به تصمیمات کی‌روش احترام می‌گذاریم/ برای حمایت از والیبال قولی نداده‌ام

تیم فوتبال ذوب‌آهن که به کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر امیدوار است شش بازی سخت پیش رو دارد و پنج تیم هم‌امتیاز بعدی در جدول لیگ هفدهم منتظر کوچک‌ترین لغزش از سوی شاگردان امیر قلعه‌نویی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز دوشنبه هفتم اسفندماه جلسه‌ای در حضور مدیران باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال در خصوص درآمدزایی از محل حق پخش تلویزیونی در سازمان لیگ برگزار شد که سعید آذری هم به‌عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در این جلسه حضور داشت.

برای اطلاع از جزییات این جلسه، همچنین شرایط تیم فوتبال ذوب‌آهن در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

از جلسه روز دوشنبه مدیران باشگاه‌های لیگ برتری با رییس فدراسیون فوتبال بگویید.

در این جلسه مدیران باشگاه‌ها تصمیم گرفتند با احترامی که برای مجموعه صدا و سیما قائل هستند، چنانچه این رسانه حقوق باشگاه‌ها تحت عنوان حق پخش تلویزیونی را پرداخت نکند، روش‌های جایگزینی را برای پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال انتخاب کنند.

چقدر احتمال می‌دهید صدا و سیما پیشنهاد مطرح شده را قبول ‌کند؟

انتخاب روش‌های جایگزین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته راه‌حل عملیاتی است، اما با توجه به مصوبات مجلس که از سال ۹۷ هم کاملاً قابل اجرا است امیدوار هستیم صدا و سیما به دنبال مشارکت با فوتبال باشد و حق و حقوق فوتبال را پرداخت کند.

به نظر شما این جلسه بازخورد خوبی داشت؟

بله. جلسه خوبی بود. از طرف مدیران باشگاه‌ها و کارشناسان حاضر در جلسه اظهارنظرهای کارشناسی مطرح شد و در کل، جلسه بار فنی بالایی داشت.

تا الان چیزی بابت حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها پرداخت شده است؟

خیر. چندی پیش حق تبلیغات محیطی از سوی اسپانسرها پرداخت شد، اما از طرف صدا و سیما تا الان چیزی پرداخت نشده است.

از شرایط فعلی ذوب‌آهن در لیگ برتر بگویید.  

تا الان توانسته‌ایم با به‌دست آوردن ۴۱ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار بگیریم، اما مسابقات شش هفته پایانی لیگ برتر مشکل است به‌خصوص مسابقاتی که ذوب‌آهن خارج از خانه دارد. با توجه به اینکه ممکن است چمن استادیوم‌هایی که در آن بازی داریم کیفیت چمن ورزشگاه فولادشهر را نداشته باشد و کمی کار ما را سخت‌تر کند، چون از اینجا به بعد با تیم‌هایی بازی داریم که تقریباً کارمان سخت‌تر می‌شود. به طور مثال تیم پارس جنوبی ۳۸ امتیازی و مدعی شده است و بازی سختی را مقابل این تیم داریم، اما بازیکنان ذوب‌آهن به این درجه رسیده‌اند که بدانند شش فینال را پیش رو دارند و امیدوار هستیم در این شش بازی بتوانند با تمام وجود بازی کنند و ذوب‌آهن در پایان فصل رتبه شایسته‌ای را کسب کند.

فکر می‌کنید ذوب‌آهن در رده دوم جدول لیگ برتر ماندگار می‌شود؟

همیشه امیدوار هستیم و سعی می‌کنیم وظیفه‌مان را خوب انجام دهیم. به هر حال خودمان یک‌طرف قضیه هستیم و رقبای ما هم طرف دیگر موضوع، اما باید بهترین عملکرد را از خودمان به نمایش بگذاریم تا این جایگاه را حفظ کنیم.

گفتید بازی‌های سختی دارید حتی با تیم‌های پایین جدولی. این سختی فقط به دلیل بیرون از خانه بودن بازی‌ها است؟

تیم‌های پایین جدولی برای بقا مبارزه می‌کنند و بازی با این تیم‌ها بعضاً خیلی سخت‌تر از بازی با تیم‌های بالای جدول یا میانه جدولی است و این کار ما را سخت‌تر می‌کند و بازیکنان به این مسأله اذعان دارند که از این به بعد امتیاز گرفتن کار فوق‌العاده مشکلی است و باید با همه وجود مبارزه کنند.

شرایط ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

۱۵ اسفندماه در ورزشگاه فولادشهر میزبان الوحده امارات هستیم که بازی بسیار سخت و تأثیرگذاری در گروه B است که سه امتیاز این دیدار می‌تواند ما در بالای جدول نگه دارد. کاری هم به نتایجی که الوحده امارات طی دو هفته‌ اخیر به دست آورده است، نداریم. تیم‌های اماراتی تیم‌های متمول و پولداری هستند و ممکن است در مقابل تیم‌های ایرانی نیز انگیزه مضاعفی داشته باشند. بازی سختی را مقابل این تیم در ورزشگاه فولادشهر داریم، اما تمام تلاشمان این است که سه امتیاز این بازی خانگی را کسب کنیم و با امیدواری به بازی بعدی مقابل همین تیم در ۲۱ اسفندماه نگاه کنیم که آن‌جا بتوانیم هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

مشکلات مالی باشگاه حل شد؟

مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره کارخانه ذوب‌آهن کمک می‌کنند و در حال حاضر مشکلی از این بابت نداریم.

