سال ۱۳۹۷ هم جلوی زیاده خواهی ها می ایستیم

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: باید در مقابل زیاده خواهی دشمن به ویژه آمریکا بعد از توافق هسته ای ایستادگی کنیم و با حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات غیر نفتی کشور را از رکود نجات دهیم.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهم ترین چالش های سیاسی سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: کار شکنی‌های طرف مقابل برجام بعد از امضا شدن این توافق یکی از چالشهای مهم ایران در سال گذشته بود. در حالی که ایران بطور کامل و البته یک طرفه به این توافق عمل می‌کرد، گروه ۱+۵ به ویژه آمریکا زیاده خواهی های خود را آغاز و مسائلی مانند توان موشکی، حقوق بشر و سپاه را هم که در برجام مطرح نبود مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: مسئولان ما خوشبختانه زیر بار فشار های آمریکا نرفتند و ملت ایران هم نمی پذیرد دشمن ما را به چهل سال قبل بازگرداند که تحت نظارت آمریکا باشیم و هر بلایی را سر ما بیاروند؛ ایران تا کنون توانسته با وجود تحریم های ناجوانمردانه، تا حد زیادی به خود کفایی برسد و با اتکای به توان داخلی خود، از نظر علمی و توان دفاعی به جایگاهی برسد که تصور آن هم برای دشمن غیر ممکن بوده است. 

موسوی لارگانی اظهار کرد: تغییر دولت در سال ۱۳۹۶ و رای مجدد به آقای روحانی با توجه به اعتماد مردم به دولت یازدهم، انتظار را برای عملیاتی شدن وعده های رییس جمهور به ویژه در معیشت مردم که با مشکلات زیادی روبرو است، بالا برده و این امر خود چالش برانگیز است.

وی با اشاره به اولویت‌های سیاسی در سال ۱۳۹۷، گفت: در راستای اظهار نظرهای آقای ظریف و عراقچی که گفته اند «برجام تا کنون جز ضرر هیچ منفعتی نداشته»، باید این تفکر و عقیده جلوگیری از زیاده خواهی های طرف مقابل ادامه پیدا کند؛ با وجود پستی و بلندی های بسیار و از دست دادن داشته های خود در برجام، حداقل کار ممکن این است که دراین توافق ایستادگی کنیم و اگر طرف مقابل از برجام خارج شد، برنامه های هسته ای و موشکی خود را ادامه و به نتیجه برسانیم.

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: باید تلاش خود را برای ارتباط با کشور هایی که با جمهوری اسلامی دشمنی ندارند، بیشتر کنیم و به نظر من راه رونق کشور و برون رفت از مشکلات، حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات غیر نفتی است که با این کار بتوانیم بازار منطقه خودمان را به دست بگیریم تا مشکلات رکود نیز برطرف شود.

ارتقاء جایگاه با پاسخ گویی صریح و شفاف

وی همچنین با اشاره به موضوع همه پرسی که در سال ۱۳۹۶ توسط رییس جمهور مطرح شد، گفت: به نظر من مطرح کردن بحث انحرافی همه پرسی اشتباه بود؛ چرا که رییس جمهور به جای آن که به دلیل تحقق نیافتن وعده های خود از مردم عذر خواهی و به خاطر حضور آنها  در روز ۲۲ بهمن که با وجود همه مشکلات به میدان آمده بودند، تشکر کند، بحث همه پرسی را مطرح کرد.

وی افزود: عنوان کردن بحث همه پرسی از سوی شخص آقای روحانی تعجب دارد؛ چراکه ایشان در جای جای نظام فعالیت داشته و دو دوره رییس جمهور بوده و برای جبران این اشتباه باید به نوعی از مردم عذر خواهی کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ عذر خواهی در ایران نهادینه نشده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ شاهد آن بودیم که بالاترین مقام در ایران از کوتاهی‌های مسئولان در زمینه عدالت عذرخواهی کرد، در حالیکه اجرای عدالت وظیفه مسئولانی بوده که با دریافت حقوق چند میلیون تومانی گره از کار مردم باز نکرده‌اند و عذرخواهی هم نمی کنند.

لارگانی گفت: در کشورهای دیگر وقتی مشاور رییس جمهور تخلف مالی انجام می دهد، رییس جمهور بخاطر آن استیضاح می شود؛ این در حالی است که در کشور ما همه سوال از  رییس جمهور را ناروا دانسته و آن را به صلاح کشور نمی دانند. در صورتی که پاسخگویی صریح و شفاف جایگاه رییس جمهور را ارتقاء می دهد. وقتی نتوانسته ایم وعده های خود را عملی و به مردم خدمت کنیم باید از آن ها عذر خواهی کنیم تا اعتماد مردم را از دست ندهیم.

کد خبر 338320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.