گام بلند اصفهان به سوی تغییر

ظهر امروز( دوشنبه) آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر در حوزه های شهرسازی و معماری، اداری مالی و سازمان پایانه ها برگزار شد.

به گزارش ایمنا، ظهر امروز (دوشنبه) با حضور شهردار اصفهان و رییس شورای شهر مراسم تکریم و معارفه مرتضی طهرانی به عنوان معاون اداری مالی، محمد نورصالحی به عنوان معاون شهرسازی و معماری، عباس محبوبی به عنوان رییس سازمان پایانه‌های مسافربری و سیدجمال الدین صمصام شریعت به عنوان دستیار شهردار در امور عمرانی و شهرسازی منصوب شدند.

حرکت به سمت تامین درآمدهای پایدار شهری

مرتضی طهرانی از از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است که سابقه حضور در استانداری اصفهان، معاون مالی، اداری و برنامه ریزی، فرمانداری کاشان و... را در کارنامه اجرایی خود دارد. او از فعالان دانشجویی اصفهان در زمان مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی است و از بنیان‌گذاران انجمن‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان به شمار می رود.

معاون اداری مالی شهردار اصفهان در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان اظهارکرد: مدیریت شهری اصفهان در زمان شهردارانی از جمله آقایان «ملک مدنی و جوادی» در اختیار اصلاح طلبان بوده و دوره های خوبی را پشت سر گذاشته است، بنابراین امیدواریم در این دوره که سکان شهر به دست «آقای نوروزی» است، دوره خوبی به یادگار بماند.

 وی با بیان اینکه هیچ کس از خطا و اشتباه مبرا نیست، ادامه داد: تغییرات امری اجتناب ناپذیر در دموکراسی است، بنابراین برای برآوردن بخشی از آلام و آرزوهای مردم این جابه جایی ها امری طبیعی است.

 معاون اداری مالی شهردار اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر با فضای سختی در بخش های درآمدی شهرداری مواجه هستیم و این امر برای بنده کاملا ملموس است که کسب درآمد و پرداخت مالیات کار آسانی نیست.

وی افزود: نسخه ضد رکود در دست حاکمیت است و دولت باید قفل ها را باز کند، به همین منظور باید سختگیری ها و دریافت مالیات را کم کرده و تأمین اجتماعی را بیشتر کند، اما در حال حاضر دولت، کارمزد بانکی را به ۲۰ درصد رسانده است.

طهرانی خاطرنشان کرد: اگر هدف ورود سرمایه گذار در شهر است، باید شرایط را نسبت به قبل تسهیل کنیم در غیر این صورت سرمایه ها از شهر خارج خواهند شد، بنابراین مدیران شهری باید فضایی را ایجاد تا شهروندان با خیال راحت و با سودی بیشتر از کارمزدهای بانکی فعالیت کنند.

به گزارش ایمنا، ظهر امروز(دوشنبه) حکم معاون مالی اداری شهردار اصفهان به مرتضی طهرانی ارایه شد تا فعالیت خود را به صورت رسمی در این حوزه آغاز کند.

تحول در تأمین مدیریت منابع انسانی، توسعه و بهبود امکانات رفاهی کارکنان، کاهش هزینه ها و بهینه سازی استفاده از منابع مالی و بودجه شهرداری و نظارت و حسابرسی مستمر، قانونمندکردن هرچه بیشتر درآمدهای شهرداری، حرکت در جهت تعریف منابع درآمدی پایدار و جدید، بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی، مشارکت و برنامه ریزی همه جانبه در خصوص مکانیزه کردن سامانه های مرتبط شهرداری در جهت تحقق شهرداری الکترونیک از جمله اقدامات معاونت اداری مالی شهرداری اصفهان محسوب می شود.

معاونت شهرسازی و معماری؛ مغز متفکر شهرداری

در این مراسم هم چنین، محمد نورصالحی، به عنوان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان معرفی شد، وی پیش از این نیز در سال های ۱۳۸۲ الی ۱۳۸۵ در همین پست مشغول به فعالیت بوده است.

نورصالحی همچنین در کارنامه خود ریاست سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان، ریاست مجمع شهرهای جدید کشور شامل ۱۷ شهر، ریاست هیئت مدیره شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی، مدیر عاملی شرکت عمران شهرهای جدید کشو و قائم مقامی وزیر در امور بین الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی را در کارنامه خود دارد.

وی نمایندگی سازمان میراث جهانی و گردشگری (میکنوس) در ایران را به ثبت رسانده است. معاوم شهرسازی و معماری شهردار اصفهان همچنین در هیئت مدیره شرکت مسکن سازان و هیئت مدیره شرکت عمران گستر بصیر عضویت داشته است.

محمد نورصالحی در این مراسم اظهارکرد: از همه اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان درخواست می کنم که بنده را در اداره بهتر این معاونت یاری کنند.

معاونت شهرسازی و معماری، را مغز متفکر شهرداری نامیده اند چرا که افق آینده، دورنما و جهت گیری شهر و شهرداری از این مغز متفکر نشأت می گیرد. از بررسی، طراحی و تصویب پروژه های عمرانی گرفته تا طرحهای تفصیلی و ضوابط ساخت و ساز همگی در این معاونت تهیه و تدوین می شود.

