نگویید در این شرایط اقتصادی یک فرزند کافی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خداوند در قرآن می فرماید که فرزندان خود را به خاطر فقر نکشید، روزی دست خدا است، بنابراین نگویید در این شرایط اقتصادی یک فرزند کافی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: شیعیان امام علی(ع) با تقوا و خدا ترس، اهل کوشش و جدیت و مراقبت از نفس خود بودند و از کینه ورزی دوری می کردند. خداوند در قرآن می‌فرماید«اموال و اولاد شما فتنه‌اند» و این یعنی در قیامت برای اموال و فرزندان از ما سؤال می‌شود.

وی افزود: مال و فرزند فتنه هستند، البته فتنه معنای بدی ندارد و یکی از نعمت های خداوند فرزند صالح است، اگر مال و فرزند نباشد زندگی زیبا نیست، بنابراین فتنه ای که در قرآن ذکر شده به معنای محل امتحان است، یعنی مال و فرزند و همه نعمت‌های خداوند وسیله امتحان الهی است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امتحان الهی از طریق فرزند بسیار سخت است، ادامه داد: البته فرزندان هم حقی برگردن پدر دارند که انتخاب مادر خوب، نام نیک و ادب خوب است، خصوصیات اخلاقی کودک از همان بدو تولد شکل می‌گیرد و شیر مادر نیز در ایجاد این خصوصیات بسیار مهم است و از همین رو انسان در انتخاب همسر خود باید به روحیات دینی او توجه بسیار کند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: خداوند در قرآن می فرماید که فرزندان خود را به خاطر فقر نکشید، روزی دست خدا است، بنابراین نگویید در این شرایط اقتصادی یک فرزند کافی است.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم با اشاره به روز ۱۳جمادی الثانی روز در گذشت بانوی اسلام حضرت ام البنین، مادر ۴ شهید و همسر شهید اظهار کرد: حضرت ام البنین به زیبایی فرزندان خود را تربیت کردند به طوری که عشق به ولایت و امامت در جان و رگ و خون آنها جریان داشت، آنها کوچکترین بی احترامی به فرزندان حضرت فاطمه(س) نداشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: نامگذاری این روز  به نام تکریم مادران و همسران شهید بسیار اقدام پسندیده ای است، زیرا این بانوی بزرگوار نخستین همسر شهید و مادر چهار شهید بودند، همه مادران و همسران شهدا باید تکریم شوند؛ چراکه اگر این بزرگوران نبودند، این شگفتی‌ها نیز خلق نمی‌شد.

وی به سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷  اشاره کرد و افزود: ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور رسیدگی به فقرا کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد، بی شک کمیته امداد در طی ۳۹ سال گذشته در حد توان بسیار خدمت کرده است.

در ایام نزدیک به عید به فکر فقرا باشید

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز احسان و نیکوکاری گفت: به عید نوروز نزدیک می شویم، در این ایام نباید فرصت ها را برای کمک به دیگران از دست بدهیم، اکنون با وجود  رکود بازار پر از جمعیت است، اما عده ای توان مالی ندارند باید به آنها کمک کرد تا خجالت فرزندان خود را نکشند هیچ کاری بزرگ‌تر از کمک به مستضعفان نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: صدقه دادن در اسلام اقدام پسندیده‌ای است، حتی آدرس صحیح دادن، سلام کردن، راهنمایی کردن در راه رضای خدا، صدقه محسوب می شود. امام صادق(ع) در  خصوص کمک به فقرا می فرمایند: خداوند برای ضبط کارهای نیک، مأمورانی را تعیین کرده اند، اما ثواب صدقه را خود خداوند می‌نویسد. هر کار نیک ده برابر ثواب دارد، اما انفاق ثوابی ۷۰۰ برابر دارد.

وی اضافه کرد: در این ایام اگر نیازمندی در اقوام و آشنایان‌تان می شناسید به آنها کمک کنید و در غیر این صورت کمک های خود را به کمیته امداد بدهید تا به نیازمندان کمک کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری گفت: هر سال باید درخت بکاریم و از آن نگه داری کنیم تا به ثمر بنشیند، البته کاشت درخت کافی نیست باید از درختانی که کاشته می شود نگهداری کرد. مقام معظم رهبری نیز هر سال نسبت به کاشت درخت اهتمام دارند و بر این اقدام تاکید می کنند.

کد خبر 338599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.