زنان  عربستان به ارتش راه یافتند/فرماندهان نظامی ارشد برکنار شدند

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، با صدور احکامی سلطنتی تعدادی از بلندپایه ترین فرماندهان ارتش کشور خود را برکنار و همزمان مجوز ثبت نام زنان برای خدمت سربازی و پیوستن آن ها به ارتش را نیز صادر کرد.

به گزارش ایمنا، ژنرال عبدالرحمان بن صالح بنیان، رییس ستاد کل ارتش، یکی از فرماندهانی است که به گفته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، «خدمتش به پایان رسیده است». بنا بر گزارش‎ها، ژنرال فیاض بن حامد رویلی جانشین وی اعلام شده است. شماری از فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی ارتش نیز کنار گذاشته شده اند.

پادشاه عربستان سعودی همچنین برای اولین بار یک زن را به معاونت وزارت کار منصوب کرده است. همچنین شهرداران چند شهر برکنار و با چهره های جدیدی جایگزین شده اند. ناظران می گویند پادشاه عربستان مقامات جوان تری را به ویژه در عرصه های امنیتی و اقتصادی منصوب کرده است.

 خبر این تغییرات در خبرگزاری رسمی سعودی منتشر شد، اما دلیلی برای این برکناری ها اعلام نشده است.

در تحول خبرساز دیگری در روز دوشنبه حکومت این کشور برای اولین بار مجوز ثبت نام زنان برای خدمت سربازی و پیوستن به ارتش را صادر کرد. در برنامه جدید، نقش رزمی برای زنانی که به عضویت ارتش درمی‌آیند در نظر گرفته نشده، اما آنها می‌توانند در بخش‌های امنیتی کار کنند. مهلت ثبت نام زنان برای خدمت در ارتش روز پنجشنبه اول مارس (۱۰ اسفند) به پایان می‌رسد.

متقاضیان زن باید ۱۲ شرط را برای درخواست عضویت در ارتش برآورده کنند. از جمله این که بین ۲۵ تا ۳۵ ساله باشند و دست کم تحصیلات متوسطه داشته باشند. مجوز تازه در پی مجموعه اقدامات و دستوراتی صادر شده که در ارتباط با حضور اجتماعی زنان در عربستان سعودی مطرح می‌شود.

کد خبر 338359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.