چرا تیم‌های ایرانی همیشه در برابر تیم‌های عربی ضعیف عمل می‌کنند؟

این سوال مربوط به مباحث فنی است و باید از یک فرد فنی این سوال را بپرسید. من نمی‌دانم و کار فنی فوتبال را بلد نیستم و جواب سوالی هم که نمی‌دانم را نمی‌توانم بدهم.

در یک رسانه خبری از عقد برادرخواندگی ذوب‌آهن و الدحیل قطر منتشر شده بود. در این مورد توضیح می‌دهید؟

چنین چیزی را در جایی مطرح نکرده‌ایم و اشتباه است. قرار است در آینده تفاهم‌نامه‌ همکاری با الدحیل قطر مبادله کنیم که هنوز هم قطعی نشده است. از مفاد این تفاهم‌نامه این است که در زیرساخت‌های ورزشی، توسعه ورزش پایه فوتبال، توسعه فضاهای ورزشی و تجربیاتی که آن‌ها دارند و نیروهای انسانی که ما داریم تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم. مفاد این تفاهم‌نامه مشخص است، اما اینکه کی این تفاهم‌نامه مبادله شود مشخص نیست.  مذاکرات اولیه عقد این تفاهم‌نامه در سفری که به قطر برای انجام مسابقه با الدحیل داشتیم انجام گرفت.

در مصاحبه‌ای که با تیمور باجول، رییس هیأت والیبال استان اصفهان داشتم، وی موضوع حمایت باشگاه ذوب‌آهن از والیبال در لیگ برتر سال آینده را مطرح کرد. شما قول حمایت داده‌اید؟

 خیر. من به کسی قول حمایت نداده‌ام. با این بودجه مالی ممکن است حتی در آینده تعداد دیگری از رشته‌های ورزشی تحت پوشش باشگاه را هم حذف کنیم.

یعنی رییس هیأت والیبال استان در این باره اصلاً با شما صحبتی نداشته است؟

آقای باجول را در حد دو دقیقه در مجمعی دیدم و رفتم. اصلاً نه از نزدیک او را دیده‌ام و نه صحبتی با او داشته‌ام. باجول از دوستان خوب من است، اما من قولی به کسی نداده‌ام.

از بازی فینال مسابقات فوتبال پیشکسوتان بگویید و از پنالتی که وارد دروازه سپاهان کردید.

فلسفه بازی پیشکسوتان، دوستی، دور هم بودن و احساس تعلق پیشکسوتان به جامعه فوتبال است. من که در فوتبال تبحری ندارم، اما در مدتی که در باشگاه ذوب آهن فعالیت می‌کنم در کنار پیشکسوتان این رشته ورزشی چیزهای زیادی یاد گرفتم و افتخار می‌کنم کنار این افراد بودم. بیشتر به دنبال ورزش کردن هستم. رشته ورزشی من وزنه‌برداری است و فوتبال بازی نکرده‌ام و بلد هم نیستم و همین مقدار کم هم از اکبر دادفرنیا مربی تیم ذوب آهن و سایر پیشکسوتان از جمله رشیدی، حسین چرخابی و حسن حاج رسولیها یاد گرفته‌ام و از آن‌ها تشکر می کنم. و اما پنالتی؛ به هر کسی که گفتند پنالتی اول را بزن طفره رفت و من داوطلب زدن پنالتی شدم که البته شانسی وارد دروازه سپاهان شد!

چرا بازیکنان ذوب‌آهن فقط یک بار به اردوی ریکاوری تیم ملی رفتند؟ تکلیف حضور بازیکنان در این اردوها چه می‌شود؟

سیاست‌های تیم ملی به من ارتباطی ندارد. من در جریان این مسائل نیستم. خیلی در سیاست‌های کلان تیم ملی دخل و تصرفی نداریم و دوست هم نداریم داشته باشیم. این مسائل حیطه تخصصی است و چون من از حیطه تخصصی فوتبال سررشته‌ای ندارم علاقه‌ای هم به اظهار نظر ندارم. کی‌روش نفر اول فوتبال ملی کشور است و تمام تصمیماتی که اتخاذ می‌کند برای ما قابل احترام است، کی‌روش همه تصمیمات خود را بر اساس دانش روز می‌گیرد و ما هم به هر تصمیمی که وی می‌گیرد احترام می‌گذاریم و برایمان قابل اجرا است.

در صحبت‌های خود گفتید رشته شما وزنه‌برداری است، اما چرا دیگر از این رشته حمایت نمی‌کنید و تمام حواس باشگاه ذوب‌آهن به فوتبال است؟

دو سال پیاپی از وزنه‌برداری حمایت کردم، اما متأسفانه برخوردهای خوبی با باشگاه ذوب‌آهن نشد. ضمن اینکه ما به جیبمان نگاه می‌کنیم. اینکه من وزنه‌بردار هستم و به فوتبال علاقه دارم یا فوتبالیست هستم و به وزنه‌برداری علاقه دارم، محلی از اعراب ندارد. با توجه به بودجه‌ای که کارخانه در اختیار باشگاه قرار می‌دهد تیمداری می‌کنیم و اگر همین روند ادامه داشته باشد، سال آینده دو، سه تیم دیگر را هم حذف می‌کنیم.

کد خبر 338421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.