۳۲ سال حرف زدن بس است، وقت عمل رسیده!

مادر شهید حسین خرازی گفت: خاطرات حسین را بارها و بارها گفته ایم و خیلی ها آن را در کتاب ها نوشته و چاپ کرده اند، اگر قرار به گفتن باشد، گفته ایم، دیگر بس است، وقت عمل رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان عصر امروز _دوشنبه هفتم اسفندماه_ در شب سی و یکمین سالگرد شهادت سردار رشید دفاع مقدس، "حاج حسین خرازی" به دیدار "طیبه تابش" مادر بزگوار این شهید والامقام رفت.

مادر شهید خرازی در این دیدار به نقل برخی از خاطرات فرزندش پرداخت و گفت: حسین برای مسئله حق الناس و رعایت حقوق دیگران ارزش زیادی قائل بود و تفاوتی میان خودش و دیگران قائل نمی شد. یکی از هم رزمان او برایم تعریف کرد که یک بار در جبهه برای همه آبگوشت پخته بودند و در ظرفی دل و قلوه آن را برای فرمانده ها جدا گذاشته بودند. حسین وقتی متوجه قضیه می شود با همان یک دستش که در جنگ سالم مانده بود، این ظرف را بلند می کند و آن را داخل ظرف اصلی غذا سرازیر می کند و می گوید بین ما هیچ تفاوتی وجود ندارد و اگر غذایی هست همه باید از آن به طور برابر استفاده کنند.

او همچنین درباره روزهای منتهی به شهادت فرزندش گفت: زمانی که هنوز خبر شهادت حسین را نمی دانستیم، شبی در خواب دیدم که سوار بر یک هلیکوپتر شده و در آسمان حرکت می کنم و از آن بالا بر سر مردم گل می ریزم. صبح که از خواب بیدار شدم پسر بزرگم به من گفت مادر گریه و شیون نکنید که حسین شهید شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ سال از شهادت فرزندم می گذرد و در این سال ها مسئولان بسیاری به خانه ما رفت و آمد کرده اند، اظهار کرد: خاطرات حسین را بارها و بارها گفته ایم و خیلی ها آنها را در کتاب ها نوشته و چاپ کرده اند، اگر قرار به گفتن باشد دیگر گفته ایم، بس است، دیگر وقت عمل رسیده است.

شهردار اصفهان نیز در این دیدار گفت: امروز نه به عنوان شهردار اصفهان، بلکه به عنوان یکی از بسیجیان و رزمندگانی که حاج حسین فرماندهی او را بر عهده داشت به دیدار شما آمده ام.

وی ادامه داد: نخستین باری که حاج حسین را دیدم یک نیروی بسیجی ساده بودم. با او در تیپ امام حسین(ع) در شهرک دارخوین دیدار کردم. او یک روز صبح آمد برای ما صحبت کرد و گفت می خواهیم یک گردان خط شکن درست کنیم. جمعی ۳۰۰ نفره را که من نیز در میان آنها بودم تشکیل داد و از همان روز صبح عملیات تمرینی رزم را آغاز کردیم و برای عملیات رمضان آماده شدیم. شب عملیات رمضان در نیم ساعت نخست تقریبا ۲۰۰ نفر از آن ۳۰۰ نفر شهید شده و ما هم در میدان مین گرفتار شدیم.

نوروزی ادامه داد: از همان ابتدای ملاقاتم با حاج حسین او را انسانی بسیار ساده زیست دیدم که به دنبال چیزی به جز رضای خدا نبود. حرکات او از هر جهت برای ما بسیجیان یک الگوی بسیار شایسته بود و همیشه دوست داریم همچون او عمل کنیم. البته فضای جنگ باعث می شود که رفتار انسان قدری متفاوت باشد، وقتی که انسان جانش را کف دستش گذاشته و از ده دقیقه بعد خودش بی خبر است مسلما به شکل دیگری فکر و عمل می کند.

نوروزی افزود: ما در آن زمان مقاوم بودن در برابر دشمن را از شهید خرازی آموختیم. من او را در خط مقدم هم دیده بودم که چطور در برابر دشمن کوتاه نمی آمد و البته برایش اهمیت داشت که منطقی و بادقت بجنگد. او بسیار متواضع و یک رنگ بود و نیروهایش را دوست می داشت. من در همان مدت کوتاه شاهد انسانی بودم که گویی می دانست فردا دیگر نیست و نگاهش به سوی حرکت به سمت خدا بود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: البته ما در جنگ دیگرانی هم داشتیم که در لیست شهدا گمنام ماندند. من در دوران جنگ رزمنده ای را دیدم که امروز اگر بود از تمامی اندیشمندان و اساتید بزرگ برجسته تر بود. شهید "قدمعلی شجاعی" که دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه اصفهان بود و هوش و ذکاوت فوق العاده ای داشت. او قلم بسیار خوبی هم داشت و همه رزمنده ها در صف می ایستادند تا او برایشان وصیت نامه بنویسد. ندیدم جایی اسمی از او برده شود و فکر می کنم او از برخی فرمانده لشکرها از حیث سواد بالاتر بود.

سردار حسن آقایی از رزمندگان غیور هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید حسین خرازی نیز گفت: در زمان عملیات فتح المبین درگیری های شدیدی میان ما و دشمن رخ داد. دشمن از سمت چپ و راست و پشت سر ما را محاصره کرده بود. از آقای محسن رضایی نامه آمد که با این وضعیتی که پیش آمده بهتر است عقب نشینی کنید، اما حاج حسین مخالف بود و معتقد بود در این صورت نیروهایش تلفات بسیاری خواهد داد. خیلی به او اصرار کردند ولی او مقاوت کرد و قبول نکرد و در نهایت عملیات فتح المبین با مدیریت و مسئولیت شخص حاج حسین خرازی انجام گرفت و ثمره شیرینی داشت و ما توانستیم در این عملیات ۱۵ هزار نفر از افراد دشمن را به اسارت بگیریم.

وی افزود: او فرمانده ای بود که دوش به دوش نیروهایش حرکت می کرد و در مقر فرماندهی اش نمی نشست تا نیروهایش را به جلو بفرستد و خودش در امان بماند. او هر ماه ۱۲۰۰ تومان حقوق می گرفت و آن را برای سلامتی رزمنده های گردانش صدقه می داد. اگر برای ماموریت به تهران یا اصفهان می رفت با ماشین و هزینه سپاه می رفت، ولی اگر به مرخصی می آمد محال بود از آنها استفاده کند و حتما از جیب خودش هزینه می داد.

وی ادامه داد: حاج حسین تعصب و وسواس شدیدی درباره بیت المال داشت. او موقع برگشت از جبهه هرگز از پول سپاه برای هزینه بنزین و غذای بین راهش استفاده نمی کرد. لازم است که مسئولان کشور این حرف ها را بشنوند و الگوی عملشان قرار دهند.

به گزاش ایمنا، جمعی از معاونان شهردار اصفهان، فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر و مهین شکرانی، شهردار منطقه یک از جمله همراهان شهردار اصفهان در این دیدار بودند.

کد خبر 338332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.