شهیدان مظهر حیات جادوانه اند

جانشین فرماندهی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: شهیدان زنده و مظهر حیات جاودانه هستند، آنها در مظهر جمال حق بی واسطه روزی می خورند و با ریختن اولین قطره خونشان همه گناهانشان بخشوده می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی صبح امروز _پنجشنبه دهم اسفندماه_ در یادواره سرداران و ۵۰۰ شهید زرهی استان اصفهان در حسینیه شهدای بسیج امام صادق (ع) اظهار کرد: اصفهان سرزمین حماسه ها، حماسه سازان، سرزمین عالمان بزرگ که همچون ستارگان بر سپهر هستی می درخشند، زادگاه شهیدان والا مقام و سرداران بزرگ و نام آوری است که هر یک در ساخت تاریخ و افتخار اسلام و ایران نقشی ایفا کردند. اصفهان سرزمین مردمانی آگاه و با ایمان و سرزمین علم و صنعت است.

وی افزود: همه ما می دانیم که شهادت فضل و گزینشی الهی است، شهدا از فضلی که خداوند به آنان عنایت کرده است شادمان هستند و قرآن منطق بیان حقایق ملکوتی عالم و گنجینه ای است که چشمان انسان را رویت ملکوتی می بخشد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید به اینکه شهدا مظهر حیات جاودانه هستند، اذعان کرد: شهدا زنده اند و مظهر حیات جاودانه هستند و در محضر جمال حق بی واسطه روزی می خورند و با ریختن اولین قطره خونشان، همه گناهانشان بخشوده می شود. شهادت نیکوترین فضیلت عالم خلقت است و شهیدان ما اینگونه بودند.

وی تاکید کرد: در تاریخ هر جامعه ای موقعیت و لحظاتی وجود دارد که با حیات یک ملت به طور دقیق در ارتباط است، چنانچه در آن لحظه های حیاتی یک جامعه به موقع، آگاهانه، مومنانه، شجاعانه و قاطعانه عمل نکند، حیات خویش را برای همیشه از دست می دهد. ملت و جوامعی بودند که در این زمینه سست عمل کردند و در مقابل دشمنان ایستادگی نکردند و برای همیشه از جغرافیای زمین محو شدند و عزت خود را از دست دادند و و بخشی از جغرافیا و تاریخ مهاجمان شدند و حرمت و کرامت و شرافت شان را از دست دادند و آواره، تحقیر، فراموش و در زندان بزرگ اسارت و بردگی قدرت های مهاجم گرفتار شدند.

وی اضافه کرد: این جوامع قهرمانانی نداشتند که در مقابل دشمنان سینه سپر کرده و ایستادگی کنند تا ملتشان سرافراز باقی بماند.

 سلامی اذعان کرد: شهدا از جنس جاودانگی، عزت، افتخار، کرامت، شرافت، بزرگی، استقلال و آزادی هستند و همه عناصری که موجودیت و هویت یک جامعه را تعریف می کند در شخصیت شهیدان تجلی می یابد.

وی با بیان اینکه یادآوری شهدا رجعت به تاریخ و بازخوانی یک داستان و توصیف یک واقعه در گذشته نیست، ادامه داد: شهیدان متعلق به گذشته نیستند، آنها سازندگان مسیر حیات ابدی ما هستند و همه ما به این حقیقت آگاهیم و آرام زندکی کردن امروز ما، داشتن امنیت و عزت، شناخته شدن در جهان به عنوان یک ملت بزرگ، برخورداری از تکریم و احترام و هراس دشمنان از ملت ما به برکت هنرنمایی شجاعانه و الهی مردانی است که هرگز از آتش دشمن نترسیده و برای اسلام جنگیدند.

وی یادآور شد: امروز مدیون شجاعت آن روز این افراد والا مقام هستیم، اینها سرچشمه های حیات و عزت ما بودند و آن بزرگی و شکوه از درون شجاعت این شهیدان والا مقام می جوشد و خانواده های صبور، نجیب و بزرگ آنها نیز ستودنی هستند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صبر بر شهادت از شهادت سخت تر است. شهید به آرزوی خود می رسد اما پدر، مادر، همسر و فرزند آرزوی خود را بدرقه می کنند و آن کسی که آرزوی خود را برای اسلام و ایران بدرقه می کند کار بزرگتری را انجام می دهد. با افتخار دست و پای بازماندگان شهیدان را خاضعانه بوسه می زنیم.

وی اظهار کرد: حقیقت این است که اگر این شهیدان آن روزها آن گونه شجاعانه نمی درخشیدند، سرنوشت ما هم امروز مثل سرنوشت بعضی از کشورهایی بود که اکنون مشاهده می کنیم. من شهرهای کشورهای ویران شده ای را که شهر ارواح است و نفسی در آن کشیده نمی شود از نزدیک دیده ام. انسان این شهدای بی بدیل عالم هستی را به طور عمیق ستایش می کند که از عزت میهن شان دفاع کردند و آن را از اشغال بیگانگان مصون نگه داشتند.

سردار سرتیپ پاسدار سلامی تصریح  کرد: تکریم از شهدا و شهادت یعنی آمادگی برای ادامه این مسیر نورانی و روشن که جامعه ما را از اسارت قدرت های بزرگ نجات داد.

وی تاکید کرد: جنگ هشت ساله ما جنگ جهانی بود، بعد از واقعه عاشورا این نابرابرترین جنگ تاریخ بود که امپراطوری آمریکا و متحدان اروپایی و شرکای عربی آنها با هم متحد شدند تا این ملت را شکسته و تاریخ آنان را تغییر دهند و فریاد استقلال طلبانه آنها را خاموش کنند و همه ما به این حقیقت آگاه هستیم.

وی تاکید کرد: همه تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی و عملیات های روانی و رسانه ای را به کار بستند و همه نهادهای بین المللی را بسیج کردند تا ملت ایران را شکست دهند و از درخشش خورشید اسلام بر این سرزمین جلوگیری کنند که اتحاد و همدلی ملت همه این توطئه ها را نقش بر آب کرد و در ساختن این تاریخ شهیدان نقش اول را داشتند.

کد خبر 338554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.