توقف پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران/طرح را شخصا پیگیر می‌شوم

استاندار اصفهان گفت: مسائل کلان و کلی پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را شخصا پیگیری می کنم و در این مسیر اگر لازم باشد جلسات مشترک را با سایر استانداران مسیر برگزار و در دولت نیز پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

به گزارش ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه بررسی موانع و راهکارهای تسریع در اجرای پروژه بزرگ و حیاتی راه آهن سریع السیر تهران _ قم _ اصفهان، اظهار کرد: این پروژه پس از گذشت ۲۰ سال همچنان در مرحله اجرا متوقف شده است که جای تاسف و تاثر دارد.

وی با بیان اینکه اگر این پروژه پیش بینی مالی و تامین اعتبار نشده بود نباید شروع می شد و اگر هم تامین اعتبار شده است باید دلایل عدم اجرای آن مشخص شود، افزود: پروژه هایی با این اهمیت اگر در موعد مقرر خود به بهره برداری برسد مردم شیرینی آن را لمس و حس خواهند کرد ولی از زمان خود بگذرد حلاوت و شیرینی خود را ندارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه این پروژه باید با هرسرعتی که امکان دارد به پیش برود، افزود: با توجه به انجام فعالیت های مربوط به فاینانس پروژه و مصوبات لازم، باید هرچه سریعتر مشکلات مربوط به معارض در یک برنامه زمانبندی شده حل شود.

وی با بیان اینکه مدیریت استان از هر کمکی در خصوص برطرف شدن مشکلات این پروژه دریغ نخواهد کرد، افزود: باید کوتاهتر کردن زمانبندی و فهرست کردن خواسته ها از مدیریت استان در جهت تسریع در پروژه باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه تمامی هدفگذاری ها باید برای جابجایی ۱۶ میلیون مسافر در سال و اتصال این قطار به تهران باشد، گفت: آنچه مهم است تکمیل پروژه از اصفهان تا تهران است.

وی استفاده از روش های BOT در سرمایه گذاری این پروژه را با توجه به تعداد بالای مسافران تضمین شده، طول مسیر کوتاه تر و انجام بخشی از سرمایه گذاری توسط دولت را راهگشا دانست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاری کشورهای اروپایی در این خصوص امکان پذیرتر خواهد بود، افزود: این امر نیازمند مطالعه و پیگیری است و هرچه زمان اجرای این پروژه کوتاه تر باشد به نفع همه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ساختار کامل و دقیقی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و باید مشکلات اجرایی موجود برطرف شود و این امر کاملا شدنی است.

مهرعلیزاده اظهار کرد: اگر اراده لازم برای حل مشکل وجود داشته باشد مشکلات برطرف خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی و راه آهن باید با قوت بیشتری در دولت موضوع را پیگیری و مصوبات لازم را اخذ کنند و خوشبختانه رییس جمهور نیز موافقت لازم را با این پروژه دارند.

وی با تاکید بر اینکه قابلیت و توانمندی خود را باید در قالب این پروژه نشان دهیم، افزود: محور کارم را بر این پروژه قرار خواهم داد و در این مسیر اگر لازم باشد جلسات مشترک را با سایر استانداران مسیر برگزار خواهم کرد و در دولت نیز پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: مسائل کلان و کلی پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را شخصا پیگیری خواهم کرد.

کد خبر 338296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.