338720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.