دیدگاه های معاونت شهرسازی و معماری بر حرکت در جهت نیل به توسعه پایدار، توجه به نیاز آینده شهرسازی و تدارک برنامه های مناسب به منظور برآوردن این نیازمندی ها، فقر زدایی از طریق ایجاد تعادل در توزیع امکانات شهر،  تهیه طرح های تفصیلی به منظور ایجاد تعادل در توزیع امکانات شهری، بهبود مستمر فرآیندها با استفاده از خلاقیت و ابتکار کارکنان از برنامه هایی است که این معاونت دنبال می کند.

تحقق ۹۵ درصدی درآمدهای پایدار در شهرداری اصفهان

امروز علاوه بر طهرانی و نورصالحی، سید جمال الدین صمصمام شریعت به عنوان دستیار شهردار در امور عمرانی و شهرسازی معارفه شد.

وی اظهار کرد: اعتقادی به اینکه سی سال خدمت بنده، سی سال و یک روز شود، ندارم و به جناب شهردار هم اعلام کردم با وجود اینکه چندماهی تا بازنشستگی بنده باقی مانده است در موعد مقرر درخواست بازنشستگی خود را ارائه خواهم کرد تا زمینه برای حضور جوانان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کلانشهرها عمده درآمد شهرداری ها از ساخت و ساز شهری تامین می شود، گفت: در سال های گذشته کمک های دولتی بر روی شهرداری ها بسته شد و همیشه عنوان می شده است که چطور شهرداری می تواند خود را از تراکم فروشی رها کرده و به درآمد پایدار برسد، البته بیش از ۹۵ درصد این درآمد در اصفهان محقق شده است.

به گزارش ایمنا، صمصام شریعت در کارنامه شغلی خود مسوولیت هایی مانند معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان،  قائم مقام و مدیر سرمایه گذاری و مشارکت ها،  معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان، مشاور شهردار اصفهان و مسئول راه اندازی سازمان طراحی، مشاور شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره اول، مشاور شهردار تهران، سرپرست حوزه معاونت فنی شهرداری اصفهان، مدیر امور شهرسازی شهر اصفهان، معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، رییس شورای مسکن استان (درغیاب استاندار)، رئیس کمسیون ماده ۹۹ قانون شهرداریها و ... را برعهده داشته است.

با توجه به اهمیت امور شهرسازی و عمرانی در شهر و سوابق صمصام شریعت در این زمینه، شهردار اصفهان او را به عنوان دستیار خود در امور شهرسازی و عمرانی معرفی کرد.

تسهیل حمل و نقل مسافر در شهر اصفهان

عباس محبوبی نیز با توجه به فرا رسیدن زمان بازنشستگی مدیر قبلی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان، از امروز(دوشنبه) به صورت رسمی با دریافت حکم خود از سوی شهردار اصفهان عهده در این سازمان شد. محبوبی در سوابق کاری خود سرپرستی شهرداری خوراسگان را بر عهده داشته است.

در یک نظام اجتماعی سازمان یافته نیز که کوشش در هماهنگ کردن زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارد، دستیابی به یک نظام حمل و نقل منظم و گسترده با کارایی زیاد از نیازهای اولیه است تا از آن طریق بتوان سطح انتقال را در مقیاس کشور بالا برد و تسهیلات حمل و نقل و مسافربری را در سطح عمومی افزایش داد.

به گزارش ایمنا، گذشته تاریخی و ابنیه ارزشمند تاریخی در کنار فعالیت های هنری ساله ای اخیر، اصفهان را به عنوان فضای فرهنگی کشور، زبانزد همگان کرده، به گونه ای که روزانه ده ها هزار نفر مسافر به این شهر وارد و یا خارج می شوند.

قبل از افتتاح و بهره برداری از پایانه های مسافربری اصفهان، بیشتر شرکت های مسافربری در خیابان مسجدسید و یا در سطح شهر پراکنده بودند که مسائل و مشکلات متعددی از جمله پیدایش فعالیت های اقتصادی کاذب، مجموعه ای از معضلات اجتماعی، ایجاد گره کور ترافیکی و آلودگی های زیست محیطی، سیمای نامطلوب شهری را برای شهروندان و شهر به وجود آورده بود که ضرورت چاره اندیشی اساسی برای حل این نارسائی ها به خوبی احساس می شد به همین دلیل شهرداری اصفهان در قالب سازمان پایانه های مسافربری با هدف سیستم دهی در امر جابه جایی مسافربری درون شهری و برون شهری و همچنین بهبود ترافیک خیابان ها و تامین رفاه اجتماعی شهروندان، پایانه های مسافربری اصفهان را احداث کرد.

به گزارش ایمنا، به طور حتم با تغییرات مدیریتی در شهرداری اصفهان و تزریق ایده ها  نو می توان به تحول و تغییرات اساسی شهر جهانی اصفهان امیدوار بود.

کد خبر 338322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.