پایان عملیات آواربرداری بیش از سه هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب

رییس ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آواربرداری ۳۲۵۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب انجام شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت بازسازی منازل زلزله زده سرپل ذهاب اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان استان معین بعد از زلزله سرپل ذهاب انتخاب و بازسازی این مناطق را شروع کرد.

وی افزود: تیم‌های بنیاد مسکن استان اصفهان در منطقه سرپل ذهاب از آبان ماه سال جاری تاکنون در قالب ستاد بازسازی استان اصفهان با ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از جمله کمپرسور، بلدزر، بیل مکانیکی فعالیت دارند.

رییس ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص سهمیه این استان در بازسازی اظهار کرد: سهمیه استان اصفهان در این بازسازی ۱۸ هزار و ۷۴۹ واحد مسکونی و تجاری است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۳ واحد تعمیری و ۷۰۰۹ واحد احداثی جزء تعهدات استان اصفهان است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه آواربرداری ۳۲۵۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب انجام شده است، گفت: در حال حاضر تعمیرات ۲۲۲۴ واحد اتمام یافته همچنین مقدمات کار برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به افراد و معرفی به نظام مهندسی، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین آمار بازسازی به استان اصفهان واگذار شده است، تصریح کرد: این امر تنها به خاطر تجارب خوب استان اصفهان و نقش موثر این استان در زلزله‌ها و حوادث قبلی کشور اعم از زلزله منجیل و رودبار، زلزله بم، بروجرد و آذربایجان بوده است.

شیشه فروش در خصوص تعداد کانکس‌های ارسالی به منطقه زلزله زده نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰۰ کانکس به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب ارسال شده است.

کد خبر 338309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.