آلمانی‌ها به کمک تراموا اصفهان می‌آیند

جمعی از مسئولان ایالت رایلاند- فالتس آلمان صبح امروز (چهارشنبه) با مدیران شهرداری اصفهان دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف حمل و نقل، ترافیک و خدمات شهری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در این دیدار گفت: حفظ محیط زیست یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است که یکی از پارامترهای آن تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، در این زمینه خط یک مترو، سه خط بی.آر.تی و ۱۰۰ خط اتوبوس در اصفهان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی تراموا یکی از موضوعاتی است که با توجه به شاخصه‌های تاریخی اصفهان مورد توجه است که در این رابطه از همکاری کشور آلمان با توجه به تجهیزات آنان استقبال می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: بنا داریم در سال آینده در محدوده تاریخی شهر از اتوبوس‌های برقی استفاده کنیم که در این زمینه امیدواریم از تجهیزات کشور آلمان بهره‌مند شویم.

صلواتی خاطرنشان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس از طریق فاینانس نیز می‌توان همکاری‌های خوبی با کشور آلمان داشت، زیرا شهروندان اصفهانی از اتوبوس‌های آلمانی که دو دهه گذشته وارد این شهر شدند، خاطرات خوبی دارند.

وی به روابط بین اصفهان و آلمان اشاره کرد و ادامه داد: روابط اصفهان و آلمان بسیار دیرینه است، به طوری که بیشترین گردشگری که از اروپا وارد اصفهان می‌شود از این کشور است، همچنین نهادهای مختلفی بین دو کشور ایران و آلمان با هم در ارتباط هستند که زمینه‌های ارتباطات گسترده‌تر را فراهم می‌کند.

از همکاری با اصفهان استقبال می‌کنیم

جو واینگارتن، مدیر اداره وزارت اقتصاد، حمل و نقل و کشاورزی آلمان در این دیدار با بیان اینکه مشتاقانه حاضر به همکاری با اصفهان هستیم، گفت: پس از برجام سومین بار است که به ایران سفر می‌کنم، اما نخستین بار است که به اصفهان می‌آیم.

وی ادامه داد: صنایع شیمیایی، ماشین‌سازی و صنایع وابسته به آن، کارخانه ساخت مرسدس و تکنولوژی انرژی و فناوری بازیافت در ایالت راینلاند- فالتس آلمان فعال است.

وی ادامه داد: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای خرید از تولیدکنندگان انرژی پاک اعلام کرده و برای ما مهم است که مسئولان اصفهانی در این زمینه چه نظری دارند تا یادداشت‌هایی برای همکاری بین یکدیگر رد و بدل کنیم.

مدیر اداره وزارت اقتصاد، حمل و نقل و کشاورزی آلمان با بیان اینکه ارتباط بین مراکز علمی آلمان و اصفهان می تواند جالب توجه باشد، گفت: آلمان در زمینه ترافیک و انرژی پیشرفت‌های زیادی کسب و به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی حرکت کرده است، البته خودروهای زیادی در این عرصه وجود نداشته و باتری‌های خودروهای موجود نیز باید تقویت شود.

واینگارتن اظهارکرد: با توجه به وضعیت ترافیک شهرها باید از همین امروز برای رفع مشکلات در زمینه ترافیک و حمل و نقل چاره اندیشی کرد.

وی افزود: در بسیاری از پسماندهای شهری، مواد خام و ارزشمندی وجود دارد که می توان با بازیافت آنها را دوباره مورد استفاده قرار داد.

واینگارتن به خشکی زاینده رود اشاره کرد و گفت: کمبود آب که در خشکی زاینده رود متبلور شده نشان می‌دهد که شهرداری اصفهان با چالش‌های جذب در تأمین منابع آبی روبرو است.

اصفهان دارنده اولین کارخانه تولید کمپوست در قاره آسیا

مجید عرفان‌منش، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان در این جلسه اظهارکرد: شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته در حوزه محیط‌زیست برنامه‌ریزی‌های کلانی داشته که بخشی از آن اجرا و بخش دیگر آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: به طور مثال از سال ۱۹۶۹ موضوع بازیافت زباله‌های آلی در اصفهان آغاز و نخستین کارخانه تولید کمپوست قاره آسیا در این شهر ایجاد شد، در حال حاضر نیز به دنبال تولید انرژی از زباله‌های بازیافتی بوده و در این زمینه با یک شرکت آلمانی در برلین مشغول همکاری هستیم.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال ایجاد هوای پاک در شهر اصفهان هستیم، گفت: ۲۴ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر اصفهان داریم که به طور مرتب شاخص‌های آلودگی هوا را رصد می‌کنند از سویی دیگر در شهر اصفهان سه تصفیه خانه، فاضلاب شهری دارد که برای آبیاری فضای سبز از آب تصفیه شده استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به بهره مندی اصفهان از ۳۰۰ روز آفتابی خاطر نشان کرد: بخشی از انرژی مورد نیاز خود را از این بخش تأمین می‌کنیم، البته برای گسترش انرژی خورشیدی در شهر نیز حاضر به همکاری هستیم، ظرفیت‌های خوبی را نیز برای تولید میوه کنستانتره در سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری اصفهان داریم.

لزوم استفاده حداکثری از قانون حمایت از سرمایه گذاران 

علیرضا برهانی‌پور، معاون مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از پنج میلیون نفر در استان و بیش از دو میلیون نفر در شهر اصفهان زندگی می‌کنند، اظهارکرد: این استان پس از تهران دومین استان صنعتی کشور محسوب شده و ۷۰ درصد فولاد کشور در آن تولید می‌شود، همچنین بیش از هشت هزار صنعت در زمینه‌های شیمیایی، فولاد به همراه شرکت‌های دانش بنیان در این شهر فعال هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان عملکرد خوبی در حوزه مشارکت‌های مالی با سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی داشته است، گفت: قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی به وجود آمده تا شرکت های خارجی بتوانند با۱۰۰ درصد سهام به نام خود، در ایران شرکت تأسیس کنند، دولت نیز امنیت سرمایه گذاری را تأمین کرده به طوری که ریسک‌های سرمایه گذاری توسط ایران تضمین می شود، بنابراین مسئولان آلمانی می‌توانند از ظرفیت های این قانون به خوبی استفاده کنند.

معاون مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری با تاکید بر اینکه شهر اصفهان از نظر جذابیت‌های تاریخی جز ۱۰ شهر برتر دنیا است، گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی، مراکز تفریحی گردشگری، هتل و مال‌های بزرگ، پروژه‌های زیادی برای همکاری با شرکت های خارجی از جمله آلمان وجود دارد، در این راستا نیز با همکاری شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی به دنبال انعقاد قراردادی با یک شرکت بین المللی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان هستیم.

به گزارش ایمنا، گسترش ارتباطات روز افزون بخش‌های مختلف مدیریت شهری اصفهان با شهرهای پیشرفته دنیا می‌تواند ضمن بهره‌مندی از تجربیات این شهرها، رشد و توسعه نصف جهان را نیز در پی داشته باشد.

کد خبر 338454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.بيگي IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام.... از ظرفيت اين همه هييتهاي خارجي براي سهخت زير ساختهاي گردشگري و تفريحي و توريستي وتوريست درماني و ساخت هتل و.... در شهرك شهيد كشوري استفاده بفرماييد .بخصوص بخش 170 هكتاري قسمت خدماتي شهرك كه بسيار بكر است و داراي موقعيتي عاليست .