نفرزاده برای رعد حکم ابراهیم‌زاده برای سپاهان را داشت

رعد پدافند کاشان، تنها نماینده لیگ برتری والیبال اصفهان نتوانست در سال نخست حضور خود در این مسابقات نتیجه خوبی کسب کند، اما رییس هیأت والیبال استان به بازگشت ذوب‌آهن و حمایت این باشگاه از والیبال در فصل آینده لیگ برتر خوش‌بین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم رعد پدافند هوایی کاشان تنها نماینده استان اصفهان در لیگ برتر والیبال بود که با وجود تغییر سرمربی در نیمه‌های راه، باز هم نتوانست نتیجه‌ لازم را کسب کند و با ایستادن در رده پایانی جدول رده‌بندی به لیگ دسته یک سقوط کرد.

این تیم فصل گذشته توانسته بود با عنوان رعدپدافند هوایی و به سرمربیگری علی بهرامی‌نیا از لیگ دسته یک کشور به لیگ برتر صعود کند و باعث خوشحالی اصفهانی‌های والیبال‌دوست شود که پس از چند سال، بالاخره اصفهان هم در لیگ برتر نماینده‌ای خواهد داشت، اما در ادامه و با نتیجه نگرفتن این تیم این شادی هم دوامی نداشت.

البته تیم والیبال رعد پدافند هوایی کاشان خود را برای حضور در مسابقات ارتش‌های جهان که دهه نخست خردادماه‌ سال آینده در کانادا برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

برای اطلاع از دلایل سقوط و شرایط کلی این تیم با تیمور باجول، رییس هیأت والیبال استان اصفهان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

متأسفانه نماینده اصفهان در لیگ برتر والیبال به دسته یک سقوط کرد.

تیم والیبال رعدپدافند کاشان سقوط نکرده و با صحبتی که با مسئولان فدراسیون والیبال داشتیم این تیم می‌تواند برای سال آینده نیز در لیگ برتر باقی بماند و مشکلی ندارد. رعد پدافند کاشان یک تیم نظامی است و برای کسب آمادگی حضور در مسابقات قهرمانی ارتش‌های جهان در لیگ برتر شرکت می‌کند و به همین دلیل هم این تیم باید در لیگ برتر حفظ شود.

با این حساب فکر نمی‌کنید شاید چون رعد پدافند کاشان از ماندنش در لیگ مطمئن بوده، تلاشی هم برای کسب نتایج بهتر نکرده است؟

اصلاً این طور نیست بلکه توان بازیکنان بیشتر از این نبوده است. دلیل دیگر هم این است که اگر از ابتدای فصل فرهاد نفرزاده هدایت تیم را برعهده داشت قطعاً این تیم نتایج بهتری می‌گرفت.

چرا پس از حضور نفرزاده در تیم باز هم رعد نتوانست نتیجه‌ لازم را به دست آورد؟

نمونه بارز برای جواب این سوال شما تیم فوتبال سپاهان است که پس از حضور منصور ابراهیم‌زاده هنوز  نتیجه آنچنان خوبی نگرفته است. مربی که وسط راه و در انتهای فصل بیاید که نمی‌تواند معجزه کند. من ملی‌پوش و سال‌های زیادی هم کاپیتان بوده‌ام و از جنس والیبال هستم و والیبال را خوب می‌فهمم که در مورد این موضوعات نظر می‌دهم. اگر از روز اول بسته شدن تیم، یک مربی خوب برای تیم انتخاب شود ترکیب تیم را خودش انتخاب می‌کند و با توجه به توان بدنی و استعداد بازیکنان در تمرینات، از آن‌ها در بازی استفاده می‌کند و قطعاً هم نتیجه می‌گیرد. مربی که انتهای فصل هدایت تیم را بر عهده بگیرد حتی اگر علامه دهر هم باشد وقتی بازیکنان تیم روحیه ندارند و ترکیب درستی در تیم نباشد قطعاً نتیجه نخواهد گرفت. اگر ابراهیم‌زاده از روز اول بالای سر سپاهان بود فکر می‌کنم نتیجه خیلی بهتری می‌گرفت. نفرزاده هم در تیم رعد پدافند کاشان حکم ابراهیم‌زاده در تیم فوتبال سپاهان را دارد.

به‌ جز سرمربی، تیم رعد پدافند کاشان مشکلات دیگری هم داشت؟

فرهاد نفرزاده مسائلی را برای من گفته است که نمی‌توانم آن‌ها را بازگو کنم، اما مطمئن اگر او از روز اول هدایت رعد را بر عهده داشت اجازه نمی‌داد این مسائل که بخشی از آن‌ها مربوط به مشکلات روحی و روانی، مالی و ... بوده است، اتفاق بیفتد.

گفتید مشکلات مالی، فصل گذشته رعد پدافند هوایی با وجود مشکلات مالی فراوان و به سرمربیگری بهرامی‌نیا موفق به صعود به لیگ برتر شد. پس این موارد نمی‌تواند دلیل سقوط آن‌ها باشد.

