برای دریافت حق پخش تلویزیونی به دنبال تعامل هستیم نه تقابل

سرپرست باشگاه سپاهان معتقد است جلسه هم‌اندیشی باشگاه‌های لیگ برتری برای دریافت حق پخش خروجی بسیار خوبی داشته است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه هم‌اندیشی مدیران لیگ برتری با رییس فدراسیون فوتبال و مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران یک خروجی مهم با خودش به همراه داشت که بر آن اساس، همه مدیران برای دریافت حق پخش تلویزیونی باشگاه‌های لیگ برتری به توافقات کلی دست پیدا کردند. به هر حال مسأله حق پخش سال‌هاست که تبدیل به یک موضوع لاینحل در فوتبال ایران شده و جلسات متعددی که در این ارتباط برگزار شده در نهایت به نتیجه‌ای نرسیده، ولی به نظر می‌رسد که این‌بار عزم مدیران لیگ برتری برای گرفتن حق خودشان از صداوسیما بسیار جدی است و باید دید که در آینده چه اتفاقی در این حوزه خواهد افتاد.

مسعود تابش، سرپرست باشگاه سپاهان به عنوان یکی از مدیران فعال در فوتبال ایران که به واسطه سال‌ها حضور در سطح لیگ برتر تجربیات زیادی در این حوزه دارد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از نتایج این جلسه هم‌اندیشی صحبت کرد.

در مورد اهداف جلسه هم اندیشی و خروجی آن به چه نتیجه‌ای رسیدید؟

جلسه در محل سازمان لیگ با حضور مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و ریاست فدراسیون و ریاست سازمان لیگ در ارتباط با درآمدزایی و تبلیغات دور زمین بود و خوشبختانه همه مدیران در این جلسه حاضر بودند که به نوعی این مشارکت بی‌سابقه بود. نکته مهم جلسه همدلی همه باشگاه‌ها بود که در این شرایط اقتصادی با مشکلات زیادی روبرو هستند و در این چند سال گذشته از یکی از مهم‌ترین منابع مالی خودشان محروم بوده‌اند. تا سال ۹۳ مبالغ مختصری پرداخت شد، ولی از آن زمان به بعد پولی به باشگاه‌ها پرداخت نشد.

به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه‌ها این بار برای دریافت حق پخش تلویزیونی مصمم هستند؟

همه باشگاه‌ها، چه تهرانی و چه شهرستانی همه متقاضی بودند که واقعاً تعامل مناسبی با صدا و سیما داشته باشیم. در تمام دنیا نزدیک به ۷۰ درصد منابع مالی باشگاه‌ها از حق پخش تأمین می‌شود و ثروتمندترین باشگاه‌های دنیا مثل بارسلونا، رئال مادرید، منچستر یونایتد و بایرن مونیخ اگر حق پخش دریافت نکنند با مشکل روبه‌رو می‌شوند چه برسد به باشگاه‌های ایرانی که فقط باید در فوتبال هزینه کنند.

بحث حق پخش چند سالی هست که حل نشده باقی مانده، این‌بار چه تضمینی وجود دارد که بتوانید به نتیجه برسید؟

صحبت‌های مقدماتی بین نمایندگان مجلس، صداوسیما و فدراسیون فوتبال انجام شده و احساس می‌کنیم که زمینه امسال برای تعامل مساعدتر باشد و به همین خاطر باشگاه‌ها برای منافع مشترک و حیاتی خودشان هماهنگ شدند و حتی مدیران حقوقی باشگاه‌ها هم جلساتی داشته باشند تا حق پخش به سرانجام برسد، چون با این شرایط اقتصادی اداره باشگاه‌ها بسیار مشکل است. امیدواریم وزارت ورزش و جوانان هم از این بحث حمایت کنند تا با کمک همه این کار انجام شود.

این اتفاق چه زمانی به مرحله اجرا خواهد رسید؟

به دنبال این هستیم تا در سال ۹۷ حداقل بخشی از حق و حقوق باشگاه‌ها را دریافت کنیم و بتوانیم قسمتی از مشکلات را حل کنیم. برای دریافت حق پخش می‌توان یک سری فرمول‌هایی را تعریف کرد که همه باشگاه‌ها به حق خودشان برسند که این در مرحله بعدی قرار دارد.

امکان دارد باز هم بحث راه ندادن دوربین‌ها به استادیوم‌های ورزشی مطرح شود؟

راه ندادن دوربین به استادیوم یعنی بخش عظیمی از جامعه را از دیدن مسابقات محروم کنیم که به دنبال این خط و خطوط نیستیم. به دنبال تقابل نیستیم و علاقمندیم که تعامل صورت بگیرد تا هم مردم محروم نشوند و هم مشکلات باشگاه‌ها حل شود.

شایعاتی مطرح بود که به خاطر حساسیت دربی تهران و پخش تلویزیونی این بازی جلسه تشکیل شده است تا امتیازهای لازم گرفته شود، این موضوع را تایید می‌کنید؟

برای دربی آقای اینفانتینو، رییس فیفا به ایران سفر می‌کند و مدیران باشگاه‌ها به دعوت فدراسیون جلسه‌ای با ایشان خواهند داشت و فدراسیون در مورد دربی و پخش آن اهرم فشاری ندارد چون بحث گفت و گو و تعامل از طریق قانونی مطرح است. چند سال پیش داستان حق پخش برای دو باشگاه پرطرفدار تهران تصویب شد، ولی آن هم نتیجه‌ای نداشت و خوشبختانه امروز هر دو باشگاه در کنار سایر باشگاه‌های لیگ برتری هستند و ان‌شاالله تا پایان سال اخبار خوبی در این حوزه به گوش برسد.

کد خبر 338443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.