مشعل پر فروغ هدایت جامعه اسلامی علما  هستند

گلپایگان- امام جمعه موقت تهران گفت: علما مشعل پر فروغ هدایت جامعه اسلامی بودند و در سایه قلم این بزرگان شخصیت‌های برجسته ای به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمد حسین ابوترابی فرد در کنگره آیت اله شهید صدوق و ۳۷۲ شهید شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: شهدا تربیت یافتگان مکتب الهی هستند.

وی افزود: دفاع مقدس نماد اقتدار ملت اسلامی ایران است و حزب اله و جبهه مقاومت اسلامی در کشور عراق، سوریه در برابر تمام دنیای استکبار ایستادگی دارند.

امام جمعه موقت تهران گفت: گلپایگان مهد علما و بزرگان دینی  مانند آیت  الله العظمی گلپایگانی و آیت اله حاج علی صافی گلپایگانی و آیت اله حاج شیخ لطف الله صافی که در هدایت جامعه اسلامی نقش به سزایی داشتند.

وی افزود: این علما مشعل پر فروغ هدایت جامعه اسلامی بودند که سایه قلم این بزرگان  شخصیت‌های برجسته ای به شهادت رسیدند.

ابوترابی فرد ادامه داد: به دلیل فاصله گرفتن برخی از ارزشهای انسانی و اخلاقی و دینی طغیان و زیاده خواهی درون انسان نفوذ می‌کند.

وی گفت: آموزه‌های دین ما حرکت مبتنی بر تفکر ایمان است  و براساس فرامین قرآن جامعه اسلامی و جامعه دینی نباید پذیرای ظلم باشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دین مبین اسلام انسان را به ایستادگی در برابر ظالم و ستمگر دعوت کرده است و تربیت یافتگان در مکتب قرآن در مقابل طغیان‌گرانی که عزت جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند با صداقت و صلابت ایستادگی می‌کنند.

وی گفت: طبق دستورات قرآن  با سربازان شیطان و پرچم‌داران کفر و استکبار با قدرت مبارزه کرد.

ابوترابی‌فرد افزود: انقلاب اسلامی دلیل روشنی که  با قدرت در برابر ستمگر باید ایستادگی کرد و شهدا به دستورات  قرآن جامه عمل پوشاندند.

وی گفت: انقلاب در تمام عرصه‌ها در مقابله با نظام سلطه ایستادگی کرده  و  دفاع مقدس بخشی کوچکی از این واقعیت بود که دشمن  روسیاه شد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی نماد اقتدار ملت اسلامی ایران شده است  و حزب الله  و مقاومت اسلامی با الگو از دفاع مقدس در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

وی گفت: شهید آیت اله شیخ صدوق گلپایگانی یکی از هزاران شهید عالی مقام ایران اسلامی است که پرچم مبارزه با کفر را در دست گرفتند.

ابوترابی فرد افزود: این روحانی فرهیخته شاگرد مدرسه دین بود و جانی که به نور توحید و ولایت و محبت اولیای الهی نورانی شد خداوند این جان را می‌خرد و بهای آن را با بهشت می‌پردازد.

وی  ادامه داد:  شهید آیت الله شیخ محمدصادق صدوق و  شهدای دیگر تربیت یافته مدرسه فقاهت و مکتب امام صادق(ع) اهل ایمان بودند./

کد خبر 338589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.