فصل گذشته تیم در لیگ دسته یک حضور داشت و نمی‌توان آن را با لیگ برتر مقایسه کرد. بهرامی‌نیا فردی بود که خودم او را برای بر عهده گرفتن هدایت تیم پیشنهاد دادم، اما بعد هم از او گلایه داشتم. باشگاه رعد پدافند هوایی در ابتدای فصل دو موضوع را با من مطرح نکرد؛ یکی رفتنشان به کاشان و تحت حمایت اسپانسر کاشانی قرار گرفتن و موضوع دیگر هم انتخاب سرمربی بود که با ما در میان نگذاشتند و برای این دو موضوع با من مشورت نکردند. البته در میانه راه به سراغ من آمدند و عنوان کردند که باید با شما مشورت می‌کردیم، اما دیگر فایده‌ای نداشت. امیدوارم رعد پدافند هوایی به‌عنوان یک تیم نظامی در لیگ برتر بماند. این تیم از سربازان تمام کشور تشکیل شده است.

شرایط تیم‌های دیگر در لیگ برتر چطور بود؟

شرایط مالی برای همه تیم‌ها یکسان است. بیشتر تیم‌هایی که در لیگ برتر حضور دارند حامی مالی ندارند. بانک سرمایه هم سال آینده عدم تیمداری خود در لیگ برتر والیبال را اعلام کرده است. در کل شرایطی در والیبال کشور به وجود آمده است که هیچ اسپانسری تمایل به تیمداری در لیگ برتر والیبال و سرمایه‌گذاری در این رشته ندارد.

راهی برای رهایی از این شرایط پیشنهاد می‌دهید؟

تیم‌هایی که در حال حاضر در لیگ برتر والیبال هستند برای حضورشان در مسابقات سال آینده با مشکل روبه‌رو هستند. پیشنهاد ما این است که به سمت ایجاد انگیزه برای حضور باشگاه‌ها در لیگ برتر برویم و هزینه‌ها کاهش یابد. در صحبتی که چندی پیش با رییس فدراسیون والیبال داشتم این موضوع مطرح شد که از سال آینده اجازه ندهند همه ملی‌پوشان در یک تیم جمع باشند. وقتی بازیکنان ملی‌پوش در دو تیم بانک سرمایه و پیکان حضور دارند، انگیزه از سایر تیم‌ها گرفته می‌شود و برای کسب مقام تلاش نمی‌کنند چون قهرمان و نایب قهرمان مشخص و قابل پیش‌بینی است. ضیایی تأکید داشت از سال آینده دیگر اجازه نمی‌دهیم بیشتر از دو یا سه بازیکن ملی در هر تیم حضور داشته باشند.  به نظر من این اتفاق، حرکتی مثبت در جهت ایجاد انگیزه برای همه تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر والیبال است و هم برای والیبال کشور و هم باشگاه‌ها و اسپانسرها خوب است. اسپانسری که هزینه می‌کند به دنبال تبلیغ برند خود بوده و از تیم انتظار قهرمانی و کسب نتیجه دارد. تزریق بازیکنان ملی و تراز اول والیبال در همه تیم‌ها انگیزه اسپانسرها برای سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد و طبیعی است تعداد اسپانسرها بیشتر شود.

برنامه‌ای برای حضور نماینده اصفهان در لیگ برتر سال آینده دارید؟

من به‌عنوان مسئول والیبال استان اصفهان به‌دنبال تشکیل تیم بومی از بازیکنان استان اصفهان هستم و باشگاه ذوب‌آهن هم برای سال آینده قول حمایت داده است. اصفهان جزء تیم‌های رده اول والیبال کشور بوده است و زمانی قطب والیبال، اما با شرایط کنونی دیگر نمی‌توان این ادعا را داشت. باید بر روی داشته‌ها و ظرفیتمان سرمایه‌گذاری کنیم. بانوان والیبالیست اصفهان در کشور حرف اول را می‌زنند و باید برای بهتر شدن، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا در آسیا در رده تیم‌های اول تا سوم قرار گیرند.

برنامه‌ای برای حضور پررنگ‌تر والیبالیست‌های شهرستانی ندارید؟

لیگ شهرستان‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم تا تیم‌های اول آن‌ها به لیگ استانی راه پیدا کنند. اعتقاد دارم اگر والیبال شهرستان‌ها فعال و آن‌ها را تربیت کنیم، بازیکنان خوبی به میدان می‌آیند. ۹۹ درصد والیبالیست‌هایی که قبل و بعد از انقلاب وارد تیم ملی شده‌اند بچه‌های شهرستانی و روستاها بودند. شهرستان‌های اصفهان هم جوانان بلندقامت و با انگیزه‌ای دارد که باید آن‌ها را کشف کرد.

شرایط فدراسیون را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فکر می‌کنم با آمدن احمد ضیایی در فدراسیون و تفکراتی که دارد، والیبال در جایگاه واقعی قرار می‌گیرد و با شناختی که از وی دارم به گفته‌هایش اعتقاد دارم. اگر ذوب‌آهن و سپاهان در والیبال سرمایه‌گذاری کند قطعاً نتیجه می‌گیرند. در مجموع، والیبال اصفهان فعال است؛ بانوان قهرمان کشور هستند و نباید مدام بگوییم اصفهان قطب والیبال ایران است چون بقیه جبهه‌ می‌گیرند. باید خودمان را در میدان نشان دهیم و با شعار نمی‌شود به جایی رسید.

گفت و گو از: زهرا سیدین، خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 338364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.