مدیریت نادرست برخی مسؤولان زمینه‌ساز اغتشاشات بود

امام جمعه اصفهان گفت: در آشوب‌های دی ماه امسال برخی از مسؤولان می‌گفتند که این اغتشاشات به دلیل مسائل مالی و اقتصادی نیست و این جوان‌ها فریب دشمن را خورده‌اند، در حالی که حقوق پدران این جوانان چند ماهی پرداخت نشده بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیران و اعضاء مؤسسه فرهنگی باقرالعلوم اصفهان با بیان اینکه  روی تربیت انسان ها نمی توان قیمت گذاشت، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمودند یاعلی! اگر یک آدم را بتوانی هدایت کنی از اینکه همه دنیا را به تو بدهند و همه را در راه خدا خرج کنی بهتر است، این حدیث نشان از ارزش والای تربیت انسان ها دارد.

وی با بیان این که انسان تا توان دارد باید به جامعه خدمت کند، افزود: در قیامت همه انسان ها، پشیمان هستند؛ آنان که کار خوب کرده اند افسوس می خورند که چرا کارهای خوب خود را بیشتر انجام نداده اند و آنان که کار بد انجام داده‌اند، از کرده زشت خود پشیمان هستند.

امام جمعه اصفهان گفت: استان اصفهان بازنشسته های بسیار خوبی دارد که باید دست به دست هم دهند و با تشکیل مؤسسات و یا گروه هایی، فعالیت های پرورشی خود را ادامه دهند و به تربیت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان، احساس کردند که دولت نمی‌تواند شرایط تحصیل را برای همه دانش آموزان در مدارس دولتی، فراهم کند، به همین دلیل جمعی به صورت خودجوش مدارس غیرانتفاعی همچون مدرسه باقرالعلوم را با نیت خیر تأسیس کردند و هدف از این کار، اقتصادی نبود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای نظام اسلامی برای اقشار مختلف مردم اذعان داشت: والدین با دلسوزی دستاوردهای نظام اسلامی را برای فرزندان خود بیان کنند، از ابتدای انقلاب تا کنون با تمامی فراز و نشیب ها و سنگ اندازی دشمنان، دستاوردهای زیادی حاصل شده است و لازم است که خدمات نظام اسلامی برای مردم تبیین شود.

وی با بیان این که صدها شبکه تلویزیونی علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند، تصریح کرد: جوانان باید با مسائل سیاسی و موضوعاتی همچون دشمن شناسی آشنا شوند برای مثال بدانند که در قرآن کریم خداوند به پیامبرش می فرماید: یهود و نصارا هیچگاه از تو(پیامبر) راضی نمی شوند، مگر اینکه از آنان پیروی کنی. بنابراین جوانان باید دشمن را به خوبی بشناسند و بصیرت داشته باشند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در آشوب‌های دی ماه امسال برخی از مسؤولان می‌گفتند که این اغتشاشات به دلیل مسائل مالی و اقتصادی نیست و این جوان‌ها فریب دشمن را خورده‌اند، در حالی که حقوق پدران این جوانان چند ماهی پرداخت نشده بود؛ هر چند که فضای مجازی بر تحریک این جوانان تأثیر گذاشت.

وی با بیان این که مدیریت نادرست برخی از مسؤولان زمینه‌ساز اغتشاشات بود، متذکر شد: برخی تنها به دنبال نواقص هستند و دستاوردها را نمی بینند، در روایتی از امام علی(ع) آمده است که ایشان می فرمایند: برخی مگس صفت هستند و تنها به دنبال نواقص و بدی‌ها می‌گردند، از سوی دیگر، مسؤولان باید به دنبال برطرف کردن نواقص باشند.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که دشمن برای دست یابی به اهداف خود، به دنبال جدا کردن مردم و رهبری است، ابراز داشت: بر اساس آیات قرآن کریم نباید اسرار مسلمانان، به دشمنان گفته شود؛ چراکه آنان برای ضربه زدن به ما از هیچ کاری دریغ نمی کنند.

کد خبر 338490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.